Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-09, 11:40   #46
FreCKo
Registered User

FreCKos avatar

Reg.datum: Jul 2006
ingen som upptäckt den här sidan? http://www.diablo3.com/ såg den precis
FreCKo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-09, 11:52   #47
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av FreCKo
ingen som upptäckt den här sidan? http://www.diablo3.com/ såg den precis
var inne på den tidigare.
Men då fanns iaf ingen fakta där, vad jag kunde se.
Mest bara några diablo kåta gamers som önskar få sina drömmar besannade...
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-09, 11:56   #48
tano
Registered User

tanos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av coxie
inte en chans, starcraft 2 är på gång. Visst det kanske aldrig med kommer ett Warcraft RTS, men de andra serierna kommer att fortsätta.
aldrig låter lite väl, wow tar slut det också. Då blir det väl att bestämma i vilken genre de vill fortsätta serien.
Gammal 2006-10-09, 12:01   #49
Ame
Friidrott

Ames avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tano
aldrig låter lite väl, wow tar slut det också. Då blir det väl att bestämma i vilken genre de vill fortsätta serien.
WoW 2 låter ju ganska rimligt, med tanke på vilken succé 1:an blev.
Ame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-09, 12:23   #50
FreCKo
Registered User

FreCKos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ame
WoW 2 låter ju ganska rimligt, med tanke på vilken succé 1:an blev.
Låter jävligt logiskt faktiskt, dom lär ju ha dragit in massiva stålar på ettan... Frågan är hur dom gör det, om det liksom blir som en vidarebyggning på WoW1 (samma spel fast i princip, nya quests och lite snabbare/bättre) eller om dom typ byter grafikmotor osv...
FreCKo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-09, 12:33   #51
Kabuto
man vänjer sig

Kabutos avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Jag tvivlar nästan på det... Blizzard själva har sagt att de ska försöka komma med en ny expansion 1 gång per år. I början av september i år så hade world of warcraft över 7 miljoner aktiva subscribers och det ökar hela tiden..
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-09, 12:34   #52
Kabuto
man vänjer sig

Kabutos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jim
Massa blizz spel
Hur kunde du glömma The lost vikings 1 & 2 och Rock & roll racing?? :P
Gammal 2006-10-09, 12:36   #53
Kabuto
man vänjer sig

Kabutos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av FreCKo
Låter jävligt logiskt faktiskt, dom lär ju ha dragit in massiva stålar på ettan... Frågan är hur dom gör det, om det liksom blir som en vidarebyggning på WoW1 (samma spel fast i princip, nya quests och lite snabbare/bättre) eller om dom typ byter grafikmotor osv...
Eller så släpper dom expansioner så alla slipper spela upp helt nya karaktärer när det kommer nya saker?

Det hela låter VÄLDIGT ologiskt faktiskt. Om de släpper ett helt nytt wow2 så måste dom göra helt nya servrar och anställa en jävla massa fler människor utöver vanliga wow1 crewn..
Gammal 2006-10-09, 12:40   #54
jim
Registered User

jims avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto
Hur kunde du glömma The lost vikings 1 & 2 och Rock & roll racing?? :P

VAAA är lost vikings blizzards produktion? Underbara spel ju! Aja, tillägg på min lista då
jim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-09, 15:02   #55
tano
Registered User

tanos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto
Jag tvivlar nästan på det... Blizzard själva har sagt att de ska försöka komma med en ny expansion 1 gång per år. I början av september i år så hade world of warcraft över 7 miljoner aktiva subscribers och det ökar hela tiden..
Så bara för att wow blivit det största MMORPG så skulle det inte ta slut?
Ett MMORGP lever längre än vanliga spel, och vi vet ju hur länge Blizzards spel brukar leva. Men det är ju bara löjligt påstå det inte skulle ta slut.
Pga sitt format var ju grafiken aldrig riktigt suverän, och med de spel som kommer nu lär den bli rent föråldrad. men men jag vet att känslan i spelet är bland det viktigaste.

Du tror att du om 10 år kommer sitta med wow och knappra? fy hemska tanke. Om vi tittar bakåt tio år, så kan man ju få en aning om hur mycket spelen utvecklats. Jag hoppas att utvecklingen kommer vara lika stor 10 år fram i tiden.
Förhoppningsvis har något nytt interface med datorn slagit igenom, typ wii.

ett wow 2 kan tänkas vara en möjlighet, men egentligen är det nästan ironiskt att ens fantisera. Som sagt, vem vet hur spelvärlden ser ut om 10 år?
Gammal 2006-10-09, 15:50   #56
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ett MMORGP lever längre än vanliga spel, och vi vet ju hur länge Blizzards spel brukar leva. Men det är ju bara löjligt påstå det inte skulle ta slut.
Pga sitt format var ju grafiken aldrig riktigt suverän, och med de spel som kommer nu lär den bli rent föråldrad. men men jag vet att känslan i spelet är bland det viktigaste.

Du tror att du om 10 år kommer sitta med wow och knappra? fy hemska tanke. Om vi tittar bakåt tio år, så kan man ju få en aning om hur mycket spelen utvecklats. Jag hoppas att utvecklingen kommer vara lika stor 10 år fram i tiden.

ett wow 2 kan tänkas vara en möjlighet, men egentligen är det nästan ironiskt att ens fantisera. Som sagt, vem vet hur spelvärlden ser ut om 10 år?
jag tror folk fortfarande spelar wow om 10 år, ett av de tidiga, Ultima Online, har 9 år på nacken nu, och senaste expantionen var i fjol, och det är många som fortfarande spelar det.
Gammal 2006-10-09, 16:14   #57
Gabbe
Registered User

Gabbes avatar

Citat:

WOW kommer inte att dö ut om 10 år om du hade kollat runder lite så kan du ju se att det finns runt 3 miljoner människor som spelar Tibia. Tibia kan jag ju säga dig att har funnits ut långt mer är 10 år.

Tror inte att WoW kommer läggas ned förän blizzard går i konkurs eller något liknande.
Gabbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-09, 16:22   #58
nemd
Registered User

nemds avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:

Du har inte så mycket koll va? I ett sånt spel som wow är inte ens grafiken det viktigaste. Runescape spelas fortfarande även fast det aldrig ens har haft duglig grafik och det kommit massor med andra spel.

Cs är ju också ett grymt bra exempel. Det sitter massa muppar runt om i hela världen och nöter fortfarande på gammla cs även när det kommit ett nytt cs och kommit andra spel med ännu grymmare grafik.
nemd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-09, 16:37   #59
MAXX
Banned User

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Ursprungligen postat av pellep
Ingen som har nån koll på ifall det är en reset inom en snar framtid?
verkar dåligt med det. Tror dom lägger mer kraft på det dom tjänar pengar på (WoW).

Det kommer iaf annonseras en vecka innan resetten på blizzards hemsida.
MAXX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-09, 16:55   #60
Dumleman
ett tuff text

Dumlemans avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym112
buähuä

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:04.