Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-10, 13:35   #46
Puryeah
Registered User

Puryeahs avatar

Reg.datum: Nov 2010
Betyder det här att jag dopar mig utan att veta om det?
Puryeah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 13:48   #47
pwnyou
Registered User

pwnyous avatar

Reg.datum: Feb 2008
Dum, dummare, 32kg?
pwnyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 13:49   #48
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Vart kommer detta ifrån?

Magnus Samuelsson är i folkhemmet en hyvens karl som aldrig dopat sig! Han jonglerar med en 32kg och det fattar antagligen folk? Är det mer accepterat att man kan hantera traktorer o dra lastbilar bara för att man är 2m lång och har världens största händer, samt är mjölkbonde? =)

Vi får väl se någon sorts korrektur på detta framöver

Senast redigerad av Asdf den 2012-03-10 klockan 13:54.
Asdf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 13:50   #49
Viktor_Balck
Registered User

Viktor_Balcks avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Frågan är ju bara hur de ska få in hanteln i bilen, grävskopa och annan tung utrustning lär ju skada bilen en hel del.
Jo sant men precis som Baan säger så kanske det förekommer doping inom polisen och då får dessa lyfta in hanteln och följa med givetvis. Alternativt att två eller flera poliser lyfter in den tillsammans.
Viktor_Balck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 13:50   #50
pwnyou
Registered User

pwnyous avatar

Reg.datum: Feb 2008
Om jag börjar dopa mig kanske jag också en dag kan klara 32kg i mark
pwnyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 13:52   #51
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
De kanske syftar på någon specifik övning? 32kgs strikta sidolyft är ju rätt mastigt, medans 32kg shrugs är lite lamt

Annars är det ett effektivt sätt att välja klientel. Plocka bort alla hantlar över 32kg och varenda "byggare" försvinner. Ha inte mer än 80kg viktplattor till stången och man slipper alla "lyftare". Plocka sedan bort kettlebells över 20kg samt chinsställningen så slipper man alla "funktionella". Då har man bara pensionärer kvar sedan, om man vill ha det så på sitt gym.

Då kan man efter det plocka bort alla silverhantlar och maskiner, så har man inget gym alls, bara en tom lokal, då kan man öppna thai-massage med happy ending.

Everything went better than expected.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 13:52   #52
Saft und Kraft
Hoch die Hämmer

Saft und Krafts avatar

Reg.datum: Aug 2008
Det får kanske ses på med viss tacksamhet när uttalanden av denna art är så här pass korkade.

Det finns liksom ickedopade som använder trettiotvåkiloshantlar som friggin' örhängen.

Naturligtvis väljer en gymägare hur denne vill profilera sig och vad för klientel man vill rikta sig mot, men man kan kanske försöka ge fan i vara dum i hela huvudet ändå. Kan jag tycka.

Tråden får ändå en tumme upp för Lasse K:s trevliga illustration.

These buns are made for walking and that's just what they'll do
Saft und Kraft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 13:57   #53
mysglenn
Banned User

mysglenns avatar

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
nej det kommer du inte, du har redan ditt genetiska max
mysglenn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 14:01   #54
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Man tjänar mer pengar på motionärer som kommer och går. Dessutom skräms många av dessa motionärer iväg om det är för mycket stora och starka killar på gymmet. Så det handlar troligen mer om ekonomisk vinst än doping.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 14:03   #55
312
313,314,315,316,317......

312s avatar

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
Drick apelsinjuice i stället för dyrt proteinpulver.
312 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 14:04   #56
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av MtotheM Visa inlägg
Haha, den delen är fan bara för kul. Rensa hela gymmet på all utrustning och kolla om folk drar, gör dom det så är dom dopade.

BTW ts, finns det ett namn på han som uttalade sig på detta sätt så att vi kan skicka arga mail till honom?
Jag har själv valt att dra det här vidare lite, får se vad som sker, jag tycker att det är dags att börja säga ifrån lite, jag tycker INTE det är ok att folk blir inplockade av Polisen tex för att man har "för mycket muskler"

Har man rent mjöl i påsen har man givetvis inget att bry sig om, men det är ett absurt förfarande tycker jag, inte ok.

Något namn finns ej på personen som sagt uttalandet, det som finns är en mailadress till journalisten som skrev artikeln, vi kan ta det via pm och värt att notera är ju att det ej är journalistens fel =) men hon kanske kan framföra det till rätt person?
Gammal 2012-03-10, 14:07   #57
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Har svårt att tror att det går att föra en vettig diskussion med den som uttalade sig om 32 kgs hanteln. Tror helt enkelt personen är "svagbegåvad" på något vis. Men det hade varit intressant att få höra dennes tankar kring uttalandet.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 14:07   #58
filmjölk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Man tjänar mer pengar på motionärer som kommer och går. Dessutom skräms många av dessa motionärer iväg om det är för mycket stora och starka killar på gymmet. Så det handlar troligen mer om ekonomisk vinst än doping.
Jag undrar om detta egentligen stämmer, jag vet att folk i gemen tror att det stämmer, men jag tvivlar på att det faktiskt är så.

Jag tror att folk blir inspirerade av att det finns starka killar (och snygga vältränade tjejer) på gymmet, och att det faktiskt blir roligare att träna.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 14:07   #59
Lasse Kongo

Lasse Kongos avatar

Eller vänta, jag läste artikeln igen, det kanske är på sin plats att lägga ut hela artikeln, ska försöka ta ett kort för jag orkar inte skriva hela =)

Men absolut, Per Thörnqvist, platschef på Medley Norrköping, jag anser inte att det är fel att skriva hans namn, står ju onekligen i tidningen, sen är det väl upp till er att kolla om det går att nå han via mail eller liknande, är ju inte alls fel om folk reagerar då uttalandet är absurt.
Gammal 2012-03-10, 14:18   #60
Lasse Kongo

Lasse Kongos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Saft und Kraft Visa inlägg
Det får kanske ses på med viss tacksamhet när uttalanden av denna art är så här pass korkade.

Det finns liksom ickedopade som använder trettiotvåkiloshantlar som friggin' örhängen.

Naturligtvis väljer en gymägare hur denne vill profilera sig och vad för klientel man vill rikta sig mot, men man kan kanske försöka ge fan i vara dum i hela huvudet ändå. Kan jag tycka.

Tråden får ändå en tumme upp för Lasse K:s trevliga illustration.
Tack, jag kände att jag ville summera vad jag kände ang artikeln, med en stor kyk. Jag är sjuk som ett as halvdöende i svininfluensan eller något, trots det skulle jag nog kunna gå till gymmet och pressa lite 32or i detta skick, odopad såklart, mest fet fast glad ändå ärligt nog.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:34.