Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-10-28, 10:10   #62116
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
En killes dag på en datingsite; loggar in, åtta nya mail sedan gårdagens inloggning, från tjejer som tagit första kontakt. Sex av mailen var trevliga och verkade komma från vettiga tjejer. 80% bra mail alltså.
Extremt ovanligt skulle jag säga. Men Brad Pitt är ju singel nu så inte helt omöjligt för honom iofs...
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-28, 10:23   #62117
Macroman
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Den är rätt kul ibland
Som när man ser en tjej som är 40, ser gammal och sliten ut, typ som 45+, men bara söker killar 30-40.
Good luck brukar jag tänka då
Ja, för tjejer är det tufft i den åldern. För killar också på nätet. Inte irl om man är i hyfsad form.
Gammal 2016-10-28, 10:27   #62118
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Jag har tänkt på det där med "sålänge man inte är fet så får man ligga som tjej". Vete sjutton om det stämmer. Om jag browsar Happy Pancake så tycker jag nog att max femtio procent duger till ett one night stand ens, och då är det ändå bilder som ofta är extremt icke-representativa för hur snygga de är IRL.
Min bantning just nu!

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2016-10-28 klockan 10:29.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-28, 10:34   #62119
Macroman
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Utan att någonsin ha varit registrerad på en dejtingssida eller ens surfat in på någon så tror jag att verkligheten för många killar ser ut såhär:

Efter en månad har han fått tio mail. Ett av dem är från en transa som vill ses. Sju är från bögar som använder fejkprofiler med snygga brudar för att få kukbilder från heterosexuella män. De två sista är eventuellt från riktiga kvinnor, som gärna vill gifta sig, men de bor i Ryssland och vill ha 20000 kr. till flygbiljett och omkostnader innan.
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ta bort tre från bögarna och lägg till två från kvinnor utan bild eller presentation som säger "hej! Hur mår du?" och en från en kvinna som visserligen är lite söt och verkar rätt schysst, men som ändå inte håller måttet för att vara intressant.
Ungefär så är det ja. De få som skrivit till mig först har varit typ 2or och iom att jag anser mig vara en 7a så är det ju en oceans skillnad. Tyvärr ser man det nästan som en förolämpning trots att man borde bli lite glad.
Gammal 2016-10-28, 10:39   #62120
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Ungefär så är det ja. De få som skrivit till mig först har varit typ 2or och iom att jag anser mig vara en 7a så är det ju en oceans skillnad. Tyvärr ser man det nästan som en förolämpning trots att man borde bli lite glad.
Typ, och till råga på allt så har tvåorna nästan alltid sjukt tråkiga presentationer. Är man ful kan man väl åtminstone ha vett att vara rolig.
Min bantning just nu!
Gammal 2016-10-28, 10:39   #62121
Macroman
Registered User

Citat:
Jag har tänkt på det där med "sålänge man inte är fet så får man ligga som tjej". Vete sjutton om det stämmer. Om jag browsar Happy Pancake så tycker jag nog att max femtio procent duger till ett one night stand ens, och då är det ändå bilder som ofta är extremt icke-representativa för hur snygga de är IRL.
Tänk på att i ålderskategorin 30+ så har de flesta män/pojkvänner. Det är en stor slagsida åt gruppen som "blivit över" dvs mkt andrasortering alltså. I de yngre åldrarna är det inte så upplever jag det.
Gammal 2016-10-28, 10:42   #62122
Macroman
Registered User

Citat:
Typ, och till råga på allt så har tvåorna nästan alltid sjukt tråkiga presentationer. Är man ful kan man väl åtminstone ha vett att vara rolig.
Det finns även andra anledningar förutom utseendet till att de är singel man ser ju många 2or som har man och barn. Ofta är männen också 2or då förstås.

De 2or på nätet du beskriver har i realiteten bara chans på 1orna bland männen.

Senast redigerad av Macroman den 2016-10-28 klockan 10:44.
Gammal 2016-10-28, 11:01   #62123
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Det finns även andra anledningar förutom utseendet till att de är singel man ser ju många 2or som har man och barn. Ofta är männen också 2or då förstås.

De 2or på nätet du beskriver har i realiteten bara chans på 1orna bland männen.
Det finns extremt fula som är extremt roliga också. En tjej på en detjingsida heter "Sälformad". Jag blir nästan kär i den självironin. Hade jag inte varit så ytlig så hade jag friat på stört.

Men ja, de roliga fulisarna raggar aldrig på mig. Tyvärr, det hade kunnat leda till trevliga konversationer.
Min bantning just nu!
Gammal 2016-10-28, 11:03   #62124
Wain
Three apples high and rising

Wains avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Tycker det är helt okej. Har sett många tjejer kalla sig intelligenta i sina presentationer utan att ha reagerat på det. Intelligens är bara ett så jäkla känsligt ämne idag eftersom folk likställer "intelligens" med "människovärde".
Intelligens behövs inte påpekas. Om det förekommer antydan till sådan hos individen brukar det komma fram av övrig presentation, alt. tidigt i utväxlandet av meddelanden. Den absoluta lejonparten av individer jag stött på som presenterat sig själva som intelligenta har varit medelmåttor eller värre.
Wain är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-28, 11:11   #62125
Macroman
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Intelligens behövs inte påpekas. Om det förekommer antydan till sådan hos individen brukar det komma fram av övrig presentation, alt. tidigt i utväxlandet av meddelanden. Den absoluta lejonparten av individer jag stött på som presenterat sig själva som intelligenta har varit medelmåttor eller värre.
Exakt! Kallas för "The Dunning-Kruger effect".

https://en.wikipedia.org/wiki/Dunnin...3Kruger_effect

Senast redigerad av Macroman den 2016-10-28 klockan 11:14.
Gammal 2016-10-28, 11:11   #62126
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Fast med den filosofin borde man inte skriva att man är snäll eller rolig heller. Det kanske man inte ska, iofs.
Min bantning just nu!
Gammal 2016-10-28, 11:28   #62127
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Skulle vilja ha feedback på min profiltext enligt mina vänner beskriver den åtminstone mig själv väl men hur den funkar för att fånga intresse är ju något helt annat.

"Jag är en passionerad person som pluggar färdigt min master som dietist på GU. På fritiden träffar jag vänner, spelar spel och tränar mycket. Jag älskar serier och film.

Egenskaper som beskriver mig:
Galen (på ett bra sätt)
Mörk humor (kolsvart sådan)
Brutalt ärlig
Intelligent (gillar att diskutera samhällsfrågor, frågesportsspel och nörderi i största allmänhet)
Pendlar mellan soff-mode och pigg som en mört-mode.

Är du ärlig, rolig och vågar vara dig själv så swipa höger. "
Jag ska säga att mitt omdöme bara bygger på presentationen av dig som person, inte hur det fungerar på dejtingappar/-sidor eftersom jag inte har mer än två dagars erfarenhet av det senare för typ 13 år sedan.

Jag tycker att den är tristare än jag tror att du är. Att säga att man är intelligent är rätt intetsägande. Att beskriva hur nörderiet tar sig uttryck är mer intressant. Samma sak med humorn. Många som själva säger att de har humor är skittrista. Namedroppa någon favoritkomiker eller serie.
Hade jag varit du hade jag tagit med att du har hund och är tatuerad. Båda de grejerna kommer att vara ett plus för den som gillar hundar och tatueringar.
Jag hade också tagit bort brutalt ärlig. Det låter dysfunktionellt. Ingen orkar med ett okänsligt rövhål som säger att hen minsann bara är ärlig.

Vad är det som gör dig mer intressant än andra som beskriver sig som intelligenta med humor?

Nu kanske det finns en begränsning i hur många tecken du har till ditt förfogande. Men använd de tecken du har.
Gammal 2016-10-28, 11:34   #62128
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Ni som säger att det är så lätt med bra presentation, skicka en sådär jätteeffektiv presentation så kopierar jag in den.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-28, 11:35   #62129
Damonk
Registered User

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Fast med den filosofin borde man inte skriva att man är snäll eller rolig heller. Det kanske man inte ska, iofs.
Någon (bra källa) uttryckte det en gång för mig som att "snäll" och "rolig" egentligen bara betyder att du har en avsaknad av negativa egenskaper (tråkig, elak) och att det är ointressant.
Damonk är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-28, 11:44   #62130
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ni som säger att det är så lätt med bra presentation, skicka en sådär jätteeffektiv presentation så kopierar jag in den.
Vem säger att det är lätt?

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:17.