Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-02-01, 19:30   #46
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Nej, jag äter det godis jag gillar. Men jag vet inte om det är transfetter i något. Jag gillar mest chokladbaserat.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-01, 19:45   #47
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
Gulligt att folk alltid tar Grub som exempel när det finns en hel drös av kompetitiva profiler inom branschen (bodybuilding, styrkelyft) som uttövar flexible dieting / IIFYM. :P Resten lever kvar på 80-talet med sin clean eating och hetsäter cravings på helgerna. :P

:P
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-01, 19:52   #48
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Gulligt att folk alltid tar Grub som exempel när det finns en hel drös av kompetitiva profiler inom branschen (bodybuilding, styrkelyft) som uttövar flexible dieting / IIFYM. :P Resten lever kvar på 80-talet med sin clean eating och hetsäter cravings på helgerna. :P

Jag har då inte "hittat" någon annan som lever som jag har förstått att Grub lever, dvs frossar i mat och godis varje dag men tränar så mycket så han ändå har ensiffrig fettprocent. De flesta jag sett bulkar och deffar, t ex.

Grub är även intressant för att han verkar sätta hälsan i första rummet. De flesta profiler verkar sätta storlek + hårdhet som etta, och hälsa som tvåa.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-01, 19:55   #49
vonad
Registered User

Reg.datum: Jan 2017
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag äter inte godis baserat på vilka sockerarter det är gjort av. Äter säkert 300 gram vanligt socker en del dagar, eller mer.
Hur illa är det för hälsan om man ändå bibehåller en låg % kroppsfett?
vonad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-01, 19:56   #50
smerk
Lägg in nått kul

smerks avatar

Reg.datum: Nov 2016
Du äter för lite. Fyra ägg till frukost? Det är ingenting. Ett ägg ger ca 70kcal. Fyra ägg är 280kcal. En frukost på 1000kcal skulle jag rekommendera vilket skulle innebära ca 15 ägg om du bara skulle äta ägg.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-01, 19:56   #51
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett

Kaukasuskokosnöts avatar

Reg.datum: Jul 2016
Citat:
Träna fyra timmar om dagen 365 dagar om året du också så kan du säkert äta vad du vill.
Ja, det är klart ju mer man tränar desto större utrymme finns det! Men ökad träningsvolym leder ju ofta till ökad hunger också! Tycker bara det vore kul att se vad du käkade under en hel dag helt enkelt! Kanske kan bli en julklapp till nästa år?

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg

Haha, ledsen! Jag gillar dina matbilder som fan och det är imponerande att du klarar av att äta sånna lass med "ocleana" saker ibland! Krävs ju självdisciplin för att inte de sakerna ska ta överhand ivf. Vem käkar hellre broccoli än gelegodis liksom? Lyckas du täcka dina macros och micros som du säger funkar det väl! Jag följer din logg med nöje ska du veta!

Förlåt för ivägsvävningen av tråden också. TS, du får ta tillbaka den! Har du pratar med din PT och hört vad han säger? Hur länge har du käkat enligt schemat funderar jag också?
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol

Senast redigerad av Kaukasuskokosnöt den 2017-02-01 klockan 19:59.
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-01, 19:59   #52
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av vonad Visa inlägg
Hur illa är det för hälsan om man ändå bibehåller en låg % kroppsfett?
Socker är negativt för hälsan vid överätning, och då är det främst överätningen i sig som är negativ.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-01, 20:07   #53
Jaive
Registered User

Jaives avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Hotdoog Visa inlägg
Men jag undrar hur man egentligen ser ut sen när man ätit så som ni beskriver. Vill ju gärna gå upp i vikt (muskelmassa) utan att skämmas i badbyxor till sommaren...
Jag säger inte att man ska äta vad som helst och hur mycket som helst, men om du har problem med att gå upp i vikt tycker jag inte att du ska vara rädd för lite extra fett i maten. Äter man varierad, näringsrik och god mat så är det inte så svårt att komma upp i det antalet kalorier man behöver. Se till att få i dig tillräckligt med protein och så mycket kolhydrater så att du känner att du återhämtar dig bra. Vill du sedan fylla på med lite extra potatis, eller en klick smör till den potatis du redan äter så kommer det inte spela jättestor roll, givet att antalet kcal är likvärdigt.

Äter du t ex 3000kcal så kommer det inte göra någon större skillnad för hur din viktuppgång kommer att se ut om du äter:

180g protein
230g kolhydrat
150g fett

jämfört med om du äter:

180g protein
390g kolhydrat
80g fett

Sen kan man säkert känna att man har mer energi om man äter enligt den senare fördelningen jämfört med den första, men det beror på hur hårt och mycket man tränar, så det får man själv känna sig fram till.

Du behöver hitta ett kcal-intag som gör att du faktiskt ökar i vikt i bra takt. När du väl har gjort det kan du leta dig fram till den makro-fördelning som du själv känner dig bekväm med.
Jaive är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-01, 20:08   #54
Bulkperiod
Registered User

Bulkperiods avatar

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Kolasnören är stärkelse baserade!
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Nappar, ofta annat godis med den konsistensen.
Citat:
Ursprungligen postat av vonad Visa inlägg
Tack!
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-02, 10:40   #55
tomten1
Banned User

Reg.datum: Jan 2010
Citat:
Kolasnören är stärkelse baserade!
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Dom andra smakerna också? Pris/kg?
Nån som kan förklara varför jag just köpt 3 paket kolasnören?

tomten1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 22:24   #56
Wzup2u
Scarpa the chef

Wzup2us avatar

Reg.datum: Aug 2012
Bröd!
Toppenmat och enkelt att käka.
Gott
Passar till det mesta, ostmackor, pb mackor, tunnbrödrullar, barkis i ugn, brödpaj & suga upp vassledrycken med m.m

Variation finns det stort om på bröd också =) både i former, färg & smak.
Wzup2u är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 23:51   #57
Hotdoog
Registered User

Reg.datum: Mar 2013
Har knappt hunnit läsa allt som sagts här. Men förut när jag var grövre åt jag mycket bröd, och mycket kolhydrater och då var jag lite mer lönnfet. Jag var dock grövre. Vet i fan om jag trivdes med den formen. Vad tror ni om leangains då?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hotdoog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 23:58   #58
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Men förut när jag var grövre åt jag mycket bröd, och mycket kolhydrater och då var jag lite mer lönnfet. Jag var dock grövre. Vet i fan om jag trivdes med den formen.
Vad menar du?
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-06, 11:30   #59
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Har knappt hunnit läsa allt som sagts här. Men förut när jag var grövre åt jag mycket bröd, och mycket kolhydrater och då var jag lite mer lönnfet. Jag var dock grövre. Vet i fan om jag trivdes med den formen. Vad tror ni om leangains då?

Tränade du förut?
Gammal 2017-02-06, 14:26   #60
Hotdoog
Registered User

Reg.datum: Mar 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Tränade du förut?

Jadå, tränade som fan då enligt klassiska max ot principen.
Åt mycket mackor, ljust bröd då, mycke ljust ris och pasta och stora portioner.
Ok då, jag åt en del bakelser och godis med. Inte i veckorna men ofta på helgerna.
Nu kanske det är olika definition av lönnfet men jag hade ett lager av fett på magen som var typ 20-30 mm tjock om man klämde fettet mellan tummen och pekfingret. Stående och inte sittandes.
Men visst, armar, bröst, ben var myckrt grövre. Men jag kände mig tjock mjuk....

Hotdoog är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:21.