2012-10-01, 18:47
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Måndag 1 oktober 2012: Bänk
Vaknade sent och var trött och kom iväg sent från jobbet. Skräp.
Bänkpress
* 60x3
* 80x3
* 100x2
* 120x1
* 132,5x1 @8
* 142,5x1 @9
* 152,5xF
* 140xF (axel/bicepsblarf)
Inte långt ifrån på 52. Borde haft den. Med lite bättre tryck och sömn hade det gått. Kunde tända till bättre än vanligt. (D v s, jag fick upp pulsen innan lyftet.)
Sedan märkte jag hur axel och biceps hänger ihop. Fick ont på 140 och föll igenom. Märkte av det redan på 152,5. För dålig uppvärmning.
Smalbänk
* 60x5
* 100x4
Blandat
* Töjning utåt med pinne
* Rotatorkuffar
* Tricepsrep: 31x10x2
* Bröstryggsmobilisering med och utan extravikt
Tappade sugen efter att jag fick ont. Generellt dålig form för tillfället, sett till lördagens marklyft.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Senast redigerad av mikaelj den 2012-10-01 klockan 18:49.
|
|
|
2012-10-01, 18:52
|
|
|
Jag har klamydia
Reg.datum: Jan 2008
|
Hur kommer det sig att du värmer så pass lite på vikterna runt 50% av 1RM?
|
|
|
2012-10-01, 19:14
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris
Hur kommer det sig att du värmer så pass lite på vikterna runt 50% av 1RM?
|
För att det räcker för att stegra upp till högre vikter. Skulle kunna gå fler set. Kanske är bättre för tillfället.
Postat via en mobil enhet
Senast redigerad av mikaelj den 2012-10-01 klockan 19:15.
|
|
|
2012-10-01, 21:40
|
|
|
Jag har klamydia
Reg.datum: Jan 2008
|
Kanske det.
|
|
|
2012-10-02, 12:43
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Kul att hitta fler som kör styrkelyftsbaserat  Håller såklart lite koll och försöker få tips för min egen utveckling. Som sades i annan tråd, så är ju det bästa att köra på en SL-klubb, men mina träningstider passar sällan med deras öppettider. Jobbar natt och tar gymmet på vägen till jobbet
|
2012-10-02, 19:36
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nordkämpe
Kul att hitta fler som kör styrkelyftsbaserat  Håller såklart lite koll och försöker få tips för min egen utveckling. Som sades i annan tråd, så är ju det bästa att köra på en SL-klubb, men mina träningstider passar sällan med deras öppettider. Jobbar natt och tar gymmet på vägen till jobbet 
|
Funderar du på att tävla?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-10-02, 19:42
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Tisdag 2 oktober 2012: Knäböj
Bra dag idag!
Knäböj
* 60x5
* 80x5
* 100x5
* 140x1
# bälte på
* 160x1
* 180x4+ miss på r5 @10 (reps-PB)
* 180x1 @9
Nästan enligt planen! Fick enligt Håkan ett något dåligt lyft på andra repetitionen och slösade för mycket kraft. Redan r4 var gristung men jag chansade ändå på r5. Den gick inte riktigt. :-)
Vilade 10 min och gick på igen. En etta fick bli lagom många repetitioner.
Böj till Eleikobänk
* 160x5
* 190x2
* 210xF
Äsch. Inte helt fräsch för det idag. Stumma ben av det tunga böjsetet.
Frivändningar
* 70x1, 1, 1
* 80x1, 1
* 90x1, 1
* 100xF
* 100xF
* 100xF
* 90x1, 90xF
Fick stången fel så att det krasade till i höger handled. :-/ Lindade handleden hårt och bestämde mig för att det fick vara färdigtränat.
Bra träning!
Senast redigerad av mikaelj den 2012-10-02 klockan 19:46.
|
|
|
2012-10-02, 19:51
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Hur går det Jansson. Vad gör du i böjen? Ser att du har lite problem med bänken. Tyvärr så är det lätt att skada sig just i bänk och det tar lång tid att bli hel igen. När man har haft några skadeturer så blir man aldrig bra igen så var överförsiktig och försök hålla axlarna friska.
Senast redigerad av Anders The Peak den 2012-10-02 klockan 19:52.
|
|
|
2012-10-02, 20:02
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak
Hur går det Jansson. Vad gör du i böjen?
|
Hej Anders! Kul att se dig i min journal igen!
Träningen går överlag rätt bra. En underlig formsvacka i marken just nu som jag inte är riktigt säker på vad orsaken är.
Vad jag gör i böjen kan du läsa här: http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=6305
Vad mitt 1RM ligger på just nu vet jag inte... Volymträning just nu! Vi ser lite närmare SL-DM i november hur jag ligger till.
Citat:
Ser att du har lite problem med bänken. Tyvärr så är det lätt att skada sig just i bänk och det tar lång tid att bli hel igen. När man har haft några skadeturer så blir man aldrig bra igen så var överförsiktig och försök hålla axlarna friska.
|
Ja, det är väldigt många som har haft problem med det, och jag har inte varit drabbad hittils, så det vore tråkigt om jag blev det nu.
Har du några egna tips för att hålla axlarna fräscha för att få en lång bänkkarriär?
Senast redigerad av mikaelj den 2012-10-02 klockan 20:05.
|
|
|
2012-10-02, 20:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Jag ser att min prognos håller än så länge
Bänken bara säkra lyft inga dumma försök över din förmåga
|
|
2012-10-02, 20:23
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Jag ser att min prognos håller än så länge
Bänken bara säkra lyft inga dumma försök över din förmåga
|
Japp, det verkar sannerligen så. Du verkar dessutom känna mig bättre än jag känner mig själv, för jag trodde inte på vad du skrev om mig nu senast i våras. :-)
Låter vettigt. Ålrajt, kapten!
Kika gärna in här i fortsättningen och kommentera om det är något du tycker ser konstigt/annorlunda/bra ut.
|
|
|
2012-10-02, 20:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Bra böjt.
Kul med vändningar med
|
|
|
2012-10-02, 22:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Funderar du på att tävla?
|
Tror att jag har kapacitet att kvala till SM (klassisk SL) om jag bara får hålla mej hel och kan köra på. Men har inte bestämt mej :
)
|
2012-10-03, 08:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2010
|
Handleder...vad ligger ovanför handledarna Micke? :-)
|
2012-10-03, 08:45
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft
Bra böjt.
Kul med vändningar med 
|
Tack, Sam! Ja, vändningarna var kul tills de gjorde ont. Töj töj töj.
Citat:
Ursprungligen postat av Nordkämpe
Tror att jag har kapacitet att kvala till SM (klassisk SL) om jag bara får hålla mej hel och kan köra på. Men har inte bestämt mej :
)
|
Om inte annat har du DM du kan sikta på att försöka vinna!
Citat:
Ursprungligen postat av Ego
Handleder...vad ligger ovanför handledarna Micke? :-)
|
Stela jäkla underarmar! Har faktiskt gjort några halvdana försök att töja ut dem, men det är för jäkla svårt.
Ska leta upp töjövningar för underarmarna generellt i veckan, så jag får bukt på't.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:36.
|

|