Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-22, 18:22   #63631
*Flash*
Now You See Me

*Flash*s avatar

Reg.datum: May 2003
Om någon undrar hur det går för allas vår MrBoris så har han hittat kärleken och har numer tjej.
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2016-12-22, 18:49   #63632
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Mike Hunt Visa inlägg
Du som inte bor och verkar i Sverige, tycker du det är någon skillnad på relationer och dejting överlag där borta? Angående vem, hur och var man tar kontakt? Hur fort man inleder något mm?
Jag bor numera i Stockholm. Skillnaden v låg huvudsakligen i amerikaners generella öppenhet och vilja att ta chans på en främling.

Amerikanska männen har en tendens att vara ännu aggressivare än svenskar.

Kortfattat: det är liknande Sverige, men allt är uppskruvat.
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2016-12-24, 00:36   #63633
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Fan, blir flörtad med nu igen. Har jag blivit asgrov och snygg senaste tiden eller är det mitt kassa skägg?
Gammal 2016-12-24, 00:48   #63634
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash* Visa inlägg
Om någon undrar hur det går för allas vår MrBoris så har han hittat kärleken och har numer tjej.
Vad roligt att höra. Jag är glad för Mr. Boris. Det är en bra kille och han förtjänar kärlek i sitt liv.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2016-12-24, 00:51   #63635
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Boris var mysig och ärlig. Han borde få komma tillbaka.
Gammal 2016-12-24, 00:53   #63636
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Boris var mysig och ärlig. Han borde få komma tillbaka.
Ja, det vore en bra julklapp till forumet.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-03, 01:46   #63637
Milad
Registered User

Milads avatar

Reg.datum: Mar 2013
Hej Kolloiter,
Det var ett tag sen.
Hoppas det är bra med allihopa.
Det är så här att jag behöver hjälp med en sak som jag gått och tänkt på och har på senare tid faktiskt blivit lite deppig.
För att berätta lite kort om mig själv. Jag är född i Iran men uppväxt i Sverige och är läkarstudent på Karolinska. Så jag är ingen luffare. Det var bara det jag ville säga.
Jag har börjat använda tinder och har insett att jag får mindre matchningar än mina etniskt svenska kompisar. Då undrar jag: finns det något jag kan göra för att påverka detta?
Notera att jag även har ett invandrarnamn.
Ibland blir jag väldigt deprimerad över detta. Det här leder till att när vi är på krogen med våra kompisar så vågar inte jag prata med någon tjej eftersom jag tänker att de kanske tycker jag är ett äckel? Då jag ej ser svensk ut.
Enligt mig själv ser jag väldigt bra ut men kan inte få de tjejerna jag vill ha så att säga.
Finns det något man kan göra?
Jag har ett par bilder och visar gärna upp dessa om någon kan hjälpa mig att välja ut den bästa för tinder.
Ibland funderar jag på att flytta från Sverige då det blivit en massinvandring här och folk kanske framgent kommer att få en ännu sämre bild av invandrare. Men jag vet icke. Jag tror jag behöver hjälp även med mitt mindset. Jag tänker väldigt negativt.

Senast redigerad av Milad den 2017-01-03 klockan 01:48.
Milad är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-03, 02:16   #63638
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Det är ju svårt att veta varför du inte får matches (generellt får ju killar inte så mycket matches) och att du tycker att du ser bra ut är ju rent krasst irrelevant (det är ju inte du som ska bli attraherad av dig).

Om du tror att det är pga rädsla mot invandrare eller liknande så kan du försöka jobba med bilder som ser "trygga" ut och förmedlar en känsla som de kan tänkas tycka är positiv och samma då med text. Betona att du är lugn, skötsam, läkarstudent etc och ha bilder där du ser trygg ut. Tinder är dock så lätt att sortera folk för minsta lilla sak man inte gillar/är osäker på så det kan eventuellt bli svårt men det är väl vad du kan göra.

Sen kan du fråga dig själv om du verkligen vill träffa/bli tillsammans med människor som är "rasistiska" (om de nu är det).
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-03, 02:56   #63639
Milad
Registered User

Milads avatar

Reg.datum: Mar 2013
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är ju svårt att veta varför du inte får matches (generellt får ju killar inte så mycket matches) och att du tycker att du ser bra ut är ju rent krasst irrelevant (det är ju inte du som ska bli attraherad av dig).

Om du tror att det är pga rädsla mot invandrare eller liknande så kan du försöka jobba med bilder som ser "trygga" ut och förmedlar en känsla som de kan tänkas tycka är positiv och samma då med text. Betona att du är lugn, skötsam, läkarstudent etc och ha bilder där du ser trygg ut. Tinder är dock så lätt att sortera folk för minsta lilla sak man inte gillar/är osäker på så det kan eventuellt bli svårt men det är väl vad du kan göra.

Sen kan du fråga dig själv om du verkligen vill träffa/bli tillsammans med människor som är "rasistiska" (om de nu är det).
Tack för svar.
Jag skrev tidigare att jag pluggade läkare men då var det flera som skrev att man behöver en läkare i sitt liv. En annan tjej skrev att den enda hon kan tänkas dejta är en läkare.
Så jag vill inte skriva det längre.
Bra tips. Jag skall tänka på det. Men blir inte jag reaktiv då? Alltså man vill ju ha en "i don't give a fuck" attityd. Jag vill ju liksom kunna leva mitt liv och stå för den jag är och för hur jag ser ut och klär mig.
Men å andra sidan kanske man måste anpassa sig? Och tänka på vad som "funkar".
Vill även klargöra att jag får matchningar. Men inte lika mycket som mina kompisar.
Milad är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-03, 03:06   #63640
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Milad Visa inlägg
Tack för svar.
Jag skrev tidigare att jag pluggade läkare men då var det flera som skrev att man behöver en läkare i sitt liv. En annan tjej skrev att den enda hon kan tänkas dejta är en läkare.
Bra tips. Jag skall tänka på det. Men blir inte jag reaktiv då? Alltså man vill ju ha en "i don't give a fuck" attityd. Jag vill ju liksom kunna leva mitt liv och stå för den jag är och för hur jag ser ut och klär mig.
Vill även klargöra att jag får matchningar. Men inte lika mycket som mina kompisar.
Det väljer du ju själv vad du värderar högre. Om du redan får en hel del matchningar så skulle jag inte bry mig särskilt mycket om att få fler men det är upp till dig om du hellre anpassar dig eller nöjer dig på det du får. Det finns inget självändamål i att få så många matches som möjligt men om du känner att antalet/urvalet du får nu begränsar dig ja då får du väl börja tänka på om det är värt att ändra på något. Varför de får fler matchningar kan även vara att de gillar fler själva/gillar andra.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-03, 06:20   #63641
*Flash*
Now You See Me

*Flash*s avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Tack för svar.
Gör en kompromiss och skriv att du studerar men inte vad?
Sedan ha en bra profilbild, om du verkligen ser bra ut i tjejers ögon så kommer det spela mindre roll om du inte är svensk eller har ett utländskt namn.
Annars finns det ju dom som inte har sitt eget namn på Tinder.
Kanske överlag ha ganska mycket text kan nog vara till din fördel för övrigt.
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-03, 10:07   #63642
Wain
Three apples high and rising

Wains avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
En bra matchning räcker väl?
Wain är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-03, 10:48   #63643
Stuffer
Registered User

Reg.datum: Feb 2016
Citat:
Hej Kolloiter,
Det var ett tag sen.
Hoppas det är bra med allihopa.
Det är så här att jag behöver hjälp med en sak som jag gått och tänkt på och har på senare tid faktiskt blivit lite deppig.
För att berätta lite kort om mig själv. Jag är född i Iran men uppväxt i Sverige och är läkarstudent på Karolinska. Så jag är ingen luffare. Det var bara det jag ville säga.
Jag har börjat använda tinder och har insett att jag får mindre matchningar än mina etniskt svenska kompisar. Då undrar jag: finns det något jag kan göra för att påverka detta?
Notera att jag även har ett invandrarnamn.
Ibland blir jag väldigt deprimerad över detta. Det här leder till att när vi är på krogen med våra kompisar så vågar inte jag prata med någon tjej eftersom jag tänker att de kanske tycker jag är ett äckel? Då jag ej ser svensk ut.
Enligt mig själv ser jag väldigt bra ut men kan inte få de tjejerna jag vill ha så att säga.
Finns det något man kan göra?
Jag har ett par bilder och visar gärna upp dessa om någon kan hjälpa mig att välja ut den bästa för tinder.
Ibland funderar jag på att flytta från Sverige då det blivit en massinvandring här och folk kanske framgent kommer att få en ännu sämre bild av invandrare. Men jag vet icke. Jag tror jag behöver hjälp även med mitt mindset. Jag tänker väldigt negativt.
Ditt problem på krogen verkar mest handla om hjärnspöken.
Lägg ner Tinder om det gör dig deprimerad och lev i den riktiga världen istället.
Det är läskigt hur mycket folk låter Tinder, Facebook etc. influera sina riktiga liv. Det är bara en påhittad plastbubbla ffs. Folk har ju helt tappat fotfästet och börjar värdera sig själva efter hur många Tindermatchningar eller Facebookkompisar och likes man har istället för att värdera sig själv efter den man är och det man gör i det riktiga livet.
Stuffer är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-03, 19:54   #63644
Jakobson
Registered User

Reg.datum: Aug 2014
Två pojkvänner, trend 2017

http://www.alltomstockholm.se/stadsl...cle4147085.aos
Jakobson är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-03, 20:11   #63645
Mike Hunt
Banned User

Reg.datum: Nov 2016
Citat:
Ursprungligen postat av Jakobson Visa inlägg
Får mig att tänka på denna: http://nyheter24.se/geddit/842214-x-...ckgirl-som-ung

Den svenska kvinnans dekadens bara fortsätter och inte är det konstigt då det uppmuntras från flera håll hela tiden.
Mike Hunt är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:18.