Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-04, 18:58   #6481
Robbelibob
Registered User

Robbelibobs avatar

Reg.datum: May 2005
Serietorka

Veronica Mars: Första säsongen var riktigt bra, andra tappade jag intresset helt av.

Började se Firefly och det verkar ju grymt, fast jag har inte riktigt fastnat för den än. Bara sett en timma högst:/

┌┐ ┌┐ ᶧ ┌┐ ┌┐
╔⌂╗
Robbelibob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 19:00   #6482
Kimball
Registered User

Kimballs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Robbelibob Visa inlägg
Serietorka

Veronica Mars: Första säsongen var riktigt bra, andra tappade jag intresset helt av.

Började se Firefly och det verkar ju grymt, fast jag har inte riktigt fastnat för den än. Bara sett en timma högst:/
The Event började för ett slag sen igen, vet inte om det kan vara något för dig?
Gammal 2011-04-04, 19:01   #6483
dared
Know what im sayin´?

dareds avatar

Reg.datum: Oct 2001
Serietorka sucksar, snart börjar dock Game of Thrones (17 april) verkar riktigt lovande. Har precis börjat kolla på Shameless också (Am-versionen) tycker har börjat riktigt lovande haha. Någon som har sett den brittiska?
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 19:09   #6484
Robbelibob
Registered User

Robbelibobs avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
The Event började för ett slag sen igen, vet inte om det kan vara något för dig?
Ah, härligt. Det ska ses

┌┐ ┌┐ ᶧ ┌┐ ┌┐
╔⌂╗
Robbelibob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 22:26   #6485
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Såg ikapp t o m avsnitt 15 i helgen med tjejen, helt okej serie. Har för mig att nästa avsnitt kommer ut på fredag?
Gammal 2011-04-04, 22:32   #6486
The_RobRoy
Living the good life

The_RobRoys avatar

Reg.datum: Jul 2004
Vad tycker ni om Deadwood? Jag har snart tagit mig igenom säsong 1 snart. Det är inte dåligt, men inte särskilt bra heller. Typ i klass med Boardwalk Empire, man ger upp efter en säsong ungefär.
Gammal 2011-04-04, 22:35   #6487
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Robbelibob Visa inlägg
Serietorka

Veronica Mars är bra, men som med de flesta serier så blir det sämre och sämre för var säsong som går. Jag var aldrig nöjd med slutet av serien. Ska inte spoila mer än så.

Har tankat ner Firefly och tänkt jag ska kolla igenom den, men håller fortfarande på med Stargate Atlantis så funderar på om man ska se klart det först

Jag har kollat på 12/13 avsnitt av nya dramat på ABC, Off the map

Det är ju inget Grey's Anatomy direkt men den är faktiskt helt OK. Gillar man medical dramas så varför inte.
Gammal 2011-04-04, 22:36   #6488
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Vad tycker ni om Deadwood? Jag har snart tagit mig igenom säsong 1 snart. Det är inte dåligt, men inte särskilt bra heller. Typ i klass med Boardwalk Empire, man ger upp efter en säsong ungefär.
Är det så? Har sett skymtar av serien på tv några gånger och alltid tyckt det varit klockrent det jag sett. Men detta bådar ju inte gott :/
Gammal 2011-04-04, 22:54   #6489
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg

Det finns lite andra kortare klipp också som du kanske inte har sett, sök på youtube efter t.ex. Meet Karl Pilkington 1 och 2, Karl Pilkington 3 Minute Wonders, Karl Meets Warwick Davis, Karl Pilkington fame dvd och givetvis en massa tv-intervjuer/promotions med R/S/K. Det finns en serie med video podcasts med, älskar speciellt den här:

[YT.]fhQNpw_hhho[/YT]

Inspelningarna av An Idiot Abroad 2 - The Bucket List har förresten börjat:

Can't...fucking...wait
Ja, det finns hur mycket som helst, tack och lov. Jag har börjat gå igenom de icke-animerade podcasterna nu, så skönt att det är mycket som återstår.

Hoppas han får betalt i tid den här gången, stackarn :

Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 22:59   #6490
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av dared Visa inlägg
Serietorka sucksar, snart börjar dock Game of Thrones (17 april) verkar riktigt lovande. Har precis börjat kolla på Shameless också (Am-versionen) tycker har börjat riktigt lovande haha. Någon som har sett den brittiska?
Åhfan.. Man glömmer som bort liknande och plötsligt händer det. Morgonen den 18:e bjuder på kaffe och visuell Martin alltså. Inte fy skam det inte!

EDIT: Ska passa på att läsa den igen innan dess.. Dags att börja

Senast redigerad av Nordenator den 2011-04-04 klockan 23:01.
Nordenator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 23:36   #6491
Fartman
Registered User!

Fartmans avatar

Reg.datum: Nov 2002
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Den är rätt seg, men jävligt bra tycker jag.. Helvete vilka grymma scener som dyker upp mitt i allt segande. Är bla en riktigt jävla brutal gatufight i säsong tre tror jag, rätt långt ifrån den klassiska filmfighten kan jag lova..
Men sen är det antiklimax då den inte var planerad att sluta vid tre säsonger men den kom visst aldrig igång igen och lär inte göra det heller.. så störigt
Gammal 2011-04-05, 08:30   #6492
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Ja, det finns hur mycket som helst, tack och lov. Jag har börjat gå igenom de icke-animerade podcasterna nu, så skönt att det är mycket som återstår.
Det jag har skrattat allra mest åt är just dom första podcastsen på XFM, som spelades in innan dom som HBO-serien nu baseras på. Karl var som mest "äkta" då känns det som, och allt var nytt och fräscht. Trots att jag har hört alla avsnitten flera gånger nu så blir det aldrig gammalt.
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-06, 14:23   #6493
Osten80
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
Jag är också helt såld på Gervais med vänner. Förutom under drogpåverkan vet jag inte om jag någonsin skrattat så mycket och så ofta åt någonting, överhuvudtaget. Bästa humörmedicinen jag hittat hittills.
Häromdagen började jag lyssna på den första podcasten på jobbet. Det fick jag sluta med nästan direkt.
Ungefär en gång i minuten var jag nästan tvungen att lägga mig på marken och skaka av skratt, och det passar sig icke på en kyrkogård!
Det är bara att hoppas på att ingen såg mig under min halvtimma av ytterst skumt beteende.
Mängden av tillgängligt material är ju också ett extremt stort plus, samt att det verkligen håller för otaliga genomlyssningar.
Lysande!
Osten80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-06, 15:12   #6494
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Kul att det är fler som gillar podcastsen!

Citat:
Ursprungligen postat av Ricky Gervais
Karl got back from Alaska today. It was the first trip of An Idiot Abroad 2 : The Bucket List.

He's not happy. It's not what he expected at all. Still too late now. He signed the contract and cashed the cheque. What a fucking twonk.

Why did he trust us again?

I have the angriest message saved on my phone.

Really. He's so angry, and sick and tired that... it's hilarious.

I may post it online.
Nu har han lagt ut det:

Jag har aldrig hört Karl så arg innan, kommer bli en underbar andra säsong tror jag.
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-06, 15:23   #6495
eternallord
Registered User

eternallords avatar

Reg.datum: Aug 2009
Malory: You're not well, what are you going to do?!
Archer: Cry "Havoc!" and let slip the hogs of war.
Lana: Dogs of wars.
Archer: Whatever farm animal of war, Lana! Shut up!

eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:29.