Nä dra åt helvete här böjs det ser jag! Grattis till PR starke man
Tack så mycket! Det bästa var att det var inte 100% heller, fast nog 5kg till att klämma ut och jag vill ha runt 225kg på SL-DM i november. Kommer slänga upp film på lyftet under morgondagen (är för slö nu).
Bänkpress Uppvärmning inför tröjbänken...
2 x 100kg
1 x 120kg
Tröja (Nya F6:an Stl 46)...
1 x 140kg - 13 cm
1 x 140kg - 9cm
1 x 150kg - 4,5cm
1 x 165kg - till bröstet, ingång på lördag.
Sidolyft
3 set, 20 x 10kg
Explosiv bänk (band under bänken)
4 set, 3 x 60kg
Kommentar: Sista bänkpasset inför Bänk-DM, och jag känner mig väldigt säker på 165 som ingång på lördag. Placering nu på lördag var ett av målen när jag startade journalen, och ska jag klara det måste jag bänka som aldrig förr (och någon ska bomma ut sig ), men vi får väl se. Tanken var förresten att jag först skulle ta ner 165 till bröstet en gång och låta dem andra lyfta, men när jag väl var vid bröstet så pressade jag upp vikten direkt, och det är smått unikt eftersom jag brukar faila första gången jag tar ned stången till bröstet. Nåväl, mot lördag nu!
Marklyft (Mixat grepp)
3 x 145kg
3 x 145kg
3 x 145kg
Knäböj
8 x 110kg
8 x 110kg
8 x 110kg
8 x 110kg- Serie-PB!
Kommentar: Tanken var pass 1/3 i marken, men jag kan redan nu på förhand säga att det var första och sista veckan, baksida lår högg till i varenda reps och jag tänker inte reppa något mer tills jag får ordning på skiten. Böjen gick desto bättre, och 4x8x110kg gick upp under pust och skratt (LI och Mapa hade jätteroligt åt mina ansiktsuttryck). Passet blev överlag väldigt kort eftersom jag vill vara fräsch i ryggen på lördag så jag orkar hålla den lilla brygga jag kan få.
Kommentar: Första bänk-DM avklarat, och jag är väldigt nöjd med att ha persat 2,5kg. Vad gäller placeringen så kvittar det, hade jag satt mitt sista lyft hade jag kommit 5:a istället för 6:a, tre starkaste lyftarna bänkade alla runt 190kg. Jag vägde också feta 107kg, 3kg ifrån att väga in i 125:an, där mitt tyngsta lyft hade resulterat i brons, men det visste jag ju inte på förhand och dessutom är förbättringen av mitt bänkresultat viktigare än en bronsmedalj på bänk-DM.
Jag är väldigt nöjd med dagen, film kommer senare!