Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-27, 13:26   #46
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Juxta Visa inlägg
Jag sitter inte vid Premiere nu utan Final Cut, och väljer du "Motion" i preview-fönstret, där kan du flytta och zooma. Kommer inte ihåg motsvarigheten till Premiere nu på rak arm, kanske är samma.
För övrigt är Premiere 5,5 är riktigt gammal version.
Det finns en scale-funktion i effektrutan under motion precis som i final cut, fast motionfliken ligger under Effect controlles -> motion -> scale. Fast jag tycker det verkar bättre att ordna projektet i rätt upplösning istället (förutsatt att det är det som är problemet, blev inte klok på om det bara var efter exporten eller även innan).

Premiere pro cs 5.5, som jag antar att han menar, är den absolut senaste versionen av premiere.

Senast redigerad av PowPow den 2011-07-27 klockan 13:28.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 13:37   #47
Juxta
Broder Broccoli

Juxtas avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow Visa inlägg
Det finns en scale-funktion i effektrutan under motion precis som i final cut, fast motionfliken ligger under Effect controlles -> motion -> scale. Fast jag tycker det verkar bättre att ordna projektet i rätt upplösning istället (förutsatt att det är det som är problemet, blev inte klok på om det bara var efter exporten eller även innan).

Premiere pro cs 5.5, som jag antar att han menar, är den absolut senaste versionen av premiere.
Ja, det är ju såklart han menar CS haha. Jag tänkte att det var innan dom började med CS, då började dom ju om med versionsnumrena

Senast redigerad av Juxta den 2011-07-27 klockan 13:42.
Juxta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 13:48   #48
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
Tack för tipsen.

Självklart var det CS 5,5 bara jag som har dålig koll.

På videorutan uppe i högra hörnet var skalknappen på "Fill", jag minskade ner den till 50% och då kunde jag sedan minska ner filmklippet runt om så det passade in mot själva videorutan.

Svårt att förklara när jag inte vet vad de olika fönstrena/funktionerna kallas

Huvudsaken är att jag fick ordning på det iaf, även om det säkert inte var det smidigaste sättet att göra det på.

Det är lite klipp från en bilträff i norge som jag arbetar med.
Har testat att öka kontrasten lite också, men det är allt jag vågat mig på hittills.

Mvh.
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:56.