2014-12-18, 23:14
|
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av AeternusRex
ta bort religös där så är det hyfsat rätt. jag har dock väldigt svårt att tro att jag skulle vara den enda personen som observerat eller upplevt "icke linjära resultat efter en given modell" jag skall rota reda på den dokumentär som handlade om det budskap jag något krumt försöker förmedla.
|
Jo, men att förneka termodynamikens lagar är lite som att förneka gravitation.
2014-12-18, 23:16
|
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe
Hittar ingenting om hunger i den där rapporten, Vänjer sig kroppen efter några dagar? Han kan ju inte gått runt o alltid varit hungrig?
|
Jag var helt utan föda i 5 dygn på en strapats/överlevnadsutbildning. Man är hungrig hela tiden, men det är inget som hindrar en från att fungera. Det upplevs värre rent psykiskt de första 48h skulle jag säga. Sedan har man vant sig vid känslan.
Hunger gör ju inte ont på något sätt.
2014-12-18, 23:43
|
|
|
Stor fin fet T-Rex
Reg.datum: Aug 2012
|
Ett annat sätt att se på saken är ju att istället konstatera "Inget netto-kaloriunderskott trots att jag ätit mindre".
|
|
|
2014-12-19, 09:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2014
|
Jag vill igen klargöra att jag varken bestrider naturens grundlagar eller vedertagna begrepp som går att appliceras i dom flesta fall. Jag inser att jag i min argumetativa iver att få igenom det jag pratar om gjort ett dåligt jobb och svängt mig med för breda termer.
Jag anser att argumentera från en absolut position i denna fråga är omöjlig alla kommer inte reagera likadant på samma metoder. Jag har själv dumpat 18 kilo vid ett tillfälle och nästa gång jag gjorde nästan exakt likadant gick jag endast ned 7. Nu finns det förvisso många variabler där som är anledningar. Men att dra alla över en kam, även om det i dom flesta fall stämmer, kommer jag aldrig hålla med om att det är korrekt
|
|
|
2014-12-19, 14:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av AeternusRex
Jag vill igen klargöra att jag varken bestrider naturens grundlagar eller vedertagna begrepp som går att appliceras i dom flesta fall. Jag inser att jag i min argumetativa iver att få igenom det jag pratar om gjort ett dåligt jobb och svängt mig med för breda termer.
Jag anser att argumentera från en absolut position i denna fråga är omöjlig alla kommer inte reagera likadant på samma metoder. Jag har själv dumpat 18 kilo vid ett tillfälle och nästa gång jag gjorde nästan exakt likadant gick jag endast ned 7. Nu finns det förvisso många variabler där som är anledningar. Men att dra alla över en kam, även om det i dom flesta fall stämmer, kommer jag aldrig hålla med om att det är korrekt
|
Jag tror mig förstå vad du menar men du argumenterar för din sak med fanatik och termer som mest liknar någon som propagerar för religiös extremism
Citat:
|
Men att dra alla över en kam, även om det i dom flesta fall stämmer, kommer jag aldrig hålla med om att det är korrekt
|
Det är här det brister, att säga att ett underskott på x kalorier inte är ett underskott på x kalorier är som att säga att en liter inte alltid är en liter, att ett kilo inte alltid är ett kilo eller att påstå att en kWh inte är en kWh. 1 kcal är den mängd energi som krävs för att värma en liter vatten som är 14 grader varmt en grad, detta ändras aldrig. Du måste göra skillnad på beräknat underskott och faktiskt underskott.
Jag kan lägga på mig fett i ett fantastiskt högt tempo men jag tappar fett i ett tempo som är segare än beräknat, life is a bitch, then you die.
|
2014-12-19, 14:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2014
|
I recognize my failings and will be sure to correct it.
Jag inser efter reflektion att jag kapitalt misslyckats nedsatt förmedla mitt budskap på ett vettigt sätt till den milda mån att jag själv knappt längre begriper vad jag skrivet.
Jag som ny påg på forumet har nu heller inte skrivet tillräckligt många inlägg för att folk skall kunna sålla i mitt fumliga och excentriska sätt. Jag skall nogsamt betänka vad jag skriver i fortsättningen. då som jag villigt medger förvandlas till ett verbalt godståg med skygglappar så fort det blir en diskussion.
Jag är synnerligen intresserad av mer esoteriska och oortodoxa varianter på hur vi fungerar det kan du bli rätt mycket huller om buller när jag ordbajsar.
|
|
|
2014-12-20, 08:06
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2014
|
Japp det är enkelt att gå ner i vikt, bara sluta äta, hungern försvinner efter ett tag(man blir faktiskt speedad).
Men det är onyttigt som fan, och det tar fan lång tid att återhämta sig.
Det är inge skoj att leva som en pensionär i flera månader, jag rekommenderar inte svält!
|
|
|
2014-12-20, 13:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av tsim
Japp det är enkelt att gå ner i vikt, bara sluta äta, hungern försvinner efter ett tag(man blir faktiskt speedad).
Det är inge skoj att leva som en pensionär i flera månader, jag rekommenderar inte svält!
|
De flesta på det här forumet är intresserad av fettförlust, inte svält.
|
2014-12-20, 15:52
|
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
AeternusRex
Jag har testat både ketogen diet och "vanliga" dieter, har tappat allt ifrån 10-25 kg på dieter över 4-6 månader.
Min viktnedgång har inte alltid varit linjär trots att jag vägt all mat och ätit exakt det jag ska äta. Ibland har jag stått still i vikt i några veckor sen har det rasat igen.
Bara för att vikten stod still så betyder det inte att jag inte tappade fett. Midjan minskade men drog på mig lite vätska som maskerade viktnedgången.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2014-12-20, 17:23
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av tsim
|
Skitsnack. Varför skulle hunger försvinna när du stoppar i dig färre kalorier?
|
|
|
2014-12-21, 01:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian
|
Försvinner är ett starkt ord, men helt klart så minskar den efter ett tag på mindre kalorier. Kroppen anpassar sig helt enkelt. Hade tex själv betydligt mindre problem med hunger på 700kcal än vad jag hade på 6000+kcal.
|
|
|
2014-12-21, 10:44
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
|
Det är allmänt känt och dokumenterat bland personer och patienter som vattenfastar länge.
|
|
|
2014-12-21, 15:43
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Jag pratar inte om några tester utan om man ska ner i vikt och stoppar i sig färre kalorier än vad man gör av med samtidigt som man tränar så kommer man bli hungrig. Jag tror det är få personer här som gör en deff enkelt utan att bry sig om hungern som kommer efter några veckor (eller dagar). För att fortsätta gå ner så stryper man intaget ytterligare samtidigt som den tunga styrketräningen fortlöper. Den som säger att det är lätt ljuger.
|
|
|
2014-12-21, 15:48
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Okej, jag ljuger väl då.
|
|
|
2014-12-21, 16:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Jag pratar inte om några tester utan om man ska ner i vikt och stoppar i sig färre kalorier än vad man gör av med samtidigt som man tränar så kommer man bli hungrig. Jag tror det är få personer här som gör en deff enkelt utan att bry sig om hungern som kommer efter några veckor (eller dagar). För att fortsätta gå ner så stryper man intaget ytterligare samtidigt som den tunga styrketräningen fortlöper. Den som säger att det är lätt ljuger.
|
Jag som har gjort vlcd dieter kan säga rent anekdotiskt att hungern är inget problem alls efter de första två dagarna och då snackar vi 800kcal och mindre. Man känner sig jävligt slö och allmänt nere, men hungern är väldigt väldigt lätt att hantera.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:46.
|

|