Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-19, 14:35   #46
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Sia Visa inlägg
Jag trodde torsk innehöll lika mycket protein som tonfisk men mindre fett, finns det några andra nackdelar som gör att folk inte vill ha med det på matschemat som jag missat? Eller är det bara det faktum att få gillar fisk?
För mig beror det mest på att torsken/pollocken är dyrare. Och kyckling tycker jag är godare än både tonfisk och torsk, men kul med lite variation. Kyckling blir lätt lite tröttsamt
Gammal 2012-06-19, 22:45   #47
aldoschadewitz
Registered User

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Springer Visa inlägg
Du, det är ganska mycket vatten i kyckling från början. Näringsvärdet är det som står på förpackningen, pumpat och klart.

Räknar du bort vattnet i mjölken?
det var inte näringsvärdet jag syftade på.. men om det är 200g extra vatten så får man ju betala dom extra kronorna för mer eller mindre ingenting.

tonfisk går att äta rått vilket inte går med pollock eller torsk.
aldoschadewitz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 04:17   #48
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Sia Visa inlägg
Men varför är det så få som vill ersätta tonfisk med torsk/alaska pollock, som egentligen får en mer diskret fisksmak efter tillagning?

Jag trodde torsk innehöll lika mycket protein som tonfisk men mindre fett, finns det några andra nackdelar som gör att folk inte vill ha med det på matschemat som jag missat? Eller är det bara det faktum att få gillar fisk?
Jag själv är inte tillräckligt bra på att laga mat
Lax äter jag gärna (lätt att laga, fast dyr) men om man är ute efter att "maximera" proteininnehållet och äter tonfisk av den anledningen så kan man ju lika gärna äta fettsnål fisk också.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-05, 20:24   #49
krubkungen
Registered User

Reg.datum: Oct 2010
Hur är det med abbas tonfisk på burk? Jag tänker på tungmetaller och BPA? Bäst att höra av sig till dem?

Har tänkt byta ut kyckling mot tonfisk några dagar just för att jag tycker tonfisk är gott.
krubkungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-06, 07:18   #50
Bozar
Registered User

Bozars avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av krubkungen Visa inlägg
Hur är det med abbas tonfisk på burk? Jag tänker på tungmetaller och BPA? Bäst att höra av sig till dem?

Har tänkt byta ut kyckling mot tonfisk några dagar just för att jag tycker tonfisk är gott.
Så ät din tonfisk, äter du inte väldigt stora mängder ofta så behöver du sannolikt inte oroa dig för tungmetaller och BPA. Man ska inte bara äta för att vara opti, det ska vara gott också och det går inte träna hårt med en kost som enligt forskning inte innehåller något ämne som man kan få för stor dos av.

Tycker själv tonfisk i olivolja, italiensk salladskrydda och fullkornspasta är en riktigt god preworkout meal
Gammal 2012-08-06, 17:34   #51
aldoschadewitz
Registered User

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av krubkungen Visa inlägg

har ingen koll på abba som märke men i vilket fall som helst så kan du vara lugn om det endast gäller några dagar. äter du mycket kyckling och byter det mot tonfisk under längre tid (månader år..) kan det ha negativa effekter
aldoschadewitz är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:59.