2007-01-04, 22:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Lite hemmaträning, annars vila
Chaan: Nej, själv kör jag absolut inte plankan på ett ben. Har fullt upp att köra den balanserat på båda utan att snedbelasta någonstans. Dessutom har jag rätt korta höftböjare och vill inte spänna dem mer än nödvändigt.
Inget gym idag heller, bara slappat och slöat. Dock blev det en smula hemmaträning frampå kvällskvisten.
Bäckenlyft med boll
4x1 min
Plankan
3x1 min
varvat med
Sidoplanka för vänstersidan
3x1min
Finnen
3x5
Samt stretch.
I morgon vill jag gå och köra rygg. Får se vad kroppen vill
|
|
|
2007-01-05, 11:50
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Nä. Min högra höftböjare skulle döö om jag gjorde det där. Ibland när jag sträcker på mig - helt normalt, står upp, sträcker armarna uppåt och trycker fram höften, så känns det helskumt i höger höftböjare. Nästan som spasmer.
|
|
|
2007-01-05, 12:18
|
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Chaan
Nä. Min högra höftböjare skulle döö om jag gjorde det där. Ibland när jag sträcker på mig - helt normalt, står upp, sträcker armarna uppåt och trycker fram höften, så känns det helskumt i höger höftböjare. Nästan som spasmer.
|
Det där låter inte bra. Är det från nån gammal skada? Har du varit hos en naprapat?
|
|
2007-01-05, 12:24
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun
Det där låter inte bra.
|
Precis.
Citat:
Är det från nån gammal skada?
|
Vänligt att du frågar, har faktiskt inte tänkt på det.
Citat:
Har du varit hos en naprapat?
|
Ne, efter att ha sett hur de studerar på Naprapathögskolan samt även tagit ett par provbehandlingar där för länge sedan så tror jag inte det.
Men jag utbildade mig till massageterapeut och det var då det blev uppenbart att höftböjarna är både korta och den högra även konstig.
|
|
|
2007-01-05, 12:35
|
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Chaan
Ne, efter att ha sett hur de studerar på Naprapathögskolan samt även tagit ett par provbehandlingar där för länge sedan så tror jag inte det.
|
Det finns ju bra naprapater också, de som går på skolan är oftast inte jättebra eftersom de inte är färdigutbildade. Har gått några ggr hos en naprapat i Solna och det känns som att hon skulle kunna fixa det mesta, hon är grym. Sen har jag vart hos mer medelmåttiga dylika och då har det inte alls känts lika bra. Tror att det utöver kunskap och erfarenhet även krävs en hel del talang för att bli bra i såna yrken.
|
|
2007-01-05, 12:49
|
|
|
Registered User
|
Chaan: Min högra höftböjare är sjukt kort, liksom andra musklar på min högra sida.
Men din lät helskum
Blir ett lugnt ryggpass idag, dock testar jag lite chins. Känner mig inte hundra, men bättre. Blir jag sämre så får jag väl skylla mig själv helt enkelt
|
|
|
2007-01-05, 13:09
|
|
|
Banned User
|
Hur gick det här projeket då..?
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Dessutom har jag hört att det finns annat i livet än träning, kanske ska utforska och se om det är sant 
|
Jao högersidan mår inte helt jättebra. Jag menar, nu är det liksom försent att fråga om det är ok att klaga i den här tråden..
Men en fråga då - hur känns din dexter (höger - som det så fint heter) m.iliacus då?
|
|
|
2007-01-05, 13:30
|
|
|
Registered User
|
Chaan: Det gick inte så bra med projektet "annat i livet än träning"  Jag är patetisk
M. Iliacus på höger sida är en katastrof, liksom de andra i närområdet...
(Dexter var minsann ett nytt ord för mig, men jag har bara läst grundkurs i anatomi...)
|
|
|
2007-01-05, 13:35
|
|
|
Banned User
|
Citat:
M. Iliacus på höger sida är en katastrof, liksom de andra i närområdet...
|
+1.
|
|
|
2007-01-05, 18:05
|
|
|
Registered User
|
Fredag 5/1, rygg och baksida axlar
Ojoj, vilken dag. De senaste nätternas fullmåne har gjort att jag sovit oroligt men i natt var det hemskt. Tror att jag somnade halv 5 ungefär. Tillsammans med rastlöshet, sömnbrist och fullmåne har jag även pms. Plus att jag haft någon diffus lightförkylning och skippat träningen ett par dagar, vilket i kombination med enorm träningsmotivation gjort att jag klättrat på väggarna och varit stingslig som en björnhona med ungar  Tycker synd om min sambo...
Men idag tröttnade jag på att vänta ut de diffusa symptomen och körde ett lugnt litet pass. Nu är Cam from som ett lamm igen (nästan)
Chins
4+1 nästan, 4, 3+1 nästan, 3½
Kändes mycket bra idag och även utförandet var snyggt, sen när jag kommer igång med chins 2 ggr/vecka så blir det ökningar.
Smalt latsdrag med V-handtag
45 kg: 7, 6
40 kg: 8, 8
Enarms sittande rodd
20 kg: 8, 7, 6/sida
15 kg: 8, 7/sida och kontakt! Nästa ryggpass lägger jag denna i slutet och kör enbart på 15 kg!
Framåtlutat hantellyft med armbågarna till 90 grader
Provade ny övning för baksida axlar som jag spanat in på övningsbanken. Har inte kollat upp vad den heter på svenska, men den var bra!
2x6 kg: 10, 9, 9, 8
Enarms framåtlutat sidolyft
5 kg: 7, 7, 7/sida
Ryggresningar
+5 kg-vikt: 8, 7, 7
Bäckenlyft med boll
1x1 min, 4x30 sek
Lite stretch efteråt.
Ganska lagom pass idag och jag får vara nöjd efter omständigheterna (även om jag helst kört skiten ur mig och även cardio). Lightförkylningen känns varken bättre eller sämre nu, men jag är piggare och gladare  Har ökat på maten sista dagarna och försöker ligga på ett litet plus nu, dessutom laddar jag med kreatin.
|
|
|
2007-01-05, 18:09
|
|
|
Banned User
|
Citat:
har pms.
|
Töm pms-boxen.
|
|
|
2007-01-05, 18:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Min mångalenhet har också nått oanade höjder i natt, hoppas att det värsta är över nu i alla fall för jag behöver sova.
Skönt att få träna lite, tror du gör klokt i att ligga lite på plus med maten nu när du inte känner dig riktigt kry.
|
|
|
2007-01-05, 19:20
|
|
|
Registered User
|
Chaan: Haha
elan: Skönt att det finns fler än jag som ylat mot månen i natt. Vet inget värre än att inte kunna sova, jag får nästan panik vid sådana tillfällen.
|
|
|
2007-01-05, 19:41
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
same here... tillhör också skaran som sover kasst då det är fullmåne.
|
|
|
2007-01-05, 20:13
|
|
|
Formidabel
Reg.datum: Nov 2003
|
Jag sällar mig till yla-mot-månen gänget. Och PMS-gänget också för den delen, det brukar sammanfalla. Skönt med litet träning i alla fall.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:55.
|

|