Nu skall jag vara tråkig, vuxen och förmanande och berätta att man skall vara försiktig med irish Coffee och andra koffein+alkoholmixar som hot Shots och red Bull+Vodka. Eller för den delen amfetamin och alkohol.
När man festar och dricker alkohol säger kroppen ofta till med att man blir trött och vill gå och lägga sig. Ju fullare man blir brukar ofta innebära att man även blir tröttare. Men koffeinet ser till att man blir pigg trots att man är full.
Pigg och full är en dålig kombination. Man dricker ofta alldeles för mycket och kan riskera alkoholförgiftning.
Nu sa jag förmodligen något självklart men jag kände mig ändå nödgad till att ta lite vuxenansvar och informera när det kom på tal.
Tänk typ när spritförrådet tar slut en fredag. Och affären stänger och öppnar först på måndag. Och du kan inte på något vis skaffa sprit innan butiken öppnar på måndag.
Sen så förlänger du det där fruktansvärda scenariot på obestämd tid. Där har du "nykterhet".
Tragik
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon
Halvvägs in på min tredje cider...
Mer seriöst så kan jag inte förstå tjusningen med alkohol, jag uppskattar verkligen inte berusningen.
Jodå. Jag har dock kommit av mig rejält de senaste tio-femton åren. Drack en endaste nubbe på julen, och resten julmust. Iddes inte ens dricka skumpa på nyår.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Nu skall jag vara tråkig, vuxen och förmanande och berätta att man skall vara försiktig med irish Coffee och andra koffein+alkoholmixar som hot Shots och red Bull+Vodka. Eller för den delen amfetamin och alkohol.
När man festar och dricker alkohol säger kroppen ofta till med att man blir trött och vill gå och lägga sig. Ju fullare man blir brukar ofta innebära att man även blir tröttare. Men koffeinet ser till att man blir pigg trots att man är full.
Pigg och full är en dålig kombination. Man dricker ofta alldeles för mycket och kan riskera alkoholförgiftning.
Nu sa jag förmodligen något självklart men jag kände mig ändå nödgad till att ta lite vuxenansvar och informera när det kom på tal.
Kaffelavemang ska ju tydligen vara hälsosamt. Med tanke på tidigare inlägg i tråden så kanske irish coffee i lavemangsform kunde vara nyttigt?
Det låter ju onekligen som en intressant första dejt med hans och hennes spritlavemang...
Du kan ju göra som en gymnasiekompis till mig gjorde. Han gillade inte alkohol och doppade nån tygtrasa i nån sprit och tryckte upp i röven för att bli full ändå.
Jag minns dock inte hur den kvällen slutade för honom. Jag skulle gissat på akuten, men tycker att jag borde komma ihåg det, så kanske gick det bra... Kanske nåt värt att prova?
Det svider så in i helvete men det är vanligtvis inte farligt eftersom det är ganska avancerat att få in stora mängder alkohol i baken. Det är inte ett okänt fenomen och officiellt så är det väldigt farligt men de som dött har fått i sig bra mycket mer än vad som absorberas i en tygtrasa.
Ska tilläggas att det kan gå riktigt illa, men i förhållande till antal som faktiskt gör det så är det väldigt få som blir allvarligt skadade. OBS: låt bli.
Senast redigerad av Benny Carlsson den 2018-01-06 klockan 23:09.
Det svider så in i helvete men det är vanligtvis inte farligt eftersom det är ganska avancerat att få in stora mängder alkohol i baken. Det är inte ett okänt fenomen och officiellt så är det väldigt farligt men de som dött har fått i sig bra mycket mer än vad som absorberas i en tygtrasa.
Ska tilläggas att det kan gå riktigt illa, men i förhållande till antal som faktiskt gör det så är det väldigt få som blir allvarligt skadade. OBS: låt bli.
Jag hade för mig att jag hört att folk åkt på alkoholförgiftning av att stoppa upp en tampong med vodka. Men de hade kanske kört upp en hel dambinda då...
Mer seriöst så kan jag inte förstå tjusningen med alkohol, jag uppskattar verkligen inte berusningen.
Håller med. Jag har inte ens varit påverkad av alkohol någon gång hittills. Och det är inte för att jag har osannolikt bra ölsinne, jag håller mig till ett glas ELLER en drink. Dricker inte vin eller öl, så det blir någon grogg/cocktail/drink eller sprit. Typ brännvin, gin, vodka eller whiskey. Eller någon kombination av dessa.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
Tragik
Vi får hoppas att det är bara är ett teoretiskt skräckscenario
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bob, jag vill ligga med dig.
Senast redigerad av Bob90 den 2018-01-06 klockan 23:30.
Happ, dejt nästa helg. Jag har bestämt mig för att göra det årliga försöket att testa kaffe då också. Några förslag till någon som normalt sett inte tycker om kaffe?
Håller med. Jag har inte ens varit påverkad av alkohol någon gång hittills. Och det är inte för att jag har osannolikt bra ölsinne, jag håller mig till ett glas ELLER en drink. Dricker inte vin eller öl, så det blir någon grogg/cocktail/drink eller sprit. Typ brännvin, gin, vodka eller whiskey. Eller någon kombination av dessa.
Vi får hoppas att det är bara är ett teoretiskt skräckscenario