Första gången jag ser det ikväll. Riktigt roligt, och imponerande högt tempo. Men man får nog ha lite koll på amerikanska inrikesnyheter för att förstå allt. Kul hur som helst.
Att man skulle gilla det var kanske inte så överraskande då IMDB rekommenderar The Daily Show, Conan O'Brien, Arrested Development, It's Always Sunny In Philadelphia och Curb Your Enthusiasm för de som gillar The Colbert Report. Typ komedins topp 5.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Senast redigerad av stevebc den 2011-01-10 klockan 23:59.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Senast redigerad av stevebc den 2011-01-11 klockan 00:02.
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Verkligen, trodde det hade lagts ner så det blev en trevlig överraskning när jag öppnade kalendern.
Det finns en preair på avsnitt två ute
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Kan rekommendera en nyligen upptäckt serie, Men of a certain age, det är Ray Romanos nya serie och till alla er pre-haters så är den inte i klass med serien han är känd för utan denna är mer en mörk komedi/drama och bra.
Citat:
Senast redigerad av stevebc den 2011-01-11 klockan 18:18.
Colbert är ett sådant geni. Får ont i magen. 5:40. Tycker nästan synd om Bill O'Reilly här. Ett IRL-troll av rang.
Både Colbert och Stewart är extremt klipska killar, även om de egentligen är rätt olika varandra. Colbert är, som du säger, ett mästerligt irl-troll och Stewart är lite mer seriös (nåja) och en otroligt duktig och prestigelös intervjuare och det blir smärtsamt tydligt vilken nivå stollar som O'Reilly håller när de sitter i samma rum.
Det blir därför lite extra beklämmande när man inser hur pass höga tittarsiffror Fox News har och hur pass lättlurade och bortjollrade många människor i det landet är. Roligt, men ändå rätt skrämmande.
Kika även lite på Glenn Beck om ditt psyke orkar med det.
Både Colbert och Stewart är extremt klipska killar, även om de egentligen är rätt olika varandra. Colbert är, som du säger, ett mästerligt irl-troll och Stewart är lite mer seriös (nåja) och en otroligt duktig och prestigelös intervjuare och det blir smärtsamt tydligt vilken nivå stollar som O'Reilly håller när de sitter i samma rum.
Det blir därför lite extra beklämmande när man inser hur pass höga tittarsiffror Fox News har och hur pass lättlurade och bortjollrade många människor i det landet är. Roligt, men ändå rätt skrämmande.
Kika även lite på Glenn Beck om ditt psyke orkar med det.
Citat: