Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-24, 09:57   #661
TheGredde
Registered User

TheGreddes avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av KRILLE! Visa inlägg
Väntar med spänning på onsdagens böjar
Nu när man har ögonen på sig får jag inte göra dåligt ifrån mig
Träningsbok
Gammal 2009-02-25, 20:14   #662
TheGredde
Registered User

TheGreddes avatar

LAK, Luleå 2009-02-25

Sittande Rodd:
15 15 15 15 15

Latsdrag:
15 15 15 15 15

Rotatorkuff: (gummiband)
15 15 15 15 15

Knäböj:
20x8
60x6
80x4
100x5
120x3
130x3

Dräkt+lindor
200x3
225x2
240
250x2 Excentrisk

Tryndrag:
15 15 15 15 15

Hassans Axelflax:
10 10 10 10 10

Kommentar:
Mycket tråkigt idag, trots den spända förväntan på insydd dräkt. Jag vågade knappt böja, slog lite slint i huvudet och jag kunde inte röra mig som jag brukar. Lite strul med att dräkten var långt nere, bältet kändes löst - spände åt och då kröktes ryggen, släppte på bältet och det blev något bättre men då rullade stången något på ryggen. Fick i alla fall två excentriska böjar, den första var bra, men tog lång tid, stången började rulla och andningen var inte helt hundra. Andra repetitionen gick dåligt med ok, men där var trycket så högt att jag mådde illa och kändes inte alls kul. Jag hoppas nu att jag kan sova mig i form och bara göra som jag brukar istället för att mesa - för det är vad jag gjorde.

Jag vet inte, men det kan vara så att hade jag fått några lättare lyft mer godkända och känts lite bättre hade jag kunnat genomför resterande lyft bättre, men det är första gången som dräkt och lindor beter sig så här på mig och får se det som ett testpass.

För att kanske förhindra rullningen av stången måste jag möjligen ändra om greppet än en gång alternativt slänga upp stången något, eller bara böja singlar för det är det som gäller på tävling och det klarar jag av.
Träningsbok
Gammal 2009-03-02, 20:53   #663
TheGredde
Registered User

TheGreddes avatar

LAK, Luleå 2009-03-02

Sittande Rodd:
15 15 15 15 15

Latsdrag:
15 15 15 15 15

Rotatorkuff: (gummiband, blått)
15 15 15 15 15

Bänkpress:
20x15
60x6
80x4
90x2
97x3 x 5

Lutande hantelpress:
10x15
15x10
20x10 x 2
25x10

Knäböj:
20x8
50x6
80x5
100x5 x 2

Tryndrag:
15 15 15 15 15

Hassans Axelflax:
10 10 10 10 10

Kommentar:
Sliten sedan helgen, trots att jag inte tävlade. Men när jag lindat upp tjugotalet lindor stenhårt, har mina händer skiftat färg från normal hudfärg till röda med små vita blåsor i, så är det inte särskilt skönt, likaså har jag fått träningsvärk i ovansida biceps och på utsidan av överarmen känningar i utsida-nedre-del av magen.

Rehabövningen i form av sittande rodd var därför mycket tung och fick göras mest i uppvärmningssyfte och töjning/stretch av träningsvärk/muskel.
Bänkressen gick bra, sliten som sagt, men vikten var helt ok. Teknikmässigt från förra veckan var väl ungefär samma, Jocke sa precis som mina farhågor, att vänsteraxeln släpar efter och drar upp sig mot huvudet när jag pressar.
lättare hantelpressar för att öka på stabiliteten kördes också idag då det passade med både tid och att jag inte hade ont av det.

Lite allmän uppsnyggning i lokalen han jag också med när mina träningskolleger hade sitt längsta och hårdaste pass på schemat. Vi han även med lite allmänt skoj och snack som inte lämpar sig för våra yngre förmågor
Träningsbok
Gammal 2009-03-04, 19:46   #664
TheGredde
Registered User

TheGreddes avatar

LAK, Luleå 2009-03-04

Sittande Rodd:
15 15 15 15 15

Latsdrag:
15 15 15 15 15

Bänkpress:
20x15
50x6 x 2

Knäböj:
20x8
60x5
90x4
120x2
132,5x1

Dräkt+lindor
200x2
220x2
240x0 (Bara studsade och vibrerade utan att jag kom ner)
240x0 (Kom ner, blev överraskad och orkade inte trycka upp)
220x1 (Tanken var en tvåa, men jag fick obalans)

Tryndrag:
15 15 15

Kommentar:
Ännu ett dåligt pass till ända. Jag är besviken på mig själv,vet inte direkt vad som är fel, kände redan på uppvärmningen att det inte stämde riktigt, dåligt klipp i benen. En till tråkig sak som störde mig var att lunchen skvalpade runt och gjorde sig påmind.
Har ingen direkt handlingsplan över det här, men det är väl bara att övervinna rädslan och den intressanta känslan av den insydda dräkten. Benen på dräkten har en förmåga att komma ovanför lårmuskeln och transformeras till någon form av hotpants, och det är inte idealt.
Träningsbok
Gammal 2009-03-04, 20:10   #665
thomast
FUUUUUUUUUUUU

thomasts avatar

Reg.datum: Mar 2005
Det låter som det är dags för en vilovecka följt av en start med en ny stegring.
thomast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 20:53   #666
TheGredde
Registered User

TheGreddes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av thomast Visa inlägg
Det låter som det är dags för en vilovecka följt av en start med en ny stegring.
Jag vet inte det. Jag menar det att det finns inte mycket att vila från. Jag har ju legat nere med min böj i ett par veckor nu, eller den har inte fungerat rättare sagt. Tror det mesta sitter i mitt huvud och att stången ligger fel på mina axlar, den glider en aning på tyngre vikter.

Samtidigt, en stegring kan vara nyttigt, men när vikterna oftast bara flyger upp är det så onödigt, på nått vis. Idén har slagit mig, men jag vidhåller att det är onödigt. Jag borde köra excentrisk, men när dräkten inte känns helt hundra, är det bara fel, och jag blir orolig, dessutom om man känner att göra en Jens är det inte heller helt kul att böja excentrisk eller för den delen vanligt heller.
Nu sitter jag bara och försöker analysera vad som är felet men jag kommer som sagt inte på den exakta förklaringen, tror att det är "många" bäckar små som ställt till det rejält. En idé Patrik hade är att jag lagt om uppvärminigen med dräkten och hoppat över den lättaste nivån och därför inte är helt van. Vi får se vad som sker.

Av någon anledning kändes det lite som att jag glömt bort att jag måste anspänna/spänna till och trycka till i bottenläget. Irriterande är vad det är.
Träningsbok
Gammal 2009-03-04, 21:12   #667
Arf Pingvin
Hårdrockare

Arf Pingvins avatar

Reg.datum: Mar 2006
Du hade världens mest naturliga gradindipp tidigare. Men inte nu. Vad har du ändrat om det inte är böjen. Dräkten som ni sydde in, blev det sämre? Har du ändrat vilka komplement du kört, dvs marklyften, frontböjar etc? Hur är det med stången, ligger den inte bra och vad beror det på? Väger du fullt? jag tror du behöver äta mer mat
Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 21:35   #668
TheGredde
Registered User

TheGreddes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Arf Pingvin Visa inlägg
Du hade världens mest naturliga gradindipp tidigare. Men inte nu. Vad har du ändrat om det inte är böjen. Dräkten som ni sydde in, blev det sämre? Har du ändrat vilka komplement du kört, dvs marklyften, frontböjar etc? Hur är det med stången, ligger den inte bra och vad beror det på? Väger du fullt? jag tror du behöver äta mer mat
Jag vet och det är det som är så irriterande, när man haft det bra och sedan bara tappar det totalt.

Dräkten är insydd för på Seriettan började den verkligen slappa till, och böjpasset efter tävlingen, var den otroligt slapp. Insömnad fixades av SlöjdMaster. Givetvis är den tajtare, men det är som väldigt tråkigt att den ändrar skepnad helt (det är iaf vad jag vill tro).

Annat komplement, det vill jag inte påstå. Jag böjde lite lätt i måndags för att jag kände att det behövdes. Marklyften kör jag men mestadels sumo, och det är väl som Knoppen sa om du minns, eller om om det nu var du och jag som pratade med honom. Frontböj kör jag inte alls mycket, det går i vågor (i mån av tid). Jag vill ju köra frontböj för det är kul och fint och känns så mycket bättre i benen (riktigt benträning), dessutom får man träning för rygg (bålträning).

Stången har jag bra från början, men den trillar ner lite när jag ska böja och gör att jag inte kan reppa på vikten. Har jag stången högre upp gör det ont (på grund av vikten, lättare ol-böjar är inga problem)

Vikten är som den ska (enligt min uppfattning), vägde igår 90,0 enligt min Hugin-våg som väger 2-3-hundra gram fel (för mycket). Sen vet jag att vissa personer, precis som jag antyder i meningen innan, vill att jag ska väga hundra, men det "går" inte. Det är inget för mig.

Skulle jag gå upp tio kilo, kan man spekulera i att jag får med kött på axlarna och då kommer även problemet med stången att lösas, men som jag sa det är inget för mig att väga in i hundringen.

Kanske borde man sätta lite magnesium och vatten på benen så att inte dräkten kavlas upp, men det får blir nästa pass. Sedan bara försöka få till "Dippen" redan från början i de lätta lyften. Måste även försöka äta någon mat som inte vill vända i magen, vad det nu kan vara. Har även märkte att jag druckit otroligt mycket vätska ikväll, kanske kan det vara något som är fel. Det är inte lätt - när det är svårt...
Träningsbok
Gammal 2009-03-04, 21:42   #669
Börje H
Negativa Blöje

Börje Hs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Jag tror helt klart att slöjdandet av dräkten havererat dippen. Att du på ett såpass markant sätt lyckas tappat rytmen i böjen går inte att förklara på nått annat sätt. Däremot är ju dräkten inte speciellt tight nu heller så det borde gå att finna dippen igen. Sista setet idag lovade faktiskt en hel del gott.

Prova att nästa pass köra din ordinarie värmning och ladda huvudet med massa kyk.
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 21:45   #670
David-Tajik
Banned User

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Jag tror helt klart att slöjdandet av dräkten havererat dippen. Att du på ett såpass markant sätt lyckas tappat rytmen i böjen går inte att förklara på nått annat sätt. Däremot är ju dräkten inte speciellt tight nu heller så det borde gå att finna dippen igen. Sista setet idag lovade faktiskt en hel del gott.

Prova att nästa pass köra din ordinarie värmning och ladda huvudet med massa kyk.
du är allt festlig du patrik
David-Tajik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 21:46   #671
Arf Pingvin
Hårdrockare

Arf Pingvins avatar

Reg.datum: Mar 2006
Som den där filmen... jag ska försöka illustrera: y....y...Y...KYK!
Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 21:50   #672
TheGredde
Registered User

TheGreddes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg

Slöjden kanske förstört Dippen, men jag hoppas att den kommer tillbaka, och det med råge, iaf ett tiotal kilo, sedan kan man få börja ta i igen. Lite har nog också med att den är tajt och då bränt sig fast i min svaga hjärna att det är omöjligt att böja på det normala sättet. Jag menar det att förra veckan fick jag iaf genom ett par excentriska repetitioner som hade "god" kvalité, och den här gången ett par lyft som liknade den forna glansen dagar, men inte med samma eftertryck såklart.

Får prova nästa vecka att återgå till gammal linda, sprättlätt utrustningsvärmning och sedan på med bättre lindor och se vars åt det bär.... Att ladda med kyk - kommer absolut inte att ske
Träningsbok
Gammal 2009-03-04, 21:52   #673
TheGredde
Registered User

TheGreddes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av David-Tajik Visa inlägg
du är allt festlig du patrik
Citat:
Ja, du ser bara där Patrik. Vad tror du folk kommer tänker om mig nu...
Träningsbok
Gammal 2009-03-04, 22:11   #674
TheGredde
Registered User

TheGreddes avatar

Citat:
Eller vänta (tänker jag rätt nu), det där var lite bättre än det jag fick i huvudet vid första tanken
Träningsbok
Gammal 2009-03-06, 20:27   #675
TheGredde
Registered User

TheGreddes avatar

LAK, Luleå 2009-03-06

Sittande Rodd:
15 15 15 15

Latsdrag:
15 15 15 15

Bänkpress:
20x15
50x6 x 2
80x5
90x2
100x1

Bänktröja:
110x2 (11cm)
120x2 (9cm)
130x1 x 2 (4cm)

(avslutade med lite lätt bänk på 50x8)

Tryndrag:
15 15 15 15 15

Kommentar:
För att bryta trenden som legat tung över mig ett tag nu så var det ett bra pass, kanske till och med ett mycket bra pass. Bänken kändes bra, uppvärmning och singeln på hundra var inga problem. Sedan var det dags för tröja och jag våndades lite, men när tröjan väl var på kändes det ok i axlarna. uppvärmning på lätt vikt som sig brukar, därefter stegrande vikter och lägre kloss. avslutade med ett par singlar på 130 kilo för att inte belasta axlarna för mycket. Trycket i dessa var helt perfekt, bra träffar och fint dragen tröja med lagom mycket fjortis-mage framme

Fungerar axeln nästa vecka blir det en stegring igen, sakta men säkert, oavsett vad mina kolleger säger, kanske frångår jag detta själv, men då är det mitt problem.

Allmän coaching i lokalen och upplindning av juniorernas (räknar även in ungdomarna i denna kategori) lindor.
Träningsbok

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:54.