2007-01-01, 13:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av _Robbie_
Du har ju varit överallt. Hur kan du ha varit överallt?
|
Nja jag har inte varit i Sydafrika eller Nord eller Sydpolen.
Alla andra kontinenter har besökts
|
|
|
2007-01-01, 13:30
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av NisseEriksson
Nja jag har inte varit i Sydafrika
|
Har jag. Och Namibia, fruktansvärt vackert. Nuförtiden är det ett känt turistmål men på den tiden så visste vi nog inte riktigt hur tjusigt Namibia skulle te sig i verkligheten.
|
|
|
2007-01-01, 13:40
|
|
|
Det var en gång en tråd-master!
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
Nja jag har inte varit i Sydafrika eller Nord eller Sydpolen.
Alla andra kontinenter har besökts
|
Jag har inte heller varit på kontinenten Sydafrika!!
Sry, fantasin är inte på topp
|
|
2007-01-01, 13:55
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av egge
Jag har inte heller varit på kontinenten Sydafrika!!
Sry, fantasin är inte på topp
|
Sydamerika menar jag
När jag tänker efter har jag inte varit i Afrika heller men alla andra kontinenter har fått ett besök.
Ah Nambia låter fint, Ungefär där Victoriafallet är?
Anledningen till att vi inte varit i Sydamerika är pga Gerillan och brottsligheten.
Iofs var USA också extremt i brottssynpunkt sett, alla motellen vi bodde i var det skottlossning eller bråk utanför. Creepy
|
|
|
2007-01-01, 14:04
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
|
Det lär vara i Zimbabwe men nära gränsen.
När många andra åkte till Victoriafallen åkte vi till Sydafrika :-/
Det är alltså inte fallen Namibia är mest känt för, milt uttryckt.
|
|
|
2007-01-01, 14:58
|
|
|
|
Citat:
Sydamerika menar jag
När jag tänker efter har jag inte varit i Afrika heller men alla andra kontinenter har fått ett besök.
Anledningen till att vi inte varit i Sydamerika är pga Gerillan och brottsligheten.
Iofs var USA också extremt i brottssynpunkt sett, alla motellen vi bodde i var det skottlossning eller bråk utanför. Creepy
|
Gerillan och brottsligheten? Du behöver ju inte dra till Colombia och söka upp närmsta "kokainverkstad" direkt, Sydamerika är hyffsat stort. Såg bilder från patagonien i NG, riktigt vackert, och där lär du ju knappast bli rånad. Eller testa skidåkningen i Anderna, lär vara speciellt.
Vad i helvete var det för motell ni hittade i US of A, jag lyckades undvika skottlossningar i 2 år även fast vi reste runt en del.
Sen är knappast 4 av 7 kontinenter en särskilt stor bedrift, även fast det är mer än vad jag har åstadkommit, det krävs liksom bara 3 resor.
För övrigt ger jag dig IG i geografi
|
|
2007-01-01, 15:09
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
1+
|
|
|
2007-01-01, 15:10
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Gerillan och brottsligheten? Du behöver ju inte dra till Colombia och söka upp närmsta "kokainverkstad" direkt, Sydamerika är hyffsat stort. Såg bilder från patagonien i NG, riktigt vackert, och där lär du ju knappast bli rånad. Eller testa skidåkningen i Anderna, lär vara speciellt.
Vad i helvete var det för motell ni hittade i US of A, jag lyckades undvika skottlossningar i 2 år även fast vi reste runt en del.
Sen är knappast 4 av 7 kontinenter en särskilt stor bedrift, även fast det är mer än vad jag har åstadkommit, det krävs liksom bara 3 resor.

|
Nejnej jag har inte skrutit med att ha varit i 4 världsdelar(kan missuppfattas) men jag tycker det skulle vara väldigt trevligt att besöka alla på något sätt.
Är bara 14 än så länge så jag har gott om tid
Motellen i US and A måste varit speciella för hela landet kan ju inte vara fyllt av idioter som du säger.
Det var i LA.
Ja Anderna verkar väldigt vackert att vandra vid/på bergen.
Men som sagt är det väldigt utbredd brottslighet i Sydamerika men att påstå att gerillan var överallt överdrev jag.
Macchu Picchu (stavningen) verkar också väldigt fint med alla höjdskillnader ruiner osv.
Och ja geografi är inte mitt huvudämne, jag är ännu sämre på Sveriges Geografi  .
Var har du varit i de andra världsdelarna?
|
|
|
2007-01-01, 15:21
|
|
|
|
Citat:
Och ja geografi är inte mitt huvudämne, jag är ännu sämre på Sveriges Geografi  .
Var har du varit i de andra världsdelarna?
|
Geografi som är så kul (fast när det kommer till svensk geografi är jag med dig).
Nä, jag är inte särskilt berest, har bara varit runt lite i Europa och Nordamerika. Är ute på äventyr i Frankrike nu som för övrigt har en del kandidater till tråden
Men att se världen är kul, alla kontinenter är ju ett bra mål.
|
|
2007-01-01, 15:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2003
|
Ankor Wat i Kambodja är vackert.
|
|
|
2007-01-01, 16:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Nya Zeeland har riktigt härliga landskap, vill tillbaka
|
|
|
|
2007-01-01, 18:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
Morsan bor i Sydafrika, ska ner dit o hälsa på i påsk. Ska tydligen vara så jävla vackert.
|
|
|
|
2007-01-01, 19:07
|
|
|
Guest
|
jag ar just nu i Sydamerika.. Peru/Aguas Calientes men innan idag var jag och gick runt i Machu Picchu.. det var verkligne vackert =)
|
|
|
|
2007-01-01, 21:09
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2001
|
Citat:

|
I dom flesta länderna i central och syd Amerika är kidnappning, rånmord m.m. vardagsmat, som turist får du se dig för helt enkelt. Det händet t.o.m. dagtid helt öppet på Copacabana i RIO. Incaleden upp till Machu Picchu har det förekommit en hel del rån och mord också. För några år sedan var det ju två svenska brorsor som försvann i Honduras, tror aldrig dom återfanns, deras pass hittades dock. I hela Mexico få man passa sig, men speciellt i Mexico City
som är nr 1 i världen då det gäller kidnappningar.
|
2007-01-02, 12:46
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag
jag ar just nu i Sydamerika.. Peru/Aguas Calientes men innan idag var jag och gick runt i Machu Picchu.. det var verkligne vackert =)
|
Trevligt,har du bilder?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:07.
|

|