Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-14, 21:04   #46
Olsson
Registered User

Olssons avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift
Andreas: Jo, det är en hårfin balansgång. Just det här vad nog vad som fick mig att göra ett litet break ifrån hårdsatsandet: "Skador och sjukdommar drabbar alla förr eller senare, och då måste man ha något annat att gå tillbaka till. Livet får inte rasa samman så lätt." All ens lycka och välgång kan inte kan hänga på att man är kapabel att träna, det måste finnas något annat också som kan generera glädje när man exempelvis blir skadad... Men nej, jag ger aldrig upp! Jag och racern lovar att kommer på besök till Skåne någon dag när vi är i topptrim igen .
Låter bra! Jag håller tummarna för dig.

Citat:
OT: Lyckas du någonsin kompensera cykelsolbrännan på stranden? Berätta hur i så fall; jag har sedan jag började cykla aldrig kunnat få bort randen efter cykelbyxorna....
//Kristin
Nej, det går inte. Jag har försökt med att sätta starkt solskydd på bara armar och ben där man blir brun av cyklingen för att det ska jämna ut sig, men det gör det inte. En rand från strupor, en från cykelbyxorna, och en från tröjarmarna har etsat sig fast för alltid på kroppen I början fnissade speciellt mina tjejkompisar åt mig på stranden med mina rakade ben och tigerfärgade solbränna, men nu verkar det som om både jag och mina vänner har accepterat det

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-14, 22:58   #47
Snafu
Registered User

Snafus avatar

Reg.datum: Mar 2003
Vart i England skall du bo? Håll dig borta från Liverpool - bara patrask. Misstänker västkusten kanske? I norr?
Gammal 2006-06-15, 00:36   #48
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Reg.datum: Jul 2003
Nej vi har aldrig hängt med i din takt!!" HAAHAHAA JAG ÄR SÅ JÄVLA ROLIG!"#

Välkommen tillbaka ;/
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-15, 16:08   #49
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Snafu
Vart i England skall du bo? Håll dig borta från Liverpool - bara patrask. Misstänker västkusten kanske? I norr?
Jag ska bo i en liiiten by strax utanför Northampton (dvs ganska mitt i England, Birmingham är närmsta storstad).

//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-16, 01:30   #50
chidde
Projektledare

chiddes avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
...jag hade tidigare vanan att skriva långa, egocentrerade inlägg utan vidare allmänintresse...
haha right on!
jo jag minns dig, och diskussionen mellan man och kvinna där dina kompisar gjorde en massa påhopp

men men, no hard feelings... även om det satte djupa spår i kropp och själ ha ha ha
(skämt åsido)

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-16, 07:09   #51
Pez
Curl til you hurl!

Pezs avatar

Reg.datum: Apr 2001
Klart vi kommer ihåg dig Kristin, kollade av vart du tagit vägen för inte alls länge sen och insåg att du inte ens loggat in sen april. Det hade varit mycket tråkigt om du "givit upp" Kollo. Kul att höra att så inte var fallet.
Citat:
Om en dryg månad åker jag till England och stannar i cirkus ett år. Där ska jag arbeta som hästskötare, något som kommer bli extremt tufft på många sätt men också lärorikt och roligt *klyscha, klyscha, klyscha*. Jag ser i alla fall fram emot det.
Se till att verkligen vila upp under kommande månad, att jobba utomlands som hästskötare är tufft. Min lillasyster har jobbat i kombination med beridarutbildning i Tyskland de senaste åren. Hon är klar med utbildningen nu och jobbar där nere, men har haft en hel del krämpor/skador pga det tuffa tempot/arbetstiderna.
Hon tappade tex nästan 10kg kroppsvikt det första året på utbildningen, iom arbetsdagar på minst 12h + skola 6 dagar i veckan, då vägde hon väl kanske 60kg på 170cm när hon åkte ner. Att sköta kosten är VIKTIGT! Och då menar jag "äta som en häst".
En läkare där nere förklarade för henne att hon nu som 25-åring har ungefär samma förslitningsskador som en 50-åring med manuellt arbete. :/

Så ta hand om dig! Det är inte värt att bli utbränd i din ålder.
Se till att ha kul framförallt.

Lycka till iallafall, logga in och ge oss en update om du kan.
Pez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-16, 07:34   #52
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
AH! Kristin sveper in igen som en frisk havsfläkt och blåser bort lukten av krabba och skaldjur som man oftast kan ana på kolo. Kul att du är tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-16, 08:06   #53
Hades
-

Hadess avatar

Reg.datum: Nov 2002
Citat:
(antagligen kryddat med en brittisk accent också).
YAAAAAAAAAAARGH! Bara du inte skaffar dig brittiskt överklassuttal. Det var en (svensk) kille på mitt förra jobb som pratade så och man ville bara strypa honom varje gång han öppnade munnen.
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-16, 10:17   #54
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Pez: Jepp, jag är väl medveten om att hästskötare är ett riktigt slityrke. Och inte bara fysiskt då; min faster (som också åkte till England efter studenten) jämställde hästskötaryrket som den kvinnliga motsvarigheten till lumpen. "Det handlar om att lära sig ta skit" (=dvs ta order som framförs på ett inte alltid superdiplomatiskt vis). Som hästskötare befinner man sig längst ner i hierakin samtidigt som man har ett stort ansvar. Men det är en bra familj jag ska bo hos, dessutom släkt (det är min kusins fru jag ska jobba åt) och jag har mycket stöd hemifrån också.

Äta ordentligt ska jag absolut se till att göra - trots kostförhållandena som Cilia nämnde . Jag tror, trots slitet, att det kommer att vara nyttigt för kontrollfreaken Kristin att göra något där egot inte kommer i första rum (som hästskötare sätter man ALLTID hästarnas välbefinnande först!). Men jag lovar att vara rädd om mig, skador och förslitningar har jag fått nog av redan...

Slartibartfast: Haha! Äh, så länge du finns här och sprider en svag doft av AXE-reklam och "Brad Pitt-i-Fight-Club"-svett är jag säker på att krabblukten hålls i schack .

Hades: Överklassdialekt är nog ingen risk. Jag kommer att tillhöra bottenskiktet i min yrkeskategori; jämförbart med typ gruvarbetare och fish n'chips friterare i det lokala gatuköket . Iofs rider min chef hästar åt multimiljonärer som äger bl.a. det här skotska slottet, men jag är nog inte värdig att putsa deras skor ens .

//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:08.