2004-12-30, 23:05
|
|
|
Jensefisken
Reg.datum: Oct 2003
|
tur jag har fucking dynamitförråd i källaren som ska brännas på nyår. stillsamt i min röv. jag har inga anhöriga där. så jag tänker knappast på det hela tiden.
|
|
|
2004-12-30, 23:08
|
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Yankeee
Nej, jag bryr mig inte. Spelar det någon roll? Det ändrar inte på någonting. Det är fortfarande ett faktum att värre saker händer lika många varje dag.
|
Ja, det spelar roll. Det handlar inte om hur du tar det. Det är inte dubbermoral att sörja över någon sådant här och inte över världsvälten.
Väldigt många kommer bli påverkade av detta, många har kommit i kontakt med folk som antingen förlorat anhöriga eller varit nära att förlora anhöriga. När så många människor sörjer på en gång skall man inte ignonera det.
Att man känner mer för personer från Sverige är naturligt, det kunde varit vem som helst av oss nästan och det känns hemskare.
Men jag vet, det är bättre att säga till den sörjande ungen att det är dubbelmoral eftersom hon äter hamburgare.
|
|
|
2004-12-30, 23:11
|
|
|
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Allan
|
MEN ALLAN!!!
Hoppar du över inlägg, du måste läsa alla för att förstå sammanhanget
Jag kan fira på, men fyrverkerierna ställs in o byts ut mot lugn musik, kul partystämning liksom, o som ja skrev tidigare så är ju nyårsraketerna ngt spec, spec i den här stan då dem brassar på rejält där!
Länken fungerar iche.
2004-12-30, 23:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2001
|
Dean Martin lär ha sagt:
"Jag är nykter en kväll per år, och det är på nyår. Det är amatörernas afton."
Tänker man så är det ingen fara, kommer nya chanser.
|
|
|
2004-12-30, 23:14
|
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
Vafan Kongo - vet du inte var du bor?
allan
|
|
|
2004-12-30, 23:17
|
|
|
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Allan
Vafan Kongo - vet du inte var du bor?
allan
|
MEN FÖR I ÄNDA IN I HELVETE MILT TALAT!!!!!
läs på sista nytt och knip i den här frågan sen.
Jo, jag vet var jag bor, lite här och där
2004-12-30, 23:21
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Trance
Ja, det spelar roll. Det handlar inte om hur du tar det. Det är inte dubbermoral att sörja över någon sådant här och inte över världsvälten.
Väldigt många kommer bli påverkade av detta, många har kommit i kontakt med folk som antingen förlorat anhöriga eller varit nära att förlora anhöriga. När så många människor sörjer på en gång skall man inte ignonera det.
Att man känner mer för personer från Sverige är naturligt, det kunde varit vem som helst av oss nästan och det känns hemskare.
Men jag vet, det är bättre att säga till den sörjande ungen att det är dubbelmoral eftersom hon äter hamburgare.
|
Varför är det inte dubbelmoral? För att några svenskar har dött?
Tolka det rätt är du snäll.
|
|
|
2004-12-30, 23:22
|
|
|
Dryg, fet och hårig
Reg.datum: Dec 2001
|
Men du Trance.... Har inte läst alla dina inlägg så noga men tycker du allvarligt talat att vi ska hedra offren bara för det är svenskar inblandade? Du tycker inte det är värre än att inte hedra lr visa deltagande alls?
Nu är ju jag precis likadan. Själv har jag en riktigt stor dubbel moral... men det skäms jag inte över. Jag och 2 polare har gått ihop o samlat in 5000:- som vi har skänkt.... men vi gör det inte för att det har varit jordbävning i Asien utan för att det finns en massa svenskar där... vi har bl a några kompisar som är där som vi inte hört något ifrån... men nej jag hade ALDRIG skänkt pengar om det inte hade drabbat svenskar... om jag är en dålig människa för det.... skiter jag fullständigt i.... Jag hjälper dom som jag vet skulle hjälpa mig!
SNYGGAST PÅ KOLOZZEUM!
"Powered by Optimum Nutrition"
|
|
|
2004-12-30, 23:31
|
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Man skall inte hedra offren för att de är svenskar, man hedrar offren för att de är svenskar(till stor del). Alla människor har lika värde, men är inte lika värda för mig. Jag prioriterar t.ex. min familj mycket högre än folk jag aldrig träffat, därför är det naturligt att göra lika dant med folk som man känner att man har mycket mer gemensamt med. Detta gör att man engagerar sig mer och med andra ord bryr sig mer.
Jag skulle alldrig komma på tanken att öronmärka pengar enbart för svenskar, dock är det antalet svenskar drabbade som har fått mig att bry mig mycket mer om katastrofen. Det är inte det minsta dubbelmoral enligt mig.
|
|
|
2004-12-30, 23:38
|
|
|
Dryg, fet och hårig
Reg.datum: Dec 2001
|
Ok, bara undrade... blev så hoppigt där mellan trådarna så jag fattade inte var du stog till slut....
SNYGGAST PÅ KOLOZZEUM!
"Powered by Optimum Nutrition"
|
|
|
2004-12-30, 23:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Froddan
Japp, det är en jävla dubbelmoral!
Men botten vad fan nådd när vi i Sverige höll en tyst minut för de 2000 amerikanska offer från attacken mot world tradecenter. Det svälter ihjäl 2000 afrikaner _varje_ dag. Varför hålls det ingen tyst minut för dom? Jävla hyckleri.
Beundrar Jan Guillou som deltog i någon föreläsning vid tillfället och som i protest lär ha lämnat salen sjungandes när den tysta minuten inleddes.
|
svält krig och våldtäckter är ju vardagen i världen i vissa delar...det här händer ju utöver och jag antar att det blir nån slags chock av nått slag pga en oväntad händelse..spekulerar bara...men helt rätt är det inte värre det
Edit: fira nyår för fan! höj ett glas för folket och smäll en vacker raket för dom eller nått ...dom skulle nog inte vilja att allt stod still pga det här...och framför allt så får man tänka på alla barnen som ser fram emot högtider och köra vidare med allt åtminstonde för deras skull
Senast redigerad av Metal_boy_ den 2004-12-30 klockan 23:44.
|
|
|
2004-12-31, 00:21
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Det är ju precis när saker som detta händer folk vill träffa sina nära och kära och bara ha det roligt, eller är det bara jag?
Imorn blir det fajjorcrackors
Går inte videon om flera ggr utan att vi märker det?
|
BIBLE - Basic Instructions Before Leaving Earth
Bolio - Ärligt talat, det är 2004. Vem fan bryr sig om vem som är "manligast"? Det enda intressanta är ju vem som får ha mest sex med snygga tjejer.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:57.
|

|