Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är Seinfeld rolig?
Ja, genialisk 103 47.25%
Ja, ganska kul 43 19.72%
Smårolig som de flesta andra komedier 31 14.22%
Konstig 6 2.75%
Nej, tråkig 20 9.17%
Helvetet är en plats där det bara visas Seinfeld 9 4.13%
Vad är Seinfeld? (Till snobbarna...) 6 2.75%
Antal röster: 218. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-09, 18:14   #46
gargantua
Registered User

gargantuas avatar

Reg.datum: Jan 2004
Genialisk!
Det finns ingen serie som matchar Seinfeld när det kommer till dialog och karaktärer. Jag tycker det är bra att de slutade på topp!
Alla andra komediserier spelar i en annan liga, även om de kan vara mycket underhållande.
gargantua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 19:37   #47
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3

snejs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Kramer är genialiskt rolig, Seinfeld är bara blek-fet-tråkig..
snej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 19:45   #48
Froddan
Registered User

Froddans avatar

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Nej, Seinfeld är mördande tråkig.
Va!? Jag som hade så höga tankar om dig fram till nu...
Froddan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 19:48   #49
JustinCredible
Registered User

JustinCredibles avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Froddan
Va!? Jag som hade så höga tankar om dig fram till nu...
Han tycker att Helan och Halvan är roligt. Efter att jag läste det, så räknar jag bort hans röst inom allt som har med komedi att göra.
JustinCredible är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 19:51   #50
Allan
Går i vanliga skor.....

Allans avatar

Reg.datum: Jan 2002
Ni garvar bara åt de där burkade skratten. Och för att det är trendigt att gilla Seinfeld. Exakt vad är det som är roligt? Jag minns ett avsnitt - den där lille tjockisen kommer in, suckar och begraver huvudet i händerna. Säger ingenting men publiken jublar!!!!! Vad fan var det som var roligt med det? Han hade inte varit med i programmet innan utan det här var hans första entré - och folk skrattade bara de såg honom. Vad är det för kul med det?
Jo, nån fnissar och då måste alla skratta med så de inte visar att de inte fattat. Bättre skratta en gång för mycket än en gång för lite. Jag har sett flera liknande exempel - Seinfeld är alltså nån slags snobbig kult för folk som måste visa att de begriper...lite som Kejsarens nya kläder.

allan

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 19:54   #51
Rockhard
treehugger

Rockhards avatar

Reg.datum: Jun 2004
Hur är det annorlunda från alla andra amerikanska komediserier som går eller ogillar du alla?
Rockhard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 19:59   #52
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Ni garvar bara åt de där burkade skratten. Och för att det är trendigt att gilla Seinfeld. Exakt vad är det som är roligt? Jag minns ett avsnitt - den där lille tjockisen kommer in, suckar och begraver huvudet i händerna. Säger ingenting men publiken jublar!!!!! Vad fan var det som var roligt med det? Han hade inte varit med i programmet innan utan det här var hans första entré - och folk skrattade bara de såg honom. Vad är det för kul med det?
Jo, nån fnissar och då måste alla skratta med så de inte visar att de inte fattat. Bättre skratta en gång för mycket än en gång för lite. Jag har sett flera liknande exempel - Seinfeld är alltså nån slags snobbig kult för folk som måste visa att de begriper...lite som Kejsarens nya kläder.

allan
Just i det fallet så antar jag att det var George som kom in. Och ofta när han kommer in så har han klantat sig, och det är precis det man garvar åt. Hans ständiga misslyckanden. Hans underbara kroppsspråk gör att han inte behöver säga något för att fatta att han har råkat illa. Jaja, antingen fattar man eller så gör man inte det
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 19:59   #53
JustinCredible
Registered User

JustinCredibles avatar

Det är trendigt att inte gilla Seinfeld. Om det inte hade varit för "vilket seinfeld avsnitt är bäst" tråden så hade inte folk kommit ihåg är jävla kul det är och då hade röstandet här varit helt annorlunda.
JustinCredible är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 20:02   #54
Rockhard
treehugger

Rockhards avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av JustinCredible
Det är trendigt att inte gilla Seinfeld. Om det inte hade varit för "vilket seinfeld avsnitt är bäst" tråden så hade inte folk kommit ihåg är jävla kul det är och då hade röstandet här varit helt annorlunda.
Varför skulle det vara trendigt och hur många håller isf reda på/bryr sej om såna trender
Rockhard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 20:03   #55
ivandrago
Chip Rommel fan no 1

ivandragos avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:

allan
Från artikeln bolio länkade till:

"I takt med att tittarsiffrorna sköt i höjden, och man insåg att man trollbundit den mest attraktiva konsumentgruppen - urbana, tv-skeptiska singlar mellan 18 och 40 - kom ett ökat självförtroende. "

Allan, grub och grahn som alla är nära 40, hitchade och bor utanför stan tillhör helt enkelt inte målgruppen. Ingen förväntar sig att ni ska förstå
ivandrago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 20:04   #56
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av ivandrago
Allan, grub och grahn som alla är nära 40, hitchade och bor utanför stan tillhör helt enkelt inte målgruppen. Ingen förväntar sig att ni ska förstå
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 20:23   #57
Allan
Går i vanliga skor.....

Allans avatar

Reg.datum: Jan 2002
Citat:
Ursprungligen postat av ivandrago

Ja, tack gode gud för det. Hade jag gillat det hade man väl fått börja fundera på att ta livet av sig...

allan

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 20:58   #58
Moonbeam

Moonbeams avatar

Seinfeld var väldigt skoj och genialiskt fram till ungefär de två sista säsongerna, då blev det nästan kasst av någon anledning...
Moonbeam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 20:59   #59
gargantua
Registered User

gargantuas avatar

Citat:

allan
Jag kan i viss mån hålla med om vad du säger, men när det kommer till Seinfeld tycker jag verkligen inte att det håller som argument. Det är trots allt en av världens mest populära tvserier, och att förklara det med att det beror på en osäker publik som utan självkänsla känner sig tvingade att gilla showen känns väldigt tunt.

Visst kan jag tänka mig att inom vissa kretsar är det ett måste att gilla seinfeld, precis som man måste gilla konjak med rätt årgång i andra, men den breda succen gör att seinfelds popularitet inte kan förklaras med dessa argument.
gargantua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 21:41   #60
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:

allan

du gillar inga komedi serier då?
resten är ju exakt som du beskrev fast ännu värre.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information

Senast redigerad av mangemani den 2005-01-09 klockan 21:46.
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:52.