Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-02, 23:30   #67726
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
En stilla fundering, men när jag joinade kolo så var det bra drag på tjejer i alla möjliga trådar. Allt från träning till journaler. Nu senaste 2-3 åren så känns det som att kolo mer har blivit en skugga av flashback, men det är mest unga män som hörs och syns och inte så många tjejer/kvinnor. I någon tråd alls. Har jag fel? Om jag har rätt, är den här typen av forum mest eftertraktad av unga män? Eller har det blivit så att "kolo-andan" har skrämt iväg tjejer?

På "min tid" var Body-forumet nerlusat av fitnesstjejer och hade bra drag. De finns ju på instagram, men inte på kolo?
Alla tjejer som hängde här har ju blivit gamla, och inga nya verkar ha tillkommit?
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-02, 23:32   #67727
Bärsärk

Reg.datum: Apr 2015
Instagram handlar ju bara om dig själv och för många är de ju bara de som betyder något, på ett forum försvinner du som en i mängden.
Bärsärk är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-03, 00:23   #67728
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
En stilla fundering, men när jag joinade kolo så var det bra drag på tjejer i alla möjliga trådar. Allt från träning till journaler. Nu senaste 2-3 åren så känns det som att kolo mer har blivit en skugga av flashback, men det är mest unga män som hörs och syns och inte så många tjejer/kvinnor. I någon tråd alls. Har jag fel? Om jag har rätt, är den här typen av forum mest eftertraktad av unga män? Eller har det blivit så att "kolo-andan" har skrämt iväg tjejer?

På "min tid" var Body-forumet nerlusat av fitnesstjejer och hade bra drag. De finns ju på instagram, men inte på kolo?
Men, det är väl inte ett dugg konstigt? Jag har skrivit det många gånger, men när jag joinade Kolozzeum som 17-årig brud och knappt torr bakom öronen var forumet alldeles fantastiskt och jag såg upp till många av skribenterna. Samt att jag trots att jag var ung, naiv och tjej bemöttes som en människa av de flesta. Om jag hade varit 17 idag och hamnat här tror jag inte att jag blivit långvarig då jag uppfattar Allmänt som en mindre orgie i främlingsfientlighet, rasbiologi och kvinnoförakt.
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-03, 01:06   #67729
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Kan bli bra kolobabies mellan dio och angel
Vi har sedan innan en del kolopar, men som sagt, det var mer frekvent innan då det var mer kvinnovänligt.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-03, 01:13   #67730
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av nisse1976 Visa inlägg
Kolo har blivit ett tillhåll för typ 10 stycken rasister som spammar alla trådar.
t.om Jag-påverkas-inte-av-något-grub har hakat på.
Ibland skriver Tolkia eller svenbanan emot.
ibland kommer dio in och pratar om sig själv.

Det är som ett helt annat forum än för några år sen. Tyvärr.
Ja den tanken slår mig också, att det är just så. Vilket är rätt trist om det nu är så.

Citat:
Ursprungligen postat av C h r i s Visa inlägg
Japp kolo är galet mycket sämre än vad det tidigare var.

Mvh han som aldrig bidrar
Haha du lurar i vassen som man säger.

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Men, det är väl inte ett dugg konstigt? Jag har skrivit det många gånger, men när jag joinade Kolozzeum som 17-årig brud och knappt torr bakom öronen var forumet alldeles fantastiskt och jag såg upp till många av skribenterna. Samt att jag trots att jag var ung, naiv och tjej bemöttes som en människa av de flesta. Om jag hade varit 17 idag och hamnat här tror jag inte att jag blivit långvarig då jag uppfattar Allmänt som en mindre orgie i främlingsfientlighet, rasbiologi och kvinnoförakt.
Fast, hmm, jag minns dig som en bra debattör men mer på ett generellt sätt eller hur man ska säga. På "den tiden" minns jag dig inte som en krigare för feminism och antirasism på samma sätt som jag ser nu, vilket jag tänker mig också präglas av de debatter du hamnar i. En fundering på om det är så att du själv har förändrats och ändrat din förhållning i ämnen och debatter. Bara en tanke

I övrigt tror jag nog lite det är som du säger, att forumet har rört sig mot att bli "vita kränka mäns" forum. Det har blivit de mer extrema åsikterna som hörs och syns och de som måhända är rätt sunda åsikter också, men som befinner sig inte i fullt så extrema åtaganden, helt sonika är tysta. Därmed för en ny person som hittar till forumet så ser man bara de extrema åsikterna och tror att alla som häckar här är av samma krut och stuk.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-03, 01:43   #67731
ApexProcyon
Biggus Dickus

ApexProcyons avatar

Reg.datum: Nov 2016
Jag tror tyvärr att svaret är så pass enkelt som att forum i den här formen är utdöende i kombination att kvinnor föredrar andra sociala medier i högre grad än män.

Angående åsikterna som floretar så är väl det mer ett tecken på den polariserade samtiden.
Gammal 2017-12-03, 02:18   #67732
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:

Du har rätt!
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Singel och tömd Pm-korg.
Du får skicka första ragg-PM:et, jag vågar inte längre efter att ha blivit gjord till åtlöje över mina ragg-PM i den här tråden!
Citat:
Det är för jag är så ödmjuk inför min egen bristande kunskap i ämnet att jag alltid utgår från mina personliga upplevelser i frågan! (Eller nåt... Kändes som att jag fick en pik där, och nu försöker jag bemöta den samtidigt som jag behåller min värdighet...)
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-03, 02:49   #67733
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Vänta, min inkorg var full. Nu kan du skicka, Angel.
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-03, 07:46   #67734
Wipflash
Make Sweden great again

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Badoo är verkligen märkligt, i många fall lika märkligt som Tinder. 47 matchningar på typ 48 timmar, men det verkar som om de har städat upp lite för det är inte lika mycket prostituerade eller bottar denna gång som sist jag testade appen. Eller rättare sagt utav dessa 47 matchningar, så är det ingen som verkar vara fake, utan det är verifierade konton med tillhörande instagramalbum osv.

Det låter ju bra med 47 damer som visar intresse iaf, men det lustiga är verkligen när jag sedan öppnar upp och skriver något för att etablera kontakt, så är svarsfrekvensen superlåg. Det är verkligen många attentionwh0res som bara vill boosta självförtroendet lite med att samla likes från grabbar. Av dessa 47 verkar det vara 7-8 som verkar genuint nyfikna och nu har jag bokat in en träff med den som verkade mest seriös och vettig, men ändå. Rätt sjuk statistik.

Generaliserar man utifrån min statistik, så vill alltså 85% av kvinnor på sådana appar bara få uppmärksamhet och är inte intresserade av att datea på riktigt.
Har du verkligen kalkylerat in dejting i budgeten? Tänk på everest skuggisen!
Wipflash är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-03, 08:31   #67735
Frågenarkomanen
Banned User

Reg.datum: Feb 2014
Citat:
Kolo har blivit ett tillhåll för typ 10 stycken rasister som spammar alla trådar.
t.om Jag-påverkas-inte-av-något-grub har hakat på.
Ibland skriver Tolkia eller svenbanan emot.
Det är som ett helt annat forum än för några år sen. Tyvärr.
Det kanske borde få dig (jag tänker att du är en typisk, trogen Kolo:It) att fatta att det kanske inte är så jävla fel ändå?

Citat:
Ursprungligen postat av C h r i s Visa inlägg
Japp kolo är galet mycket sämre än vad det tidigare var.

Mvh han som aldrig bidrar
Citat:
I övrigt tror jag nog lite det är som du säger, att forumet har rört sig mot att bli "vita kränka mäns" forum. Det har blivit de mer extrema åsikterna som hörs och syns och de som måhända är rätt sunda åsikter också, men som befinner sig inte i fullt så extrema åtaganden, helt sonika är tysta. Därmed för en ny person som hittar till forumet så ser man bara de extrema åsikterna och tror att alla som häckar här är av samma krut och stuk.
AHHAH, ja, såklart... roten till allt ont! Nu när kolozzeum går snett så är det de där dumma rasisternas fel.

Dessutom är det ju ni som kränks och tycker det är tråkigt. Sen - kanske för att övertyga er själva - slänger iväg ett "vita kränkta män" när både ni, vi och hela landet´vet att de som konstant gråter ut överallt är precis alla grupper förutom vita män. På detta så känner ni er lite finare, lite mer högstående och lite modernare kanske?

Dessutom bannas man för "extrema" åsikter på Kolozzeum. Antisemitism och riktig rasism tillåts inte, och ändå så gråter ni i kör om hur tråkigt det är att det fina forumet förstörts av kränkta män.
Frågenarkomanen är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-03, 08:44   #67736
Frågenarkomanen
Banned User

Reg.datum: Feb 2014
Skrev ett långt, sansat inlägg om hur diskussionsforum bytts ut mot "sociala medier" p g a flera skäl. Försvann dock. Jag förmådde faktiskt att göra det utan att peka ut den som är mest poppis att peka ut (eller någon annan heller, för den delen).

Undrar mest om man kan diskutera ett forums förfall utan att peka ut grupp X för att man eventuellt kan vinna lite status på att göra det? Shadowfire gör uppenbarligen sitt bästa för att få en massa (imaginära/bildliga) "gilla" genom att peka ut vita kränkta män. Känner du dig riktigt neo och latte nu, när du tryckt dit WT-pajasarna riktigt ordentligt?

Senast redigerad av Frågenarkomanen den 2017-12-03 klockan 08:47.
Frågenarkomanen är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-03, 08:49   #67737
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Fast, hmm, jag minns dig som en bra debattör men mer på ett generellt sätt eller hur man ska säga. På "den tiden" minns jag dig inte som en krigare för feminism och antirasism på samma sätt som jag ser nu, vilket jag tänker mig också präglas av de debatter du hamnar i. En fundering på om det är så att du själv har förändrats och ändrat din förhållning i ämnen och debatter. Bara en tanke

Men självklart, man hinner förändras och lära sig saker på 13 år . Jag hade t.ex. inte en doktorsexamen på den tiden och därmed absolut inte samma kunskapsbas som jag kan använda mig av idag. Dock fördes debatterna på ett helt annat sätt - jag älskade trådar om filosofi och religion vilket inte alls förekommer på samma sätt som då. Minns att jag läste Nietzche efter någon tråd med Bolio då jag instinktivt tyckte att han hade fel, men inte kunde komma med tillräckligt bra argument därför att jag inte var påläst nog. DEN typen av debatter, som får en att känna så, gillar jag! Det var mer fria spekulationer liksom, av initierade debattörer, än oneliners á la ”folkgrupp xx har lägre IQ än folkgrupp yy” samt ”jag får inga ligg, allt är feministernas fel!!!” i var och varannan tråd. Det speglar säkert samhällsklimatet i övrigt, men jag minns det som att det fanns fler då som var intresserade av att faktiskt diskutera, och inte som idag primärt runka upp varandra i brygga.

Sen finns det några användare fortfarande som jag kan uppskatta att battla med därför att de kommer med intressanta argument och infallsvinklar, men de är för få och många trådar kapas verkligen av ovan nämnds runkande.
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-03, 09:28   #67738
ApexProcyon
Biggus Dickus

ApexProcyons avatar

Reg.datum: Nov 2016
Som nationellt sinnad så är det, i ärlighetens namn, väldigt tråkigt att ha utdragna diskussioner. Majoriteten av oss kommer från just den sidan vi debatterar med och har använt alla gamla infallsvinklar själva. Man vet redan vilket svar man kommer att få +/- några eventuella personliga infallsvinklar redan innan man har öppnat sin mun eller skickat ett meddelande.

Jag är nog inte ensam om att känna så och agera därefter när det blir tydligt vart diskussionen barkar hän.
Gammal 2017-12-03, 09:51   #67739
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Är det mindre kvinnovänligt idag verkligen? Finns nätraggarna, "Jag utmanar dig i nakenbrottning, men det är ok om du vill köra i bikini" "Jag har fan joggat och gjort mig fin för dig och så vill du inte ens träffas din bortskämda stockholmsslyna "Jag är fitnessfotograf, och inget pervo, jag lovar!" här idag?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-03, 09:52   #67740
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.

Carolinews avatar

Reg.datum: Dec 2006
Ja men givetvis är rasistkortet och vitakränktamän-kortet svaret på allt

Politik kan ni väl ta i de trådar som är till för det. Själv undviker jag sådana trådar för att slippa se just sådana här usla generaliseringar där argumenten tog slut. Att det är mindre folk på kolo nu är inte svårare än att den yngre generationen väljer andra mer mobilanpassade sociala medier som instagram och snapchat. Facebook verkar också tappa mark bland yngre. Och många av de gamla medlemmarna som levde och andades träning för 10 år sedan har ett annat liv idag med familj, karriär, hus osv där behovet av forumgemenskap minskat.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:41.