2007-01-16, 09:33
|
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
|
|
|
2007-01-16, 09:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nina L
Ah! Mer i samma klass? 
|
Du kanske skulle gilla Nip/Tuck? Handlar om två plastikkirurger i Miami som har ganska bisarra problem på jobbet och i privatlivet. Mycket snygga människor, operationsscener och drama/såpa. De två första säsongerna är bra, sen går det utför.
|
|
|
2007-01-16, 09:52
|
|
|
Curl til you hurl!
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Papi
Du kanske skulle gilla Nip/Tuck? Handlar om två plastikkirurger i Miami som har ganska bisarra problem på jobbet och i privatlivet. Mycket snygga människor, operationsscener och drama/såpa. De två första säsongerna är bra, sen går det utför.
|
Lite samma glammiga men samtidigt avskalade foto och scenografi i Nip/Tuck som i Dexter... sen delar dom ju en del av den där.. kyliga på gränsen till sociopatiska humorn som Dexter drog till sin spets.
Men Nip/Tuck spårade ju ur totalt efter ett par säsonger..
|
|
|
2007-01-16, 10:53
|
|
|
Honorary Member.
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Papi
|
Nip/Tuck är det lite mer dagssåpa över, du vet Glamour eller Days of our lifes fast i någon slags bisarr plastikmiljö. Jag kan kolla på det, men det är ju absolut ingenting mot Lost, PrisonBreak, 24 eller... best of all DEXTER!!!!!
|
|
|
2007-01-16, 11:06
|
|
|
The Fat-Master
Reg.datum: Apr 2003
|
Heroes och Shark är två grymt bra serier jag fastnat för nu! Heroes är underhållsmässigt i samma klass som Dexter tycker jag. Shark är förvånansvärt bra, James Woods äger varende scen fullt ut. Rekommenderas starkt!
|
2007-01-16, 11:20
|
|
|
Curl til you hurl!
|
Citat:
Ursprungligen postat av William
Heroes och Shark är två grymt bra serier jag fastnat för nu! Heroes är underhållsmässigt i samma klass som Dexter tycker jag. Shark är förvånansvärt bra, James Woods äger varende scen fullt ut. Rekommenderas starkt!
|
Efter att ha sett de första fyra avsnitten av Shark så..
Den är ok, James Woods är som vanligt grym - men det är väl egentligen en del av problemet... Woods äger, men resten av casten är erbarmerligt bleka och intetsägande. I Woods skugga så blir de förflyttade till sidlinjen på ett sätt som gör att när han inte är i bild så är det mer eller mindre utfyllnad det handlar om.
House lider av samma problem, om än inte lika påtagligt.
|
|
|
2007-01-16, 12:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2003
|
Har slökollat en del på The Amazing Race på femman och fastnat för det. Har tankat en säsong nu och streckkollat ett par episoder, riktigt kul!
Det hela går ut på att olika lag deltar i ett race runt jorden, i ena sekunden så åker dom vilse i New York, och i nästa står och svär över en senegales som inte hittar till stadshuset.
|
|
|
2007-01-16, 13:59
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Såg precis trailern till 24.s06e05, 11min lång.
Riktigt spännande avsnitt som kommer på måndag.
|
2007-01-16, 13:59
|
|
|
Curl til you hurl!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Solros
Har slökollat en del på The Amazing Race på femman och fastnat för det. Har tankat en säsong nu och streckkollat ett par episoder, riktigt kul!
Det hela går ut på att olika lag deltar i ett race runt jorden, i ena sekunden så åker dom vilse i New York, och i nästa står och svär över en senegales som inte hittar till stadshuset.

|
Tvi! Det där är ingen TV-serie.. det är ju en dokusåpa.
Sett nåt avsnitt av det.. en så typisk amerikansk företeelse - dom är i ett exotiskt land, i en fantastisk miljö.. otroliga möjligheter till att visa upp sevärda vyer, platser etc.. men 99% av rutan upptas av ett par som grälar för att flickvännen glömt sitt pass i bilen/tåget/flyget.
|
|
|
2007-01-16, 15:31
|
|
|
The Fat-Master
Reg.datum: Apr 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pez
Efter att ha sett de första fyra avsnitten av Shark så..
Den är ok, James Woods är som vanligt grym - men det är väl egentligen en del av problemet... Woods äger, men resten av casten är erbarmerligt bleka och intetsägande. I Woods skugga så blir de förflyttade till sidlinjen på ett sätt som gör att när han inte är i bild så är det mer eller mindre utfyllnad det handlar om.
|
Jag har inte analyserat serien i samma utsträckning som du (  ) men jag jag håller med dig till en viss del. Dock tycker jag att de övriga karaktärerna växer med serien och även om de är ljusår ifrån James Woods prestation så räcker den i sig för att jag ska fastna, vilket jag nu gjort ordentligt.
|
2007-01-16, 16:10
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
kvarteret skatan
Såg precis Säsong 3 , sjukt roligt.
|
|
|
2007-01-16, 16:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av psirus
kvarteret skatan
Såg precis Säsong 3 , sjukt roligt.
|
Glans och Batra är mina hjältar =)
Sjukt roliga!
|
2007-01-16, 16:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Tusan vad bra det, rome s02e01!! Tokigt!
|
|
|
2007-01-16, 16:56
|
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle Pelle
Tusan vad bra det, rome s02e01!! Tokigt!
|
JA! Rome e bäst
Vorenus + Titus combo på slutet
Massaker på den Undre Världen!
|
|
|
2007-01-16, 16:59
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Nån som har i huvet när PB, Lost och heroes börjar igen? US säsongen.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:33.
|

|