2013-12-28, 01:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Strangerdanger
Min bevis är en forskning på 30 år av en svensk forskare och psykolog. Jag kan hämta fler bevis.
Och du har inte lagt fram någon bevis alls.
Case closed

|
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2688647/
|
|
|
2013-12-28, 01:48
|
|
|
IKBF
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Alla är inte villiga att lägga ner tiotusen tals timmar för att bli bra på något, men alla har potentialen att bli bra på det de vill. Det är vad jag tror på.
|
Jag håller helt med att talang inte behövs för att bli bra på något, men du tycks missa i dina inlägg att skalan på hur duktig man är fortsätter efter det.
|
|
|
2013-12-28, 01:49
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Argumenten blir sämre här märker jag. "Jag tror inte på det".
|
Min slutsats är uppbackat av 30 år forskning.
Bye
|
|
|
2013-12-28, 01:49
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2013
|
Citat:
Min bevis är en forskning på 30 år av en svensk forskare och psykolog. Jag kan hämta fler bevis.
Och du har inte lagt fram någon bevis alls.
Case closed
|
Känner mig inte så taggad på att sitta och ögna igenom resultat på Google Scholar när jag diskuterar med en person som inte tror på genmanipulering.
Men det gör jag ändå. Här är en som bemöter din ståndpunkt: http://cdp.sagepub.com/content/10/2/39.short
En till, utförd av bioekologer istället för psykologer: http://jeg.sagepub.com/content/28/3-4/312.abstract
Senast redigerad av Red Apple den 2013-12-28 klockan 01:58.
|
|
|
2013-12-28, 01:51
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2013
|
Citat:
Min slutsats är uppbackat av 30 år forskning.
Bye
|
Det finns många år av forskning som stöder att pyramiderna byggdes av aliens. Dessutom har du uppenbarligen inte läst forskningen du pratar om, bara en preview av någons bok med en kort intervju om gehör.
|
|
|
2013-12-28, 02:00
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII
|
"A professor at the University of Chicago named Benjamin Bloom took a group of 120 top-notch performers who had won numerous awards and medals. He did research on their childhoods and it turned out that nothing was really special about them growing up in terms of their present-day talents. He learned that the performers developed these talents through constant practice; these talents weren’t innate at all. The only exception to this rule is having a creative mind. Having a creative mind has to be innate because everyone’s minds are different. Although anyone can have a creative mind, the factors that make up the creative mind are on a personal level."
http://www.thriveboston.com/counseli...s-maters-most/
|
|
|
2013-12-28, 02:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|

Mängden timmar olika schackspelare lagt ned för att nå respektive nivå. Vissa är master efter 2500, några kämpar nästan 10 gånger då lång tid och blir ändå inte bättre än medelmåttiga.
http://tranastyrka.se/regeln-om-10-0...mar-ar-en-myt/
|
|
|
2013-12-28, 02:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Citat:
"A professor at the University of Chicago named Benjamin Bloom took a group of 120 top-notch performers who had won numerous awards and medals. He did research on their childhoods and it turned out that nothing was really special about them growing up in terms of their present-day talents. He learned that the performers developed these talents through constant practice; these talents weren’t innate at all. The only exception to this rule is having a creative mind. Having a creative mind has to be innate because everyone’s minds are different. Although anyone can have a creative mind, the factors that make up the creative mind are on a personal level."
http://www.thriveboston.com/counseli...s-maters-most/
|
Du använde precis en oklar blogg med felstavningar i rubriken som saknar källa som motargument mot en vetenskaplig studie gjord på tvillingpar som matematiskt framställer skillnaderna? Nu är det min tur att använda gifar
|
2013-12-28, 02:17
|
|
|
IKBF
Reg.datum: Oct 2009
|
Strangerdanger; tror du att alla svenskar skulle kunna vara med i valfri sport i OS, bara de lade ner tillräckligt mycket tid?
Svara gärna ärligt på frågan, för just nu är det not sure if serious.
|
|
|
2013-12-28, 02:26
|
|
|
Hårdrockare
Reg.datum: Mar 2006
|
Talang vet jag inte men talanglös finns det många exempel på.
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
|
|
|
|
2013-12-28, 02:27
|
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Att tro att alla skulle kunna bli en Bach (världshistoriens främsta tonsättare), Witten (en av vår tids främsta fysiker), Johan Wellton (jonglerar med sju bollar blindo) eller Zemdeks (världsmästare på Rubiks kub) eller Merckx är på gränsen till dumhet. Alla dessa herrar har exceptionella gener som kombinerat med träning gjorde dem bäst i världen.
|
|
|
2013-12-28, 02:27
|
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Alla ska med?
|
2013-12-28, 02:56
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2013
|
För att ta ett exempel som är rätt närstående det här forumet så:
130kg finsk sisu bänkade 100 kg första gången han tränade på gym
tror du strangerdanger, att han har lika stora förutsättningar att bli bra på bänk, som jag?:
tynglyftarnooben bänkade 50x2 första gången han tränade på gym
vi vägde ungefär lika mkt och var ungefär lika gamla
|
|
|
2013-12-28, 03:13
|
|
|
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
Reg.datum: Mar 2002
|
Det räcker inte med att träna hårt för att bli bäst, man måste ha anlagen för det och träna för att bli det.
Sen tycker jag att strangerdanger är ett osmakligt troll som får personer att få förutfattade meningar om att somalier är efterblivna
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
|
|
|
2013-12-28, 03:56
|
|
|
W för Vendetta
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av AronP
|
Jag argumenterar inte emot, men är nyfiken på den grafen, och vad de har tagit i åtanke när de gjorde den. Såsom demografi, möjligheterna att utvecklas i ditt område, samt hur ung du var när du börja.
Men, om jag tar mig tid imorgon kanske jag får svar på allt detta.
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:09.
|

|