Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-23, 19:00   #46
Durre
Registered User

Durres avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av xodd Visa inlägg
Tragiskt... Tyvärr tillåts ju folk tro dom är Gudfadern himself. Sådant här kommer bara öka o öka
SAnt, Corleone every where .
Durre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 19:01   #47
Krampus
Jag kan en rolig historia.....

Krampuss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden Visa inlägg
rosengård är så 2010. Det är Sevedsplan som gäller nu.
Seved är gangsta. Utan tvekan.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 20:52   #48
EkarN
Registered User

EkarNs avatar

Reg.datum: Jan 2008
Man önskar att det skulle komma en riktig don Corleone och styra upp

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
EkarN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 21:25   #49
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Durre Visa inlägg
SAnt, Corleone every where .
Silencio! Håll tyst! Basta!

/ Don Nitro

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 21:42   #50
kettlebellGuden
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
Jag är lite skeptiskt till rapportering från Rosengård. Det är inte så illa som TV vill få en att tro.
kettlebellGuden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 23:40   #51
Herr Oberst
Registered User

Herr Obersts avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
HAHAHHAHAHAHA
Alltså, mina förkunskaper om Kissi är rätt begränsade, men jag tror att jag efter detta måste börja följa denna tjejen lite mer i fortsättningen. Bland det roligaste ja någonsin hört
Herr Oberst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 23:46   #52
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Jävligt dryga människor, men 1. Jag hör inga hot i videon. Bara ett gäng muppar som claimar någon slags bestämmanderätt över området. Vilket iofs inte är bättre. Och 2., det där var väl inte ens rosengård? det var väl seved?

Senast redigerad av PowPow den 2011-02-23 klockan 23:48.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 00:01   #53
agazza
Registered User

agazzas avatar

Reg.datum: Jan 2007
Såna muppar finns det överallt av alla slag. Kommer folk ihåg alla "Kickers"
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 00:09   #54
Tricklew
W för Vendetta

Tricklews avatar

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow Visa inlägg
Jävligt dryga människor, men 1. Jag hör inga hot i videon. Bara ett gäng muppar som claimar någon slags bestämmanderätt över området. Vilket iofs inte är bättre. Och 2., det där var väl inte ens rosengård? det var väl seved?
Detta kanske bara är jag, men ibland så behöver hoten inte vara uttalade för att det ska vara en väldigt hotfull bild iaf, om ett gäng på 8 pers står runt dig och aggresivt berättar för dig vad du får och inte får göra, så borde det vara illa nog. Och man kan hoppas att lagen inser detta, annars ska jag börja sälja försäkringar mot olyckor, olyckor händer så enkelt.

Förövrigt så skrev Trance ett inlägg för ett tag sedan om segration och invandringen som hade passat väldigt bra i denna tråd.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 00:12   #55
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Den där videon med "Kissie" är alltså seriös?
Gammal 2011-02-24, 00:54   #56
Patriarch K
Registered User

Patriarch Ks avatar

Reg.datum: Nov 2003
Samma sak hände mig när jag filmade med min ljudinspelare på kvibergs marknad i Göteborg. Då kom det fram ett apskaft och försökte knycka min kamera och tvingade mig att sluta filma och började plocka ut minneskort och sånt. Det bästa var att jag fick en del av det på film. Kanske bara 5-10% av incidenten, men ändå.

Vad är det med den typen av invandrare + kameror?
Patriarch K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 01:41   #57
CanimTrabzon
Registered User

Reg.datum: May 2010
hahahah.
CanimTrabzon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 01:54   #58
noob76
Registered User

noob76s avatar

Reg.datum: Feb 2011
Jag har en polare som flyttade till Malmö för 2 år sedan och man har ju hört mycket om Malmö och i synnerhet Rosengård.

Så i sommras tog jag den ena bilen ner till Limhamn som är en "safe-zone" och hämtade polaren, sedan åkte vi på en ghettoride genom Rosengård, förs var vi ganska dämpade och förväntansfulla men efter bara någon minut innsåg vi att vi EJ skulle få se kriminella gäng stå och tömma magg med NATO-5,56 eller ens vanliga 7,62or.

Faktum var att inte ens en endaste gängmedlem körde av några vanliga 9mm , vi såg ej heller några knivmord, inga brinnande containrar, inga rån eller rånmord, faktiskt ingen misshandel alls. Ingen erbjöd oss att köpa droger eller stöldgods, men sjukast av allt - det stod INTE fullt med folk runt brinnande papperskorgar och värmde sig ! ( ni vet som i rocky1 eller om det är tvåan kanske.. jaja skitsamma )

Fan vad besvikna vi var ! så vi tuffade till oss och började försiktigt våga oss ur bilden, klockan var trots allt ca 14:00 och solen sken så vi kände oss lite "wild-n-crajzy" , bla ringde jag hem till min tjej och berättade att vi var i Rosengård och att vi tänkte ta av oss de skottsäkra västarna " Hon vart uppriktigt sagt jävligt rädd men vi gjorde det och vartefter tiden gick vågade vi oss till och med IN i Rosengård centrum ( ! ) .

Dagen slutade med att vi strövade omkring i centrumet och käkade glass, sen avslutade vi med en kebab.

Nu kanske Ni tror att jag skämtar eller att jag är sarkastisk ? jah.... :-) man får tro vad man vill men tro inte på all dynga som skrivs om Rosengård från folk som inte ens varit där - de människorna är bara ute efter att sprida sitt politiska budskap och sitt hat.
Tro 20% av det ni hör om Rosengård, mer är inte sant skulle jag vilja påstå efter att nu ha varit där sammanlagt 3 gånger och ätit kebab, de 2 sista gångerna utan skottsäker väst.
noob76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 02:22   #59
Hank
Hård & tuff

Hanks avatar

Reg.datum: Mar 2008
Citat:
Ursprungligen postat av noob76 Visa inlägg
Jag har en polare som flyttade till Malmö för 2 år sedan och man har ju hört mycket om Malmö och i synnerhet Rosengård.

Så i sommras tog jag den ena bilen ner till Limhamn som är en "safe-zone" och hämtade polaren, sedan åkte vi på en ghettoride genom Rosengård, förs var vi ganska dämpade och förväntansfulla men efter bara någon minut innsåg vi att vi EJ skulle få se kriminella gäng stå och tömma magg med NATO-5,56 eller ens vanliga 7,62or.

Faktum var att inte ens en endaste gängmedlem körde av några vanliga 9mm , vi såg ej heller några knivmord, inga brinnande containrar, inga rån eller rånmord, faktiskt ingen misshandel alls. Ingen erbjöd oss att köpa droger eller stöldgods, men sjukast av allt - det stod INTE fullt med folk runt brinnande papperskorgar och värmde sig ! ( ni vet som i rocky1 eller om det är tvåan kanske.. jaja skitsamma )

Fan vad besvikna vi var ! så vi tuffade till oss och började försiktigt våga oss ur bilden, klockan var trots allt ca 14:00 och solen sken så vi kände oss lite "wild-n-crajzy" , bla ringde jag hem till min tjej och berättade att vi var i Rosengård och att vi tänkte ta av oss de skottsäkra västarna " Hon vart uppriktigt sagt jävligt rädd men vi gjorde det och vartefter tiden gick vågade vi oss till och med IN i Rosengård centrum ( ! ) .

Dagen slutade med att vi strövade omkring i centrumet och käkade glass, sen avslutade vi med en kebab.

Nu kanske Ni tror att jag skämtar eller att jag är sarkastisk ? jah.... :-) man får tro vad man vill men tro inte på all dynga som skrivs om Rosengård från folk som inte ens varit där - de människorna är bara ute efter att sprida sitt politiska budskap och sitt hat.
Tro 20% av det ni hör om Rosengård, mer är inte sant skulle jag vilja påstå efter att nu ha varit där sammanlagt 3 gånger och ätit kebab, de 2 sista gångerna utan skottsäker väst.
Vilket fullkomligt idiotiskt inlägg. Vad vill du ha fram med den här komiska lilla novellen? Alla i rosengård är inte kriminella och blodtörstiga personrånare, nej okej, grattis å du upplyste! Nu kan vi alla fortsätta att leva i godtrohet och blunda för de enorma problem rosengård och malmö stad brottas med, för HEJ, de långväga turisterna från linköping kunde ju trots allt äta kebab i centrum utan att bli rånmisshandlade!

Faktum är att läget i rosengård, vissa delar mer än andra, är riktigt illa.

Senast redigerad av Hank den 2011-02-24 klockan 02:28.
Hank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 02:57   #60
Honken
Girevik

Honkens avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden Visa inlägg
Jag är lite skeptiskt till rapportering från Rosengård. Det är inte så illa som TV vill få en att tro.
Håller med, som vuxen så utgör inte "dåliga områden" i Malmö något större hot.

Är man i tonåren däremot så är det inte lika roligt. Under högstadiet så hann jag bli rånad 4 gånger, grovt misshandlad när jag väntade på bussen en torsdagkväll samt jagad av 20 pers för att jag bråkade med en kille som klämde sig före i kön. Har en polare som blev nedtacklad och knivhuggen i axeln för att de skulle sno hans cykel.
Honken är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:52.