Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Det är inte plugg det gäller utan jobb. Och hockey skiter jag fullständigt i
Jag har alltid velat bott i gbg faktiskt men jag har också fått för mig att linköping är en riktigt fin stad. Fler kolomedlemmar i gbg 
|
Linköping är mer koncentrerat i ett centrum, Göteborg har spårvagnar. Eftersom det gäller jobb så är Linköping en mer expansiv region och det är även pendlingsavstånd (nja) till södra delarna av Stockholmsregionen. Göteborg har lite för mycket bilindustri i närområdet för att vara riktigt på gång just nu.
Jag misstänker att det är lättare att få en lägenhet i Linköping än i Göteborg även om jag inte riktigt har kollat på det. Det börjar iofs fyllas på ganska så mycket även i Linköping och även i miljonprogrammen börjar beläggningen bli ganska så hög men det innebär också att miljonprogrammen fylls med folk som har jobb.
Antalet kolomedlemmar har jag ingen aning om men när det gäller gym så är Göteborg bättre med minst två styrkelyftsgym.
Personligen skulle jag om det inte finns några familjehänsyn etc att gå på vilket jobb som är bäst alt var det kan leda.