2004-07-10, 12:33
|
|
Guest
|
Citat:
Originally posted by Tolkia
Jag kanske är dum, men skulle det inte kunna spela in att majoriteten på träningsfora som detta (åtminstone den synliga, skrivande - och framför allt det HÖGLJUDDA majoriteten) är killar? Diverse rolighetsministrar ger förstås spridda nätraggarkommentarer även till personer av det egna könet (här avses alltså heterosexuella; substituera "motsatta" för "egna" i det andra fallet) men de brukar förbli i minoritet (inte minst eftersom alla som skriver inte är rolighetsministrar). Jag har lite svårt att tänka mig den medelsvenske lighthomofoben "nätragga" alltför okamouflerat på andra killar ... Obs. att jag inte påstår att det förklarar ALLT "nätraggande" på träningsfora, men kanske en liten del ...?
|
Självklart spelar det roll att det är majoriteten testostinna unga broilers som finns här på K-forumet.
Internet är anonymt. Som jag skrev förut handlar det om var man befinner sig, även på Internet.
Sägs det samma raggrepliker på ex. SweClockers-forum då en tjej lägger ut en bild på sig o sin LapTop?
Jag har svårt att se samma broilers säga samma saker till en tjej även utanför Internet. IRL.
Generellt talande förstås.
|
|
|
2004-07-10, 12:42
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Originally posted by GhostFace
Internet är anonymt. (...) Jag har svårt att se samma broilers säga samma saker till en tjej även utanför Internet. IRL.
|
Point taken! Internet är anonymt, vilket gär att det är riskfritt att säga en hel massa som man aldrig ens skulle våga tänka på att säga i verkligheten - det gäller ju inte bara nätraggande, utan även hur grova skämt man vågar dra, hur oförskämd man vågar vara, hur sjuka eller politiskt inkorrekta åsikter man vågar yttra (jag skriver inte "erkänna", för det gör man ju faktiskt inte, då man bara luftar dem under skyddet från en intetsägande signatur). Det gäller ju inte bara tränings- och hobbyfora, utan även väldigt "vardagliga" sådana, som t.ex. debattfora på olika dagstidningars hemsidor (akta er vad många köksbordsrasister som kryper ut ur garderoben under signaturer som "upprörd" på lokaltidningens nätinsändarsida...)
|
|
|
2004-07-10, 13:14
|
|
Guest
|
Citat:
Point taken! Internet är anonymt, vilket gär att det är riskfritt att säga en hel massa som man aldrig ens skulle våga tänka på att säga i verkligheten - det gäller ju inte bara nätraggande, utan även hur grova skämt man vågar dra, hur oförskämd man vågar vara, hur sjuka eller politiskt inkorrekta åsikter man vågar yttra (jag skriver inte "erkänna", för det gör man ju faktiskt inte, då man bara luftar dem under skyddet från en intetsägande signatur). Det gäller ju inte bara tränings- och hobbyfora, utan även väldigt "vardagliga" sådana, som t.ex. debattfora på olika dagstidningars hemsidor (akta er vad många köksbordsrasister som kryper ut ur garderoben under signaturer som "upprörd" på lokaltidningens nätinsändarsida...)
|
Exactomundo !!
Yttrandefrihetens yttre ramar....anno 2004.
|
|
|
2004-07-10, 13:51
|
|
AKA Kapten Klänning
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Originally posted by gosh
sedan är det lika naturligt att störa sig på att andra raggar för det finns något som heter konkurrens.
|
Det där köper inte jag. Jag stör mig inte på de här killarna för att de raggar på tjejer; jag stör mig på att de gör det på Internet. De gömmer sig bakom sin anonymitet (du är relativt anonym även om du går ut med namn/bild), de skriver saker de aldrig skulle våga säga till samma tjej om de såg henne på gymet. Då skulle de stå och snegla och tänka på vad de skulle säga om de vågade. När de sedan hamnar bakom en dator börjar metamorfosen, de blir - just det! - Nätraggare - sådana som ger tjejer mögliga komplimanger insvepta i gulliga smileys. Det är deras totala avsaknad av testiklar jag stör mig på. Vill du ragga - gör det ansikte mot ansikte. Förstör för Guds skull inte ett bra forum genom att fiska i "Medlemsbilder".
|
2004-07-10, 13:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2002
|
Citat:
Internet är anonymt, vilket gär att det är riskfritt att säga en hel massa som man aldrig ens skulle våga tänka på att säga i verkligheten ...
|
Det håller jag inte alls med om. Jag tycker folk är synnerligen politiskt korrekta även på internet.
Om man dessutom utvidgar "politiskt korrekt" till "bild av sig själv", är det ännu mer angeläget att bevara den på nätet. Folk som har börjat med att skriva ett par häftiga och tuffa inlägg, måste hela tiden leva upp till den bilden. Det är som om ens nätperson inte kan eller får vara på olika humör.
|
|
|
2004-07-11, 22:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Måste bara säga det, Löjtnant Blank du är min idol punkt. så välformulerat så underbart, garvade ihjäl mig när jag såg exemplet en bit ner också! "Ser j-vligt bra ut :wub: :wub:  bodyfitness eller?
:wub:  keep on training :weights: " man sätter ju kaffet i halsen!! får man ha så många smileys i ett inlägg? djaa djaa skönt att nån skriver detta som säkert många tycker! underbart Löjtnant
|
|
|
2004-07-11, 22:35
|
|
"Fåfäng medlem"
Reg.datum: Jul 2003
|
Sen så vet jag inte om alla här ska klaga så mycket på att nåt annat forum är ett gäng ja sägare kolla bara själva i trådarna på detta forum till största del så hållar alla med när nån kommer med nåt denna tråd tex.
Sen så är det kul att läsa när nån har en åsikt och alla ja jaj ja helt rätt osv. sen kommer nån "känd" på forumet tex. allan och går tvärt emot efter hans inlägg så har vinden vänt då är det ja ja ja helt rätt åt hans håll istället...
Inget speciellt menat allan bara ett ex. på nån "känd" på forumet !
Sen tycker jag inte det är nåt fel att skriva att man håller med om man verkligen gör det men då ska man ju inte ändra sig efter att nån annan gått emot, eller klaga på folk som är ja sägare...
Sen att vissa verkar behöva ragga på internet istället för i verkliga livet men låt dom göra det då, är ju inte direkt så det är nåt att bry sig om...
/Hardcore
|
|
|
2004-07-11, 22:37
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Det jag gillar först och främst med Kolozzeum är att alla har så olika åsikter och att det kan skapas debatt/diskussion.
Finns andra forum där alla håller med varann och det är ju lite trist i längden.
Roande när en diskussion hettar till!
Inlevelse!
|
|
|
2004-07-11, 23:14
|
|
Curl til you hurl!
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
Originally posted by Kwon
Det jag gillar först och främst med Kolozzeum är att alla har så olika åsikter och att det kan skapas debatt/diskussion.
Finns andra forum där alla håller med varann och det är ju lite trist i längden.
Roande när en diskussion hettar till!
Inlevelse!
|
Mmm.. passa på att "debattera" och att "ha olika åsikter", för vi kommer troligtvis, i linje med våran nya policy, att se till att stävja dylika former av "individuellt" beteende inom kort. Vi kommer även byta från en röd/svart logga till en brun/svart logga samt implementera den nya stavningen - "KoloSSeum".
PS. The crew of S/S Bootylicious borde ta och kryssa över till den där "Snygga tjejer"-tråden jag såg en flukt av om babord och bidra med lite bilder ur arkivet..
|
|
|
2004-07-11, 23:25
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Alltid väl formulerat Pez!
Självklart skall besättningen på S/S Bootylicious förgylla Snygga Tjejer tråden med lite bidrag!
|
|
|
2004-07-12, 10:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2002
|
Förvånas över att Lt Blank ens orkar störa sig på, och lägga ner sådan energi i sitt analyserande av varför vissa nu skriver positiva kommentarer/raggar på nätet...
//Han som orkade störa sig på de som stör sig på.....
|
|
|
2004-07-12, 11:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Genom att Löjtnant Blank ger sig in och skäller på dom så kallade nätraggarna så försvarar han också indirekt tjejerna. Det här hoppas han givetvis att det medför att tjejerna blir småkåta på honom och deklarerar honom som sin mystiska superhjälte som räddar dom från dom hemska nätraggarna.
Det gör honom egentligen till nätraggaren nummer 1?
|
|
|
2004-07-12, 12:11
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Citat:
Originally posted by Latmasken
Genom att Löjtnant Blank ger sig in och skäller på dom så kallade nätraggarna så försvarar han också indirekt tjejerna. Det här hoppas han givetvis att det medför att tjejerna blir småkåta på honom och deklarerar honom som sin mystiska superhjälte som räddar dom från dom hemska nätraggarna.
|
Undanröj/Förstör nu inte Kaptenens strategi här!
Han arbetar ju i det dolda och det är ej uppenbart för ett otränat öga hur strategin går tillväga!
Det är ju den ultimata(subtila och dolda) nätraggningstypen som finns!
|
|
|
2004-07-12, 12:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Originally posted by Latmasken
|
Hehe. Där sa du nånting. Varför är det så himla hemskt att vara en nätraggare om jag får fråga? Jag tror de flesta killar som har nån form av nätkontakt med tjejer är annorlunda i sitt sätt mot tjejerna. (samma grej som många lider av på telefon, blir helt puttinuttiga när de pratar med tjejen, sånt larv skulle jag aldrig hålla på med  ) Jag försöker undvika det, men man är väl inte mer än människa. Ibland halkar man.
För övrigt kan jag berätta att jag träffade min fd flickvän på nätet, men det höll inte så länge, jag insåg att hon inte var ngt att satsa på (no pun intended). Fast när vi gjorde slut haglade klyschorna. (påminner mig om serien Rocky...)
|
|
|
2004-07-12, 13:53
|
|
Mannen, myten, legenden!
Reg.datum: Sep 2003
|
Och då undar jag vad är skillnaden emellan näteet och verkligheten , killar har gjort sig till för att fånga tjejernas intressa i alla tider .. nätet är inte unikare än nå annat ställe.
Givetvis tar folk chansen .. inge konstigt med det ..
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:17.
|

|