2011-01-04, 21:17
|
|
|
Sup, registered user?
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Haha, gamla goda DeathStar  En sån, också på 40GB har jag för mig, tog alla mina surt nertankade MP3or in i en för tidig död för länge sedan.
|
Fan asså jag hade en på 80 GB som tvärdog en dag, blev totalt korrupt. Tusentals döda sektorer.
Men jag gav inte upp! Gjorde en low-level format, satte den i en linux-burk i garderoben, svävandes i några gummiband 3-4 cm upp i luften, samt med en 80 mm fläkt framför på konstant max.
Så där höll den sig 24/7 i flera år utan några som helst problem. Sanslöst snabb söktid hade den med. Lät som en jävla jetmotor inuti garderoben, men den arbetshästen strulade aldrig igen!
Bästa servern jag haft
|
2011-01-05, 18:05
|
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Smidigt brännprogram? Gillade Nero 6 men det funkar inte på Win 7
Hittar ingen Nero torrent med fungerande serial. Vad använder ni?
|
|
|
|
2011-01-05, 18:05
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
IMGBurn.
|
|
|
2011-01-05, 18:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
japp IMGBurn är riktigt bra. Det har allt jag behöver typ.
|
|
|
2011-01-05, 18:30
|
|
|
Sup, registered user?
|
IMGBurn klarar inte av t.ex. Audio-skivor, DVD-video skivor, osv. Men för lite vanliga filer, eller ISO-filer, osv. så är det utmärkt.
|
2011-01-05, 18:37
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Citat:
Ursprungligen postat av astrodog
IMGBurn klarar inte av t.ex. Audio-skivor, DVD-video skivor, osv.
|
Vilka format tänker du på då?
|
|
|
2011-01-05, 18:40
|
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Testade just att bränna en ISO och det gick inte alls bra. Enligt programmet gick allting bra men kan inte ladda skivan varken på min dator eller den som står just bredvid, dom står bara och tuggar.
Andra gången gillt
|
Senast redigerad av vicarious den 2011-01-05 klockan 18:45.
|
|
|
2011-01-05, 18:49
|
|
|
Sup, registered user?
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Vilka format tänker du på då?
|
Audio, som en vanlig CD-ljudskiva. T.ex. med mp3 eller wave-filer som källa. Så kallad "AUDIO CD authoring".
|
2011-01-05, 18:54
|
|
|
Sup, registered user?
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Testade just att bränna en ISO och det gick inte alls bra. Enligt programmet gick allting bra men kan inte ladda skivan varken på min dator eller den som står just bredvid, dom står bara och tuggar.
Andra gången gillt 
|
Har du lyckats bränna innan eller? CD-bränning kan vara ett jävla helvete med kass brännare eller kassa skivor. Därför jag alltid köper mitsubishi/verbatim. Historiskt var Plextor state-of-the-art i brännare, men idag borde de flesta vara någorlunda, t.ex. LiteOn eller Samsung osv. Fast det kan ju vara fel på din ISO också, rent teoretiskt... Finns ju lite olika format som man kan bränna i också, t.ex. UDF som inte stöds nåt vidare rakt av oftast. Det kan användas med fördel för t.ex. CD-RW skivor som man vill skriva lite åt gången till, typ, eller ändra i. Vet i fan om man kan ha UDF i en ISO, men kan ju vara så att det interna formatet inte klaras av att läsa, fast det finner jag egentligen osannolikt.
Testa bränna i en lägre hastighet och/eller en annan ISO om du verkligen vill felsöka.
|
2011-01-05, 18:59
|
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Har du lyckats bränna innan eller? CD-bränning kan vara ett jävla helvete med kass brännare eller kassa skivor. Därför jag alltid köper mitsubishi/verbatim. Historiskt var Plextor state-of-the-art i brännare, men idag borde de flesta vara någorlunda, t.ex. LiteOn eller Samsung osv. Fast det kan ju vara fel på din ISO också, rent teoretiskt... Finns ju lite olika format som man kan bränna i också, t.ex. UDF som inte stöds nåt vidare rakt av oftast. Det kan användas med fördel för t.ex. CD-RW skivor som man vill skriva lite åt gången till, typ, eller ändra i. Vet i fan om man kan ha UDF i en ISO, men kan ju vara så att det interna formatet inte klaras av att läsa, fast det finner jag egentligen osannolikt.
Testa bränna i en lägre hastighet och/eller en annan ISO om du verkligen vill felsöka.
|
Nä, faktiskt aldrig lyckats tidigare på den här datorn (laptop). Har iaf Verbatim skivor
Det misslyckades en gång, blev nåt fel med Verify-funktionen i IMGBurn så jag testade bränna igen med samma skiva. Det gick att bränna men skivan gick inte att läsa sen. Brände igen med fräsch skiva och nu funkar allt
|
|
|
|
2011-01-05, 19:01
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Citat:
Audio, som en vanlig CD-ljudskiva. T.ex. med mp3 eller wave-filer som källa. Så kallad "AUDIO CD authoring".
|
Så här? http://forum.imgburn.com/index.php?showtopic=5555
|
|
|
2011-01-05, 19:08
|
|
|
Sup, registered user?
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
|
Heh... Något kryptiskt dold funktion, misstänkte nånstans i bakhuvudet att det skulle gå på något vänster, men det där var ju bara löjligt  Hur gör man med DivX->DVD eller MP4/MKV -> DVD? :P
|
2011-01-06, 11:18
|
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Hm.
Pappa har problem att skriva ut på sin dator.. problemet yttrar sig endast i Firefox. När han skriver ut från Firefox så blir teckensnittet jättestort och bara halva sidan kommer med på papperet.
I Internet Explorer eller Word så blir det som vanligt. Fanns inte mycket i skrivarinställningarna i Firefox som verkar vara fel heller. Nån annan som har stött på detta?
|
|
|
|
2011-01-06, 23:01
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Behöver ett bra program för att konvertera .waw till .mp3. Tydligen ska det funka i Windows Media Player, men jag hittar inte.
|
|
2011-01-06, 23:31
|
|
|
wolfman
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Behöver ett bra program för att konvertera .waw till .mp3. Tydligen ska det funka i Windows Media Player, men jag hittar inte.
|
Är wave-filerna på en skiva?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:29.
|

|