2006-05-04, 20:20
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Tja, om någon sagt det Trance skrev när jag lämnade jobbet idag hade den personen fått en knytnäve i ansiktet. Då är jag en mycket snäll och fredlig människa.
|
hhmmmmm, eller hur.............
|
|
2006-05-04, 20:23
|
|
Hrafnin Flygur
Reg.datum: Dec 2003
|
Jag säger nej till alla telefonförsäljare..no matter what.
Det är inte ert ansvar att hjälpa mig få det billigaste abbonemanget, det är
mitt. Alltså tittar jag själv och hör av mig till det företag jag vill anlita...
|
2006-05-04, 20:25
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Varför bara inte acceptera att majoriteten inte gillar att du ringer till dem? Då får du räkna med att folk sätter sig på tvären, speciellt inte då det finns så många oseriösa telefonförsäljare.
Bit ihop och lura en pensionär imorgon så man du få tillbaka pengarna.
|
Att det är en illa omtyckt företeelse har jag inget problem att acceptera. Däremot har jag inget till övers för folk som gärna betalar för att se mig svälta. Fast jag är väl konstig...
För övrigt lurar jag inte folk.
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
hhmmmmm, eller hur.............
|
Tja, just dig hade jag nog vänt över knät och smiskat på stjärten istället. Vem vet, du hade kanske t.om. gillat det.
|
|
|
2006-05-04, 20:27
|
|
Segrare Bästa fysiken 2011!
Reg.datum: Nov 2005
|
Dessutom yes; Varför skulle man tro att du är rationell för?
Att du liksom enbart utifrån förnuftiga grunder förstås, och för kundens bästa ringer med detta erbjudande. Du ringer i egenskap av säljare liksom
Nej, det behöver inte vara lögn det du säger, men att låtsas att det enbart handlar om rationalitet är väl inte så trovärdigt? Du är ju inte nån oberoende person som ser över ens ekonomi direkt...
|
|
|
2006-05-04, 20:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Jag jobbar också som telefonförsäljare mot företag. Telemarketing är något som alltfler företag använder sig av (våra kunder är några av de allra största företagen) och tyvärr har många oseriösa säljare gett branschen dåligt rykte.Men skulle jag ljuga eller tjata på någon som inte vill, så skulle jag ligga risigt till hos chefen.
Jag kan tycka det är irrationellt att tacka nej enbart pga att någon säljer per telefon. Men har man tidigare dåliga erfarenheter så har jag full förståelse, dessutom tycker många att det känns jobbigt att byta leverantör, är rädda för nya saker mm. Och som många här sagt, kvalitet kanske går före att spara pengar. En seriös säljare respekterar ett nej och går vidare till nästa.
Däremot har jag svårt för folk som är extremt otrevliga mot oss säljare eller som försöker driva eller jävlas med oss när vi bara försöker göra vårt jobb. Jag tycker själv det är jobbigt att få såna samtal hemma (tycker också att många säljare är riktigt dåliga) men det finns ingen som helst anledning att vara elak för det.
|
|
|
2006-05-04, 20:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Btw, jag jobbar inte på provision. Och det går väldigt bra för mig  .
|
|
|
2006-05-04, 20:46
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av sissa
Dessutom yes; Varför skulle man tro att du är rationell för?
Att du liksom enbart utifrån förnuftiga grunder förstås, och för kundens bästa ringer med detta erbjudande. Du ringer i egenskap av säljare liksom
Nej, det behöver inte vara lögn det du säger, men att låtsas att det enbart handlar om rationalitet är väl inte så trovärdigt? Du är ju inte nån oberoende person som ser över ens ekonomi direkt...
|
Jag ringer därför att jag vill sälja, och för att kunna det måste kunden tjäna på det. Där har du liksom själva utgångspunkten. Kunden tror väl sedan att jag är rationell baserat på de argument jag lägger fram.
|
|
|
2006-05-04, 20:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Om du får tag i någon som inte är systematisk telefonförsäljarmotståndare men som är ointresserad av 800 kr, så skulle mitt tips vara att locka med en annan valuta.
|
|
|
2006-05-04, 20:56
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av cam
En seriös säljare respekterar ett nej och går vidare till nästa.
|
Det beror ju helt på omständigheterna och hur det sägs.
(Jag har sålt till folk som inlett med att säga "nej tack, jag är nöjd som det är", och jag kan lova att dom inte är sura för att jag gick på och ställde några enkla frågor)
|
|
|
2006-05-04, 21:00
|
|
Lamer
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
Det beror ju helt på omständigheterna och hur det sägs.
(Jag har sålt till folk som inlett med att säga "nej tack, jag är nöjd som det är", och jag kan lova att dom inte är sura för att jag gick på och ställde några enkla frågor)
|
Vi övriga då som tycker att ni är jävligt jobbiga när ni inte kan ta ett nej då?
|
|
|
2006-05-04, 21:04
|
|
Segrare Bästa fysiken 2011!
Reg.datum: Nov 2005
|
Citat:
Jag ringer därför att jag vill sälja, och för att kunna det måste kunden tjäna på det.
|
Det räcker väl att man tror att man gör det?
|
|
|
2006-05-04, 21:09
|
|
Ripped to the bone!
Reg.datum: Oct 2005
|
Jag har fan aldirg pratat med en telesäljare längre än en halv minut. Iaf när de jobbar
|
2006-05-04, 21:11
|
|
Registered User
|
Citat:
Nyss hade snackade jag med en liknande person. Här handlade det om att spara tusenlappar istället. Han verkade bara tveksam, utan egentligen ha någon anledning. Nu skulle vi iof snacka vidare imorgon, men han verkar uppenbart irrationell så jag tvivlar på att det går att nå fram.
|
Jag tror att det kan bero på att personen du ringt upp vill avsluta samtalet. Om de verkar som att de lyssnat intresserat på vad du har att erbjuda, kanske det är så. Sen kanske de ville avbryta samtalet för att googla på saken, kolla med kollegor eller bara fundera på det. Det går ju alltid att ringa upp företaget för att skaffa tjänsten senare.
Om man börjar prata om att man vill tänka på saken osv med en telefonförsäljare blir det väl oftast att de ringer upp en igen senare, snarare än att man får ett telefonnummer att ringa om man verkligen vill ha tjänsten.
Så för att slippa binda upp sig vid att prata med dig igen och ge dig större emotionell hävarm iom att du lagt ner så mycket tid osv, så varför inte välja bort det?
Kunden är upplyst och kanske på väg att spara flera tusen kronor för att du ringde upp och upplyste kunden om det. Sen om du inte får nån bonus eller högre lön om köpet görs via annan kanal eller person är knappast kundens problem.
|
|
|
2006-05-04, 21:39
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bönne
Vi övriga då som tycker att ni är jävligt jobbiga när ni inte kan ta ett nej då?
|
Säg "nej tack, inte intresserad - prova någon annan istället". Funkar iaf om det är jag som ringer. Själva grejen är med en del som säger nej är att de lämnar en rätt bra öppningar genom sitt sätt att svara. Sedan hör man lite på personen om det är läge att fortsätta.
|
|
|
2006-05-04, 21:48
|
|
Lamer
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
Säg "nej tack, inte intresserad - prova någon annan istället". Funkar iaf om det är jag som ringer. Själva grejen är med en del som säger nej är att de lämnar en rätt bra öppningar genom sitt sätt att svara. Sedan hör man lite på personen om det är läge att fortsätta.
|
Ni kan inte alls tyda på en när man inte är intresserad. Man får inte slänga på luren i örat på er för att man är intresserad.
Ni är minst lika desperata som försäljare i fattiga länder, respekterar inte ett nej. "sedan hör man lite på personen om det är läge att fortsätta." Ska man behöva bli uppretad och skälla på er för att ni ska kunna höra att läget var fel?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:46.
|

|