Pez: Jepp, jag är väl medveten om att hästskötare är ett riktigt slityrke. Och inte bara fysiskt då; min faster (som också åkte till England efter studenten) jämställde hästskötaryrket som den kvinnliga motsvarigheten till lumpen. "Det handlar om att lära sig ta skit" (=dvs ta order som framförs på ett inte alltid superdiplomatiskt vis). Som hästskötare befinner man sig längst ner i hierakin samtidigt som man har ett stort ansvar. Men det är en bra familj jag ska bo hos, dessutom släkt (det är min kusins fru jag ska jobba åt) och jag har mycket stöd hemifrån också.
Äta ordentligt ska jag absolut se till att göra - trots kostförhållandena som Cilia nämnde

. Jag tror, trots slitet, att det kommer att vara nyttigt för kontrollfreaken Kristin att göra något där egot inte kommer i första rum (som hästskötare sätter man ALLTID hästarnas välbefinnande först!). Men jag lovar att vara rädd om mig, skador och förslitningar har jag fått nog av redan...
Slartibartfast: Haha! Äh, så länge du finns här och sprider en svag doft av AXE-reklam och "Brad Pitt-i-Fight-Club"-svett är jag säker på att krabblukten hålls i schack

.
Hades: Överklassdialekt är nog ingen risk. Jag kommer att tillhöra bottenskiktet i min yrkeskategori; jämförbart med typ gruvarbetare och fish n'chips friterare i det lokala gatuköket

. Iofs rider min chef hästar åt multimiljonärer som äger bl.a.
det här skotska slottet, men jag är nog inte värdig att putsa deras skor ens

.
//Kristin