Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-16, 15:57   #60946
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag hade inte brytt mig det minsta om det. Bland mina (kvinnliga) vänner kan det heta "vännen", "darling", "my love", "hjärtat/schatzie", "habibti/habib", "sluggo" etc. osv. et. al.
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Really? Jag har väl ett tiotal som går under "vännen"

Hej vännen, läget? Låter bra mycket trevligare än Hej, läget eller Hej Maria, läget?

Och det utan varken härskarteknik eller friendzone eller baktanke.
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Jag kallar regelbundet mina vänner gubben/gumman, sötnos, vännen, baby, etc.
Tvingar även mina vänner att kalla mig mamma ibland ��

Om det stör dig att bli kallad nåt speciellt är det väl bara att fråga eller be att hon använder ditt namn? Det är väl inget konstigt med det?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Tackar mina herrar och damer, jag är nog lite flashbackskadad av en massa berättelser om "friendzone", hon kallar mig alltid det, "vännen" eller "min vän", vilket jag egentligen inte har några problem med, för vi är ju vänner, men jag överanalyserade nog en aning pga detta
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2016-09-16, 16:06   #60947
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Det är nog mest att tjejer skriver inte först om man inte är något extremt attraktivt.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2016-09-16, 16:35   #60948
loaded
Registered User

Reg.datum: Jun 2015
okej den här dagen blev bara riktigt skum.

Sambon väcker mig kl 12( jobbar natt, halvsover vi snackar lite, jag är seg för jag enbart sovit 4h på hela dygnet, hon suckar och säger något i stil med " nä här tänker jag inte ligga längre"

Jag kommer upp, hon har varit jätte gullig och lagat mat till oss, vi ska käka så tar fram ett glas för att ta min medicin, hon blir sur över att jag inte tar fram ett glas åt henne, tänkte inte på det just då, hade förmodligen tagit fram ett glas även till henne 2 sek senare. iaf, hon lämnar min talrik där och säger att du kan ta den själv lite halvsurt. vi sitter och käkar så frågar jag om vi ska gå på bio, hon klämer då ur sig att "du kan väl bara överraska mig" så hon blir irriterad över att jag frågar henne (känner mig grymt nedslagen nu fattar ingent) hon är lite halvdryg och säger att jag aldrig överraskar henne som hon gör (trots att jag gör det hela tiden) hon tar tag i min arm när jag ska ta mat jag blir irriterad och rycker den ifrån henne eftersom hon är så jävla dryg och provocerande, svårt att förklara.

hon går ch lägger sig och jag går ut med hunden.

Sen snackar vi inte på flera timmar iaf jag inte med henne tills hon kommer och pussar på mig och kramar mig, vi blir lite småsams och snackar lite hon pysslar med något.

jag säger till henne att hon börjat gnälla jävligt mycket den snaste tiden, gnäller över disk trots att jag städar och plockar upp hennes kläder på golvet varje dag etc jag säger att jag blir nedslagen av det, jag är typen som gärna vill styra själv och göra saker kravlöst osv vilket jag brukar. hon skyller på att hon är sur för att hon slutatde eöka för 8 dagar sen. hon reser sig och kommer bakom mig och ger mig en kram och säger att hon har saknat mig (hon jobbade borta inatt så har inte träffats på 24h) jag säger att jag saknade henne med, hon börjar typ småskratta och går därifrån, jag blir vansinnig och frågar vafan det är med henne och går in på toan, då skriker hon efter mig, "du kanske ska börja med antidepp för att bli lite glad" jag tänker bara knip igen älskling. när jag kommer ut är det samma tysta och irriterande stämning och då kommer hon fram till mig och säger du kanske ska börja med....igen då säger jag till henne, snälla kan du inte bara hålla käften ett tag för jag orkar verkligen inte.

hon stormar ut med hunden och svarar inte på var hon ska.

hon behöver väldigt mycket uppmärksamhet ofta och det är okey med mig men jag har ett eget liv och vill hålla med med musik, måla träna osv, hon å andra sidan har lagt hela sitt liv i relationen och jag tror hon behöver hitta annat att göra vid sidan av så jag inte blir hennes enda ljuspunkt, hon vill inte jobba, integå ut med hunden, hon säger nästan aldrig någonting hon tyst men det är också ok med mig jag älskar henne men pallar inte med att bete mig som en tonåring, jag har två barn ffs, vad är det för problem?
loaded är inte uppkopplad  
Gammal 2016-09-16, 16:52   #60949
sweetkarolina
I can haz teabag?

sweetkarolinas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Tråkigt och jobbigt! Det enda jag kan bidra med är att när jag slutade röka (för en jävla massa år sen) så klättrade jag på väggarna och isolerade mig själv för att jag helt enkelt var för jävlig. Men det kanske känns som att det är mer än bara rökstoppet i beteendet?

Det är för jävla tufft att vara med någon som inte trivs i sig själv. Du kan ju liksom inte lösa hennes problem med sig själv.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
sweetkarolina är inte uppkopplad  
Gammal 2016-09-16, 17:24   #60950
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är nog mest att tjejer skriver inte först om man inte är något extremt attraktivt.
Tjejer skriver till mig ibland, tror inte jag är "extremt" attraktiv. Jag har lite gulliga bilder på höns och ankor, tror det hjälper.

<--- Eller så är det ansiktet något i hästväg, vad vet jag.
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2016-09-16, 17:25   #60951
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Tjejer skriver till mig ibland, tror inte jag är "extremt" attraktiv. Jag har lite gulliga bilder på höns och ankor, tror det hjälper.

<--- Eller så är det ansiktet något i hästväg, vad vet jag.
Du är yngre än mig också tror jag. Men iaf, jag tror jag har gjort ungefär vad jag kan med det materialet jag har när det gäller presentationstext och bilder tänker jag inte photoshoppa etc.
Gammal 2016-09-16, 17:29   #60952
blåvitt
Aspirerande apa

Reg.datum: Nov 2015
Citat:
Men iaf, jag tror jag har gjort ungefär vad jag kan med det materialet jag har när det gäller presentationstext och bilder
Tbh så får nedanstående inlägg mig att tro den raka motsatsen?

Citat:
Bilderna är jag och profiltexten är mer genomtänkt än de flesta nog är.
blåvitt är inte uppkopplad  
Gammal 2016-09-16, 17:30   #60953
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Tbh så får nedanstående inlägg mig att tro den raka motsatsen?
Vad menar du?
Gammal 2016-09-16, 17:36   #60954
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Du är yngre än mig också tror jag. Men iaf, jag tror jag har gjort ungefär vad jag kan med det materialet jag har när det gäller presentationstext och bilder tänker jag inte photoshoppa etc.
Vad är det för bilder du har då? Hur många? Bara selfies? Hur ser bakgrunden ut? Är det bra kvalitet eller är dom gryniga? Helkroppsbilder? Någon bild som kanske visar dina intressen?

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2016-09-16, 17:38   #60955
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Citat:
Ursprungligen postat av loaded Visa inlägg
vad är det för problem?

Har du sett detta beteendet innan i perioder, har hon alltid vart sån eller är det något nytt?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2016-09-16, 17:42   #60956
blåvitt
Aspirerande apa

Citat:
Vad menar du?
Att bilderna är du räcker inte på långa vägar, det gör det inte för någon. Du måste ha bilder där du ser attraktiv ut för de du vill ska skriva, vilket oftast inte är de bilder en själv tycker är bäst. Har du någon bild där du ler, gärna skrattar? Experimentera runt lite och se vilka bilder som skapar bäst gensvar.

Att du har en genomtänkt presentationstext betyder nästan garanterat att den inte är särskilt bra.

Om du är den enda som inte får några första meddelanden av tjejer tycker jag det känns rätt orimligt att skylla på att tjejer aldrig tar initiativet. Oftast är det ju så, men inte så pass ofta att ingen gör det. Experimentera mer med din profil och se vad som funkar, i värsta fall så fortsätter du bara inte få några meddelanden, i bästa fall börjar det trilla in några.
Gammal 2016-09-16, 17:46   #60957
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Att bilderna är du räcker inte på långa vägar, det gör det inte för någon. Du måste ha bilder där du ser attraktiv ut för de du vill ska skriva, vilket oftast inte är de bilder en själv tycker är bäst. Har du någon bild där du ler, gärna skrattar? Experimentera runt lite och se vilka bilder som skapar bäst gensvar.

Att du har en genomtänkt presentationstext betyder nästan garanterat att den inte är särskilt bra.

Om du är den enda som inte får några första meddelanden av tjejer tycker jag det känns rätt orimligt att skylla på att tjejer aldrig tar initiativet. Oftast är det ju så, men inte så pass ofta att ingen gör det. Experimentera mer med din profil och se vad som funkar, i värsta fall så fortsätter du bara inte få några meddelanden, i bästa fall börjar det trilla in några.
Bilderna har inte jag valt och presentationstexten har jag fått "godkänd".
Gammal 2016-09-16, 17:49   #60958
blåvitt
Aspirerande apa

Citat:
Bilderna har inte jag valt och presentationstexten har jag fått "godkänd".
Det betyder att EN person diggar. Vad EN person tycker är helt ointressant.

Är det Jenni som vart smakråd btw?

Senast redigerad av blåvitt den 2016-09-16 klockan 17:57.
Gammal 2016-09-16, 17:51   #60959
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Det betyder att EN person diggar. Vad EN person tycker är helt ointressant.
Jag säger ju själv att jag uppenbarligen är ointressant xd
Gammal 2016-09-16, 17:55   #60960
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Whitefolks, är din presentation rolig? Man måste inte ha rolig presentationstext för att den ska vara bra, men det hjälper oerhört.

Notera att den måste vara rolig på riktigt isåfall, det är värre att försöka vara rolig men faila än att bara försöka vara icke-rolig.

En annan bra grej är att skriva ner en eller flera detaljer med dig som är lite ovanliga, som gör en nyfiken och får en att höja på ögonbrynen. Jag har fått någon kommentar på att jag "har bondedrömmar", som det står i min presentation.

Att din presentation har fått godkänt betyder väl bara att den inte bryter mot reglerna, inte att den är intressant enligt valideraren.
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:05.