2010-11-19, 16:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2004
|
Tyckte veckans avsnitt av Sons of Anarchy gav ett riktigt lyft för säsongen som helhet, första avsnittet på hela säsongen(tror jag) där det inte bara varit ond bråd död och hjärndött dödande utan även lite reflektion över SAMCRO-livet osv. De kanske klarar av att knyta ihop det här lite snyggt, fast jag tvivlar.
|
2010-11-19, 16:56
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Menigar
Tyckte veckans avsnitt av Sons of Anarchy gav ett riktigt lyft för säsongen som helhet, första avsnittet på hela säsongen(tror jag) där det inte bara varit ond bråd död och hjärndött dödande utan även lite reflektion över SAMCRO-livet osv. De kanske klarar av att knyta ihop det här lite snyggt, fast jag tvivlar.
|
Kvinnorna i den serien borde starta egen mc-klubb för killarna har ju inte en chans mot dem, de styr ju upp allt i serien.
|
|
|
2010-11-22, 01:15
|
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Fy faaaaaaan vad bra Dexter är.
|
|
|
|
2010-11-22, 09:11
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Ja.
Aj, var det sista avsnittet för säsongen av Bored To Death förra veckan? Gnngnn. Den är ju så bra.
|
|
|
2010-11-22, 09:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
South Park avslutningen var riktigt bra xD Kan inte sluta skratta åt Randy, så klockren karaktär. Och Cartmans Gordon Ramsey imitation var också kanon!
|
|
|
2010-11-22, 11:55
|
|
|
Flintskallig hårboll
Reg.datum: Aug 2007
|
Jävlar vad bra dagens avsnitt av Walking Dead var!
|
|
|
2010-11-22, 12:43
|
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Walking Dead verkar vara coolt.
Jag har samlat på mig massor av avsnitt med dexter, supernatural och stargate universe och ska sträck kolla om ett par veckor då jag har tid.
|
|
|
|
2010-11-22, 12:44
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2007
|
South Park suger atm (ja det har det gjort i några säsonger nu, kommer ett bra avsnitt då & då), walking dead & dexter håller scenen vid liv. Kan tipsa om serien av walking dead, hittills är den bättre, tvserien har för mkt bönder som bråkar om skitsaker istället för att fokusera på zombies.
|
|
|
2010-11-22, 13:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wille005
South Park suger atm (ja det har det gjort i några säsonger nu, kommer ett bra avsnitt då & då), walking dead & dexter håller scenen vid liv. Kan tipsa om serien av walking dead, hittills är den bättre, tvserien har för mkt bönder som bråkar om skitsaker istället för att fokusera på zombies.
|
Har bara sett 1 avsnitt av walking dead, fastnade inte jätte mycket för den. Blir den bättre eller?
|
|
|
2010-11-22, 13:02
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Första avsnittet är fortfarande det bästa.
|
|
|
2010-11-22, 14:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Har några funderingar kring Walking Dead. Vet man hur länge han låg i coma eller hur länge sedan det var sedan zombieoutbreaket?
Det är några skumma glapp här. Det har ju tydligen gått lång tid eftersom frugan hunnit börja om eller är hon bara väldigt snabb i sitt sorgearbete.
När serien börjar känns det ju som han vaknar upp strax efter zombieutbrottet för han kan ju inte ha legat i flera månader oövervakad, men då stämmer det ju inte med frugan o så.
|
|
|
2010-11-22, 14:25
|
|
|
Wants brinner!
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wille005
|
Skojar du? Southpark har ju rockat totalt på sista tiden. Typ Jersey Shore och alla Coon & Friends har ju tillhört några av dom bästa avsnitten dom gjort!
Citat:
Ursprungligen postat av Adama
Har några funderingar kring Walking Dead. Vet man hur länge han låg i coma eller hur länge sedan det var sedan zombieoutbreaket?
Det är några skumma glapp här. Det har ju tydligen gått lång tid eftersom frugan hunnit börja om eller är hon bara väldigt snabb i sitt sorgearbete.
När serien börjar känns det ju som han vaknar upp strax efter zombieutbrottet för han kan ju inte ha legat i flera månader oövervakad, men då stämmer det ju inte med frugan o så.

|
Han kan ju ha legat i koma länge innan zombieoutbreaken?
Also - Rebound?
|
|
|
2010-11-22, 14:29
|
|
|
Älskar eterneller
Reg.datum: Aug 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Fy faaaaaaan vad bra Dexter är.
|
This.
|
|
|
2010-11-22, 15:18
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype
Skojar du? Southpark har ju rockat totalt på sista tiden. Typ Jersey Shore och alla Coon & Friends har ju tillhört några av dom bästa avsnitten dom gjort!
|
För mig är southpark dom första säsongerna när avsnitten handlar om just southpark, där huvudkaraktären inte är en fluga inom media vid tillfället avsnittet görs. Att dom drar referenser till nyheter och media har alltid funnits men att dom baserar hela avsnitt på något som inte har ett skit med southpark att göra tycker jag inte om..
Senaste avsnittet av walking dead var pinsamt dåligt, för mycket små detaljer som inte stämmer, värdelöst manus i många scener och inga direkta bravader inom skådespeleri. Men för att det är zombies och idén med överlevande i en död värld gör att man fortsätter kolla. Hoppas på att säsong 2 kommer hålla en högre standard.
!!Spoilers!!
T.ex. senaste avsnittet när den gamla tanten kommer in mitt i gangsta scenen.. går inte att hålla sig för garv när något är så dåligt regisserat.  Sen att dom är så hillbilly-dumma att INGEN håller vakt och det dyker upp ett 20tal zombies från skogen... seriöst det får inte bara hända. Okej dom var glada över att ha fått fisk ur en sjö... DÄR DET I VERKLIGHETEN INTE FINNS FISK. Japp, småsakerna är viktiga i en sådan här serie annars blir det bara trams.
Edit: Nu ska jag försöka glömma detta och se på senaste Dexter. <3
Senast redigerad av Wille005 den 2010-11-22 klockan 15:21.
|
|
|
2010-11-22, 16:29
|
|
|
Mr.KlopFis
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Adama

|
wikipedija
Citat:
|
Småstadspolisen Rick Grimes blir skjuten och hamnar i koma, en dryg månad senare vaknar han upp på ett övergivet sjukhus. Hans familj är borta, hans hemstad ser ut som en krigszon och verkar ha överivits i all hast. Men det är inte det värsta, det går omkring halvruttna människor överallt, människor som borde vara döda men som ändå lever, de är "levande döda" och de är hungriga och farliga. Snart får Rick reda på att något slags virus har spridit sig, ett virus som förvandlar människor till zombies. All media har upphört att sända och civilisationen har fallit samman. Rick måste nu försöka hitta sin familj och överleva i denna fasansfulla värld där döden lurar överallt. Men kanske är inte de levande döda det värsta hotet, utan rent av de människor som fortfarande lever.
|
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:12.
|

|