Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-06, 22:48   #69511
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Nu skall jag vara tråkig, vuxen och förmanande och berätta att man skall vara försiktig med irish Coffee och andra koffein+alkoholmixar som hot Shots och red Bull+Vodka. Eller för den delen amfetamin och alkohol.

När man festar och dricker alkohol säger kroppen ofta till med att man blir trött och vill gå och lägga sig. Ju fullare man blir brukar ofta innebära att man även blir tröttare. Men koffeinet ser till att man blir pigg trots att man är full.

Pigg och full är en dålig kombination. Man dricker ofta alldeles för mycket och kan riskera alkoholförgiftning.

Nu sa jag förmodligen något självklart men jag kände mig ändå nödgad till att ta lite vuxenansvar och informera när det kom på tal.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-06, 22:51   #69512
Bubblan84
Registered User

Bubblan84s avatar

Reg.datum: Sep 2013
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Halvvägs in på min tredje cider...

Mer seriöst så kan jag inte förstå tjusningen med alkohol, jag uppskattar verkligen inte berusningen.
Själv önskar jag att livet vore en enda lång salongsberusning!
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-06, 23:00   #69513
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Tänk typ när spritförrådet tar slut en fredag. Och affären stänger och öppnar först på måndag. Och du kan inte på något vis skaffa sprit innan butiken öppnar på måndag.

Sen så förlänger du det där fruktansvärda scenariot på obestämd tid. Där har du "nykterhet".

Tragik

Citat:

Mer seriöst så kan jag inte förstå tjusningen med alkohol, jag uppskattar verkligen inte berusningen.
Jodå. Jag har dock kommit av mig rejält de senaste tio-femton åren. Drack en endaste nubbe på julen, och resten julmust. Iddes inte ens dricka skumpa på nyår.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Nu skall jag vara tråkig, vuxen och förmanande och berätta att man skall vara försiktig med irish Coffee och andra koffein+alkoholmixar som hot Shots och red Bull+Vodka. Eller för den delen amfetamin och alkohol.

När man festar och dricker alkohol säger kroppen ofta till med att man blir trött och vill gå och lägga sig. Ju fullare man blir brukar ofta innebära att man även blir tröttare. Men koffeinet ser till att man blir pigg trots att man är full.

Pigg och full är en dålig kombination. Man dricker ofta alldeles för mycket och kan riskera alkoholförgiftning.

Nu sa jag förmodligen något självklart men jag kände mig ändå nödgad till att ta lite vuxenansvar och informera när det kom på tal.
Kaffelavemang ska ju tydligen vara hälsosamt. Med tanke på tidigare inlägg i tråden så kanske irish coffee i lavemangsform kunde vara nyttigt?

Det låter ju onekligen som en intressant första dejt med hans och hennes spritlavemang...
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-06, 23:04   #69514
ApexProcyon
Biggus Dickus

ApexProcyons avatar

Reg.datum: Nov 2016
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg

Kaffelavemang ska ju tydligen vara hälsosamt. Med tanke på tidigare inlägg i tråden så kanske irish coffee i lavemangsform kunde vara nyttigt?

Det låter ju onekligen som en intressant första dejt med hans och hennes spritlavemang...
Det låter som en succé att, med ett lurigt leende, fråga om hon tar den i tvåan och hala fram en gammal trasa som stinker irish coffee.

Man vet att man är menade att vara när man har delat trasa på det lokala fikets toalett.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2018-01-06 klockan 23:06.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-06, 23:07   #69515
Benny Carlsson
Registered User

Reg.datum: Jan 2018
Citat:
Du kan ju göra som en gymnasiekompis till mig gjorde. Han gillade inte alkohol och doppade nån tygtrasa i nån sprit och tryckte upp i röven för att bli full ändå.

Jag minns dock inte hur den kvällen slutade för honom. Jag skulle gissat på akuten, men tycker att jag borde komma ihåg det, så kanske gick det bra... Kanske nåt värt att prova?
Det svider så in i helvete men det är vanligtvis inte farligt eftersom det är ganska avancerat att få in stora mängder alkohol i baken. Det är inte ett okänt fenomen och officiellt så är det väldigt farligt men de som dött har fått i sig bra mycket mer än vad som absorberas i en tygtrasa.

Ska tilläggas att det kan gå riktigt illa, men i förhållande till antal som faktiskt gör det så är det väldigt få som blir allvarligt skadade. OBS: låt bli.

Senast redigerad av Benny Carlsson den 2018-01-06 klockan 23:09.
Benny Carlsson är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-06, 23:25   #69516
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson Visa inlägg
Det svider så in i helvete men det är vanligtvis inte farligt eftersom det är ganska avancerat att få in stora mängder alkohol i baken. Det är inte ett okänt fenomen och officiellt så är det väldigt farligt men de som dött har fått i sig bra mycket mer än vad som absorberas i en tygtrasa.

Ska tilläggas att det kan gå riktigt illa, men i förhållande till antal som faktiskt gör det så är det väldigt få som blir allvarligt skadade. OBS: låt bli.
Jag hade för mig att jag hört att folk åkt på alkoholförgiftning av att stoppa upp en tampong med vodka. Men de hade kanske kört upp en hel dambinda då...
Gammal 2018-01-06, 23:26   #69517
svenbanan
Banned User

Citat:
Det låter som en succé att, med ett lurigt leende, fråga om hon tar den i tvåan och hala fram en gammal trasa som stinker irish coffee.

Man vet att man är menade att vara när man har delat trasa på det lokala fikets toalett.

Romantik!
Gammal 2018-01-06, 23:29   #69518
Bob90
?

Bob90s avatar

Reg.datum: Apr 2016
Citat:

Håller med. Jag har inte ens varit påverkad av alkohol någon gång hittills. Och det är inte för att jag har osannolikt bra ölsinne, jag håller mig till ett glas ELLER en drink. Dricker inte vin eller öl, så det blir någon grogg/cocktail/drink eller sprit. Typ brännvin, gin, vodka eller whiskey. Eller någon kombination av dessa.
Citat:

Tragik
Vi får hoppas att det är bara är ett teoretiskt skräckscenario
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-01-06 klockan 23:30.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-06, 23:37   #69519
smerk
Lägg in nått kul

smerks avatar

Reg.datum: Nov 2016
Citat:

15% kvar av andra cidern....

Känslan man får av ett fåtal öl är ju underbar, ingen bakfylla dagen efter heller
smerk är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-07, 00:21   #69520
Leeee
Bacon

Leeees avatar

Reg.datum: Jun 2017
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Happ, dejt nästa helg. Jag har bestämt mig för att göra det årliga försöket att testa kaffe då också. Några förslag till någon som normalt sett inte tycker om kaffe?
Ta varm choklad alt be dom ha choklad i kaffet
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-07, 00:26   #69521
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Håller med. Jag har inte ens varit påverkad av alkohol någon gång hittills. Och det är inte för att jag har osannolikt bra ölsinne, jag håller mig till ett glas ELLER en drink. Dricker inte vin eller öl, så det blir någon grogg/cocktail/drink eller sprit. Typ brännvin, gin, vodka eller whiskey. Eller någon kombination av dessa.

Vi får hoppas att det är bara är ett teoretiskt skräckscenario
It is absolutely på riktigt!
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-07, 00:34   #69522
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Ta varm choklad alt be dom ha choklad i kaffet
Finns det nån som helst möjlighet att det kan vara gott verkligen?

Alla gånger jag testat nån sån där "Wiener Melange" eller "Chococoffe" i nån kaffeautomat så har jag varit tvungen att hälla bort skiten...
Gammal 2018-01-07, 00:36   #69523
Leeee
Bacon

Leeees avatar

Reg.datum: Jun 2017
Citat:
Finns det nån som helst möjlighet att det kan vara gott verkligen?

Alla gånger jag testat nån sån där "Wiener Melange" eller "Chococoffe" i nån kaffeautomat så har jag varit tvungen att hälla bort skiten...
Brukar ibland ta cappuccino med choklad, blir faktiskt gott med allt mjölkskum på. Mildare kaffesmak och chokladen gör det en trevlig dryck

Kan ligga i mjölkskummet kanske?
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-07, 00:40   #69524
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Brukar ibland ta cappuccino med choklad, blir faktiskt gott med allt mjölkskum på. Mildare kaffesmak och chokladen gör det en trevlig dryck

Kan ligga i mjölkskummet kanske?
Fan vet. Jag har för mig att jag har testat oboy och vanligt kaffe hemma också med samma vämjeliga resultat.

Finns ju andra kombinationer med kaffe och choklad som är goda. Typ i glass och godis.
Gammal 2018-01-07, 00:44   #69525
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Kör typ en vit moccalatte eller nått sånt smarrigt då.
Angel är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:15.