Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Vilken av dessa 80talsactionserier är bäst?
A-team 12 12.90%
MacGyver 34 36.56%
Airwolf 9 9.68%
Knight Rider 11 11.83%
Magnum 13 13.98%
Hunter 1 1.08%
MiamiVice 13 13.98%
Antal röster: 93. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-07-26, 00:00   #46
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Reg.datum: Nov 2003
McGyver lätt!! När han gör sprängdeg av ett Jenka-tuggummi och stubin ( hittar på en egen kemisk reaktion), samt bygger flottar med tändsticksaskar
Gammal 2005-07-26, 00:12   #47
Joker
Registered User

Jokers avatar

Reg.datum: May 2005
Oavsett vilken serie som är bättre än en annan så är Macgyver han som hade vunnit om man släppt lös varenda en av dessa galningar själva på jorden, hoppas ingen säger något annat. Inte ens Knight rider bilen hade haft någon chans mot Mac´s intelekt...
Joker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-26, 00:13   #48
Krokodil
WTF?

Krokodils avatar

Reg.datum: Jan 2004
Vaffan ni har glömt...HULK!!!

edit: Nån som kommer ihåg "Guldapans hemlighet"?

Hoa-Hoa Dahlgren.
Krokodil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-26, 00:16   #49
spacedog
Registered User

spacedogs avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Joker
Oavsett vilken serie som är bättre än en annan så är Macgyver han som hade vunnit om man släppt lös varenda en av dessa galningar själva på jorden, hoppas ingen säger något annat. Inte ens Knight rider bilen hade haft någon chans mot Mac´s intelekt...
Äh... Crockett och Tubbs hade sparkat stjärt med dem allihop. Ty de hade ärmlösa t-shirts under kavajerna och inga strumpor i skorna. Sådan hårdhet går inte att fejka.

Some people are like Slinkies. Not really good for anything, but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs.
spacedog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-26, 00:16   #50
andeN.
Flen

Reg.datum: Feb 2005
Airwolf utan tvekan, när det var på tv när man var liten var man som klistrat!
andeN. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-26, 00:19   #51
Joker
Registered User

Jokers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av spacedog
Äh... Crockett och Tubbs hade sparkat stjärt med dem allihop. Ty de hade ärmlösa t-shirts under kavajerna och inga strumpor i skorna. Sådan hårdhet går inte att fejka.
Har jag jävligt svårt att tro. Önskar jag jag visste mer om den, men jag har inte ens hört talas om det, men skitsamma DU HAR FEL!!!
Oavsett va dina snubbar gör så kommer Mac på något som är 1000000 gånger bättre och det gäller allt och alla....Stjärnstopp
Gammal 2005-07-26, 00:27   #52
Pez
Curl til you hurl!

Pezs avatar

Reg.datum: Apr 2001
Citat:
Har jag jävligt svårt att tro. Önskar jag jag visste mer om den, men jag har inte ens hört talas om det, men skitsamma DU HAR FEL!!!
Oavsett va dina snubbar gör så kommer Mac på något som är 1000000 gånger bättre och det gäller allt och alla....Stjärnstopp
Crocket och Tubbs hade ju inga problem med att blya en o annan skurk.. Mac och resterande Glen A. Larson-serier hade ju "kasta skurken över kameran/upp på motorhuven" samt "skjuta i marken efter skurken som springer så sanden yr" som standard. Airwolf sköt visserligen ner en hel del baddies men det var ju rätt opersonligt - samt förväntat, när musiken led mot sitt slut så var det ju dags.
Pez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-26, 00:31   #53
spacedog
Registered User

spacedogs avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Pez
Crocket och Tubbs hade ju inga problem med att blya en o annan skurk..
Miami Vice är faktiskt rätt brutal för att vara en 80-talsserie. Crockett och Tubbs håller som sagt inte igen när det skall rensas upp i handlarträsket och så med Michael Manns kalla stil. Det är... hårdkokt, helt enkelt.

Some people are like Slinkies. Not really good for anything, but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs.
spacedog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-26, 00:33   #54
Kaboffastar
Fettecke tar täten

Kaboffastars avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Snälla nån! Knight Rider är obligatoriskt röstalternativ oavsett vad man egentligen tycker.
så jävla rätt
Kaboffastar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-26, 00:36   #55
Joker
Registered User

Jokers avatar

Citat:
Crocket och Tubbs hade ju inga problem med att blya en o annan skurk.. Mac och resterande Glen A. Larson-serier hade ju "kasta skurken över kameran/upp på motorhuven" samt "skjuta i marken efter skurken som springer så sanden yr" som standard. Airwolf sköt visserligen ner en hel del baddies men det var ju rätt opersonligt - samt förväntat, när musiken led mot sitt slut så var det ju dags.
Du ska nog se att Mackan har sprängt, kört och skjutit ihjäl en och annan han med, visst har kankse inte dödat lika många som dina cricket och knubbs eller va dom heter, men han får alltid som han vill oavsett dom hamnar bakom lås och bom eller i en likkista. Men om vi nu ska räkna kroppar så kan du få den...

Senast redigerad av Allan den 2005-07-26 klockan 07:54. Anledning: Ordnade quoten
Gammal 2005-07-26, 00:41   #56
Pez
Curl til you hurl!

Pezs avatar

[QUOTE=Joker]
Citat:
Crocket och Tubbs hade ju inga problem med att blya en o annan skurk.. Mac och resterande Glen A. Larson-serier hade ju "kasta skurken över kameran/upp på motorhuven" samt "skjuta i marken efter skurken som springer så sanden yr" som standard. Airwolf sköt visserligen ner en hel del baddies men det var ju rätt opersonligt - samt förväntat, när musiken led mot sitt slut så var det ju dags. [/QUOT

Du ska nog se att Mackan har sprängt, kört och skjutit ihjäl en och annan han med, visst har kankse inte dödat lika många som dina cricket och knubbs eller va dom heter, men han får alltid som han vill oavsett dom hamnar bakom lås och bom eller i en likkista. Men om vi nu ska räkna kroppar så kan du få den...
Nå.. nej.
Citat:
MacGyver carries with him only a Swiss Army knife and sometimes a roll of duct tape. He's deeply opposed to the use of lethal force because of a childhood incident that traumatized him for life.
saxat från: http://www.tvland.com/shows/macgyver/character1.jhtml

Det visste väl alla.. Macgyver är ju klassisk 80-talsfamiljeserie. Spännande nog för pappa men snällt nog för barnen typ.
Gammal 2005-07-26, 00:48   #57
Joker
Registered User

Jokers avatar

Jag har aldrig påstått att Macgyver är den bästa serien, men jag har däremot påstått att han hade vunnit en battle mellan alla galningar från 80-talet om man släppte dom lösa på jorden utan civila. Du kan KANSKE även få den att "din" serie är bättre än Macgyver men bara kankse eftersom jag inte sett den.

(Faan du har ju ett litet försprång, du har ju sett båda sidor )
Gammal 2005-07-26, 00:52   #58
Pez
Curl til you hurl!

Pezs avatar

Citat:
Jag har aldrig påstått att Macgyver är den bästa serien, men jag har däremot påstått att han hade vunnit en battle mellan alla galningar från 80-talet om man släppte dom lösa på jorden utan civila. Du kan KANSKE även få den att "din" serie är bättre än Macgyver men bara kankse eftersom jag inte sett den.

(Faan du har ju ett litet försprång, du har ju sett båda sidor )
Jag motsatte mig enbart detta "Du ska nog se att Mackan har sprängt, kört och skjutit ihjäl en och annan han med..." - att rätta folk är en liten hobby.
Vem som hamnar på toppen på en ev. actionserierfrån80taletsböghög lämnar jag åt er andra att klura ut.
Gammal 2005-07-26, 01:13   #59
datorjaevel
Banned

datorjaevels avatar

Reg.datum: Jul 2004
Moonlighting med Bruce willis?
datorjaevel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-26, 01:47   #60
Maggie
Kamphund & Fähundsägare

Maggies avatar

Reg.datum: Jul 2005
McGyver var min idol, är min idol!!!
Maggie är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:06.