Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-05, 22:48   #67861
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Är det bara inte så att vissa män har större behov av att gnälla. På riktigt, bara gnälla. Noll lösningsorienterade, noll fokuserade på framtid eller hopp, utan bara; gnäll. Jag tror en stor andel män varken kan reflektera eller lyssna, utan bara är kunniga på att gnälla.

Allt var bättre förr, allt är så dåligt, chefen är så jobbig, bilköerna är för jävliga, regeringen är hemsk, dessutom är chefens sekreterare smal och vältränad med silikontuttar och ser tre gånger bättre ut än frugan man nu sitter fast med pga ett bröllop 1992
Ja? Men man kanske vill just gnälla, på att allt var bättre förr, bilköer, regeringen osv. Man vill gnälla, och man vill att någon lyssnar. Man vill inte ha en lösning, man vill bara bli bekräftad.

Så stryk det där om framtidstro eller hopp och stryk lösningsorientering. Det är inte alltid det viktiga. Det är att få gnälla, bli lyssnad på och att få bekräftelse för det. Det är även gnällaren som har behovet av att få bli lyssnad på, inte den som gnäller på gnällaren för att han gnäller.

Om vissa människor har detta behovet, är det då så jäkla fel att de skall få utlopp för det? När det är specifikt en vit heterosexuell man som vill gnälla blir det genast något väldigt dåligt. Antingen skall man trycka ner honom till tystnad eller om man är vänligt lagd, försöka lösa hans problem. Men nej, han behöver bli hörd och bekräftad.

Men jag tror du mfl. inte riktigt kan förstå detta. Men du kan jämföra det med andra behov som att få gå på toaletten när man är nödig eller få dricka när man är törstig. Att få gnälla är inte ett lika basalt behov, men det kan ändå vara ett behov.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 22:51   #67862
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Saknar något om Rachmaninov, men den borde helt klart gå hem i stugorna.
Moment Musicaux Op. 16 No. 2 står under "my anthem".
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 22:54   #67863
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Läser någon ens presentationen på svajp-appar? Inte jag!
Jag fick mig en duvning igår kväll strax före tolvslaget då en supersnygg tjej från stockholm frågade mig om jag verkligen läst hennes presentation innan jag swipeade på badoo!

"Nix!" svarade jag ärligt för att sekunden senare se att det var en transa. Fick göra en pudel.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 22:59   #67864
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Ja? Men man kanske vill just gnälla, på att allt var bättre förr, bilköer, regeringen osv. Man vill gnälla, och man vill att någon lyssnar. Man vill inte ha en lösning, man vill bara bli bekräftad.

Så stryk det där om framtidstro eller hopp och stryk lösningsorientering. Det är inte alltid det viktiga. Det är att få gnälla, bli lyssnad på och att få bekräftelse för det. Det är även gnällaren som har behovet av att få bli lyssnad på, inte den som gnäller på gnällaren för att han gnäller.

Om vissa människor har detta behovet, är det då så jäkla fel att de skall få utlopp för det? När det är specifikt en vit heterosexuell man som vill gnälla blir det genast något väldigt dåligt. Antingen skall man trycka ner honom till tystnad eller om man är vänligt lagd, försöka lösa hans problem. Men nej, han behöver bli hörd och bekräftad.

Men jag tror du mfl. inte riktigt kan förstå detta. Men du kan jämföra det med andra behov som att få gå på toaletten när man är nödig eller få dricka när man är törstig. Att få gnälla är inte ett lika basalt behov, men det kan ändå vara ett behov.
äh, lägg av, jag har varit chef på två kvinnodominerade arbetsplatser. Tro mig, det gjorde inte annat än gnälldes. Och skvallrades. Och backstabbades. Värst av allt var då vi skulle dela ut säljbonusar och de som vann avsade sig pengarna för att de blev utmobbade av de andra för att de hade varit duktiga. Jag har aldrig sett maken till avundsjuka och missunnsamhet innan, helt galet, det var verkligen KRIG varje dag.

Så tro mig, jag förstår mycket väl gruppdynamik, behovet av gnäll osv. Det vi nu pratade om var dock var vad _andra_ som är utestående och som inte är införstådda i gnället uppfattar det hela som. Vad är din åsikt där?

Journalen
Gammal 2017-12-05, 22:59   #67865
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Moment Musicaux Op. 16 No. 2 står under "my anthem".
Då har jag svårt att se att det inte skulle bli jackpot
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 23:05   #67866
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Citat:

Så tro mig, jag förstår mycket väl gruppdynamik, behovet av gnäll osv. Det vi nu pratade om var dock var vad _andra_ som är utestående och som inte är införstådda i gnället uppfattar det hela som. Vad är din åsikt där?
Min åsikt är att jag tror mig vara ganska duktig på att avgöra om någon bara vill bli lyssnad på och bekräftad.
Gammal 2017-12-05, 23:07   #67867
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Apropå mitt snedsteg med transan, som jag för övrigt tyckte såg extremt bra ut för att vara en +30-åring. Hur ser datingklimatet ut om 10 år med tanke på debatten om könstillhörigheter mm? Kommer män söka sig mer till hen's eftersom hen's ser bättre ut än kvinnor i samma ålder? Kommer kvinnor lockas av hen's eller är det så att det mest är män som kommer dras till hen's eftersom kvinnor bara vill ha primärvalet vilket är 2% av män?

Journalen
Gammal 2017-12-05, 23:07   #67868
Frågenarkomanen
Banned User

Reg.datum: Feb 2014
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Min åsikt är att jag tror mig vara ganska duktig på att avgöra om någon bara vill bli lyssnad på och bekräftad.
Kan du psykoanalysera mig litegrand?
Frågenarkomanen är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 23:10   #67869
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Jag twistar det hela; kan vi hamna i en situation där 80% kvinnor faller för 10% män och där 70% män faller för könsneutrala som är opererade till att se ut som kvinnor fast de inte har något kön, per definition?

Journalen
Gammal 2017-12-05, 23:11   #67870
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Jag twistar det hela; kan vi hamna i en situation där 80% kvinnor faller för 10% män och där 70% män faller för könsneutrala som är opererade till att se ut som kvinnor fast de inte har något kön, per definition?
Alltså hur många personer som är MtF tror du att det finns? Och ja för kvinnor så är det en andel män som får väldigt mycket mer action än resten av männen.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 23:30   #67871
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Läser någon ens presentationen på svajp-appar? Inte jag!
Jag svajpar vänster på alla som saknar presentation. Därefter svajpar jag vänster på alla som:

Är för fula
Kommunicerar genom emojis
Är veganer
Studerat på Konstfack
Studerat på Södertörns Folkhögskola
Endast skriver sin längd
Använder begrepp som "fuckboys"
Skriver att de inte vill ligga
Gör meningslösa listor på saker de gillar (möjligt undantag om "fjällen, hästar, skidåkning, mys och lådvin" mot förmodan byts ut mot "pizza, dvärgporr och shemales")
Bara skriver vad de förväntar sig av killarna
Inte har något mer intressant än att de är snälla och gillar myz
Har udda hårfärg
Är söder-hipsters
Skriver på engelska trots att de är svenska
Inte behärskar varesig svenska eller engelska på en god nivå
Definierar sig genom Myers-Briggs
Skriver ut sin instagram och/eller snapchat
Är soctanter, kommunalkärringar eller volontärarbetare
Bara har Derp-bilder
Har för många bilder från skidbacken, fallskärmshoppningen eller hästhagen
Är överdrivet positiva
Beskriver sig i motsägelsefulla termer, exempelvis "gillar äventyr och gobbla chips i soffan"
...
....

Kommer inte på mer just nu. Kanske gör en längre utläggning när jag har fredagsgroggen i hand och byggt upp lite ånga under veckan.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 23:31   #67872
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Alltså hur många personer som är MtF tror du att det finns? Och ja för kvinnor så är det en andel män som får väldigt mycket mer action än resten av männen.
I Thailand är det ju poppis att gå som kille till tjej.
I takt med att hen blir mer och mer poppis här i norden, så kan man tänka sig att fler män kanske tänker att de får bättre förutsättningar som kvinnor och byter kön?

Journalen
Gammal 2017-12-05, 23:39   #67873
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
I takt med att hen blir mer och mer poppis här i norden, så kan man tänka sig att fler män kanske tänker att de får bättre förutsättningar som kvinnor och byter kön?
Det är redan nu mångdubbelt fler som byter åt det hållet så varför inte.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 23:40   #67874
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Jag fick mig en duvning igår kväll strax före tolvslaget då en supersnygg tjej från stockholm frågade mig om jag verkligen läst hennes presentation innan jag swipeade på badoo!

"Nix!" svarade jag ärligt för att sekunden senare se att det var en transa. Fick göra en pudel.
Äh, det är bara bögigt att låta bli!

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Då har jag svårt att se att det inte skulle bli jackpot
Härligt! Då återstår bara att hitta värdiga högersvajpar.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 23:49   #67875
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Citat:

Jag tror att könsbytta män, numera kvinnor och vanliga transor kommer bli ett alternativ även bland heterosexuella män om mansöverskottet ökar.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:47.