Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-08, 22:47   #69601
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Snacka om att sätta upp sig själv på en piedestal. Vilken man vill inte var i sällskapet av en så jordnära kvinna?
Utseendemässigt vill jag minnas att hon passade fint på den där piedestalen.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-09, 07:05   #69602
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Kommer ni ihåg damen här på Kolozzeum som ville tacka nej 10ggr till dejt innan hon sa ja som ett slags shit-test för att se om killen ville ha henne tillräckligt mycket?
Även om det låter rätt extremt att ha spaltat upp det så nogrannt så är det väl hyfsat vanligt att tjejer (och kanske killar) beter sig lite "hard to get"...
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-09, 12:44   #69603
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Även om det låter rätt extremt att ha spaltat upp det så nogrannt så är det väl hyfsat vanligt att tjejer (och kanske killar) beter sig lite "hard to get"...
Man skall ju inte förvägra folk att ha preferenser, men sådan preferens i relation till normen att nej betyder nej kan ju bli lite förvirrande för den uppvaktande parten :/

Mitt personliga råd är nog att helt enkelt ge sig efter ett nej, oavsett preferens hos den man uppvaktar. Åtminstone om man är man.
Gammal 2018-01-09, 14:17   #69604
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Man skall ju inte förvägra folk att ha preferenser, men sådan preferens i relation till normen att nej betyder nej kan ju bli lite förvirrande för den uppvaktande parten :/

Mitt personliga råd är nog att helt enkelt ge sig efter ett nej, oavsett preferens hos den man uppvaktar. Åtminstone om man är man.
Nej, man får helt klart se till att vara lite envis och påstridig om man ska ha en chans hos "hard to get" brudarna. Kanske inte på så sätt att man ska fortsätta lägga handen på rumpan efter att hon tagit bort den flera gånger dock...
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-09, 15:27   #69605
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Nej, man får helt klart se till att vara lite envis och påstridig om man ska ha en chans hos "hard to get" brudarna. Kanske inte på så sätt att man ska fortsätta lägga handen på rumpan efter att hon tagit bort den flera gånger dock...
Jag tror att det är bäst att placera "hard to get" - brudarna i papperskorgen faktiskt. Den inställningen sett ur ett större perspektiv bidrar till att andra kvinnor som föredrar mindre komplexa ritualer där nej betyder nej och ja betyder ja blir behandlade på samma sätt, till nackdel för kvinnor och med risk för trista påföljder för män.
Gammal 2018-01-09, 15:31   #69606
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Jag tror att det är bäst att placera "hard to get" - brudarna i papperskorgen faktiskt. Den inställningen sett ur ett större perspektiv bidrar till att andra kvinnor som föredrar mindre komplexa ritualer där nej betyder nej och ja betyder ja blir behandlade på samma sätt, till nackdel för kvinnor och med risk för trista påföljder för män.

Situationen är dock sådan att killarna som bryr sig i förstaläget och inte pushar även är killarna som kan tänka sig att sluta med beteendet (som man inte har i förstaläget). Killarna som inte bryr sig, bryr sig inte, och fortsätter att tjäna själva på det och förstöra för andra.

Bästa utfallet spelteoretiskt ges fortfarande av att fortsätta pusha, är hon svår så är det enda sättet och är hon inte svår så har du redan blivit dissad oavsett.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-09, 15:41   #69607
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Situationen är dock sådan att killarna som bryr sig i förstaläget och inte pushar även är killarna som kan tänka sig att sluta med beteendet (som man inte har i förstaläget). Killarna som inte bryr sig, bryr sig inte, och fortsätter att tjäna själva på det och förstöra för andra.

Bästa utfallet spelteoretiskt ges fortfarande av att fortsätta pusha, är hon svår så är det enda sättet och är hon inte svår så har du redan blivit dissad oavsett.
Du kan ju också se det i perspektivet att slutar män "dansa efter hennes pipa" så kanske dessa kvinnor ändrar sig och får ge upp sin preferens om de blir placerade i papperskorgen annars.

Men det är ju lite känsligt det där, att kräva anpassning inte bara från män utan även från kvinnor. Som kollektiv tycker jag inte de skall få kunna kräva att män skall respektera deras nej, men samtidigt belöna de män som inte gör det.
Gammal 2018-01-09, 15:53   #69608
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Varför skulle man överhuvudtaget vilja uppvakta någon annan så mycket? Visst kan det kännas gött att vara eftertraktad och åtråvärd, men att spela svårfångad är ju enbart töntigt. Och den som fortsätter "tjata" beter sig som värsta toffeln, lite självrespekt tack.

Min princip är att tjejen ska vilja ha mig lika mycket som jag vill ha henne, annars får det vara för min del.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-09, 15:54   #69609
SirreASDF
Registered User

Reg.datum: Mar 2014
Citat:
Men det är ju lite känsligt det där, att kräva anpassning inte bara från män utan även från kvinnor. Som kollektiv tycker jag inte de skall få kunna kräva att män skall respektera deras nej, men samtidigt belöna de män som inte gör det.
Jag kan hålla med om att det är lite skevt, men ser vi på konsekvenserna av att:
1. Inte kunna kräva att män respekterar ett nej
och
2. belöna män som inte gör det

Så drar man ju ganska snabbt slutsatsen att scenario 1. skapar mer problem.. Å andra sidan så lär ju 2. bidra till att fall 1. händer oftare.

I den bästa av världar skulle väl inget av scenariona hända, men det känns orimligt tyvärr..
SirreASDF är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-09, 16:15   #69610
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Du kan ju också se det i perspektivet att slutar män "dansa efter hennes pipa" så kanske dessa kvinnor ändrar sig och får ge upp sin preferens om de blir placerade i papperskorgen annars.

Det funkar bara om alla gör det vilket inte kommer hända eftersom oavsett vad alla andra gör så tjänar du själv på att fortsätta göra det. Slutar alla andra killar? Då är du enda som gör det = profit. Fortsätter vissa andra? Då måste du göra så oavsett = profit.

Så oavsett vilket så är det fortfarande bäst på individuell basis att fortsätta.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-09, 16:57   #69611
Leeee
Bacon

Leeees avatar

Reg.datum: Jun 2017
Citat:

Kommer alltid finnas killar som gör det och dom kommer tjäna på det när andra slutar
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-09, 17:01   #69612
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Kommer alltid finnas killar som gör det och dom kommer tjäna på det när andra slutar
De killarna som tjatar och tjejerna som vill bli tjatade på förtjänar varandra. De fina flickorna som inte håller på med sånt dravel har en benägenhet att rensa ut den typen av killar ganska snabbt.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-09, 17:23   #69613
Leeee
Bacon

Leeees avatar

Reg.datum: Jun 2017
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
De killarna som tjatar och tjejerna som vill bli tjatade på förtjänar varandra. De fina flickorna som inte håller på med sånt dravel har en benägenhet att rensa ut den typen av killar ganska snabbt.
Det får man hoppas
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-09, 17:26   #69614
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Tjejer som tjatar då?
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-09, 17:32   #69615
Luca Brasi
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Kommer ni ihåg damen här på Kolozzeum som ville tacka nej 10ggr till dejt innan hon sa ja som ett slags shit-test för att se om killen ville ha henne tillräckligt mycket?
Förfarandet känns bekant.
Jag tröttnade jävligt hårt vid nionde försöket.
Luca Brasi är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:42.