2010-11-19, 13:14
|
|
|
Kung Lasse
Reg.datum: Jul 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolismus
För att förtydliga så menar du vd tävling? Vet ett flertal personer som blovit RF testade under träning med substansen i kroppen som inte har gett utslag alls.
|
Ja , dock vill jag även förtydliga vad jag menar med olagligt. Hemo Rage innehåller Läkemedlesklassade ingredienser = Olagliga
Jack 3d osv innehåller inget olagligt (än så länge)
|
2010-11-20, 23:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen
Varför inte bara träna, utan en massa tillskott. Majoriteten har ändå ingen som helst effekt så det är bättre att lägga pengarna på annat. Och äter man något som har effekt bör man nog bli misstänksam och sluta innan man fastnar i ett test. Mig veterligen är det bara kreatin som verkligen fungerar och är lagligt. Allt annat som säljs är bara placebo.
|
Tillskott fyller en funktion. Men man bör ju självklart bara ta grejer som man vet vad det är för något. Dessutom bör man rimligtvis ha nåt syfte bakom och inte bara ta produkt X "för att det ska vara bra".
Att kategoriskt helt utesluta tillskott ser jag ingen mening med. Eller så kanske vi har olika syn på vad som är ett tillskott.
|
|
|
2010-11-21, 00:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman
Och på vilken nivå man tävlar. Inom RF så har man generell dispens för av läkare utskrivna läkemedel så länge man inte tävlar på hög nivå. Har man exempelvis landslagsuppdrag så måste man söka dispens, även för läkemedel man har på recept. Annars är det kört om man blir testad.
|
Hur var det nu, var det större delen av något landslag som hade recept på astmamedicin, en andel av laget som ligger skyhögt över snittet hos normalbefolkningen 
Det dumma är ju att bara man kan få en läkare att skriva ut en medicin med prestationshöjande effekt så får man ju använda den sedan vare sig man behöver den för sin hälsa eller inte.
hypokondri + internet = win
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
vill du maximera fettförbränningen skall du sluta äta helt
|
"Wikipedia är INTE en pålitlig källa"
|
|
|
2010-11-21, 01:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av saab900
Hur var det nu, var det större delen av något landslag som hade recept på astmamedicin, en andel av laget som ligger skyhögt över snittet hos normalbefolkningen 
Det dumma är ju att bara man kan få en läkare att skriva ut en medicin med prestationshöjande effekt så får man ju använda den sedan vare sig man behöver den för sin hälsa eller inte.
|
Det har ju blivit betydligt mer restriktivt med hur RF accepterar läkarintyg också. När det gäller astma krävs det ju numera mer än bara ett läkarintyg, det krävs att det finns en ordentlig utredning i bakgrunden för att det ska vara giltigt.
... och när man tävlar på hög nivå så måste man som sagt söka dispans innan man börjar använda ett dopingklassat preparat, även om man fått det utskrivet av läkare. När det gäller styrkesporter är tror jag att RF skulle vara väldigt restriktiva med att ge dispans för exempelvis hormonpreparat som kan ge en fördel.
|
|
|
2010-11-21, 02:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vicotnik
Tillskott fyller en funktion. Men man bör ju självklart bara ta grejer som man vet vad det är för något. Dessutom bör man rimligtvis ha nåt syfte bakom och inte bara ta produkt X "för att det ska vara bra".
Att kategoriskt helt utesluta tillskott ser jag ingen mening med. Eller så kanske vi har olika syn på vad som är ett tillskott.
|
Jag anser att tillskott är överflödiga eftersom dom inte kan bidra med något som inte vanlig mat också kan göra. Övertron på aminosyror i pulverform och andra produkter är i vissa kretsar helt enorm. Vanlig nyttig mat i lämpliga portioner och med jämna mellanrum gör kosttillskott helt överflödiga. Senast jag granskade forskningsläget var det bara kreatinmonohydrat som fungerade, och jag tror inte att mycket har förändrats dom senaste åren. Kort och gott, ät bra mat och du kan hoppa över alla preparat!
|
|
|
2010-11-21, 02:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman
Det har ju blivit betydligt mer restriktivt med hur RF accepterar läkarintyg också. När det gäller astma krävs det ju numera mer än bara ett läkarintyg, det krävs att det finns en ordentlig utredning i bakgrunden för att det ska vara giltigt.
... och när man tävlar på hög nivå så måste man som sagt söka dispans innan man börjar använda ett dopingklassat preparat, även om man fått det utskrivet av läkare. När det gäller styrkesporter är tror jag att RF skulle vara väldigt restriktiva med att ge dispans för exempelvis hormonpreparat som kan ge en fördel.
|
I kraftidrott kan du inte få dispans för anabola hormoner såsom testosteron eller HGH. Om behov finns för sådan medicinering får du helt enkelt sluta tävla.
|
|
|
2010-11-21, 07:55
|
|
|
Symmetrisk moderator
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av saab900
|
Nu är detta fullständig trådkapning av mig.
Men alla som tränat när det varit - 15°C eller ännu värre -20°C vet hur det river i näsan, halsen och lungorna. På elitnivå balanserar man hela tiden på gränsen vad som är hälsofarligt. Allt som är förnuftigt har man redan släppt.
Även om det är självförvållat så ser jag inte riktigt varför man inte skulle kunna få återställa normalfunktionen ? Se den tränare som stoppar sina skidåkare i klubbstugan.
- Tjejer och killar ! Idag är det för kallt. Kila hem och så kör vi på torsdag istället.
|
|
|
2010-11-21, 09:16
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Juat vad gäller astma, så är det nog inte alltför långsökt att tro att idrottare som tränar mycket i kyla kommer att utveckla den typ av besvär som man ser vid astma. Det är inte alls ovanligt att man upptäcker en astma just i samband med att personen ansträngt sig när det var kallt ute, även om personen inte tävlar i längdskidor. Så där är det väl lite svårt att bestämma sig för att den ena sortens astma är "godkänd" och den andra inte.
|
|
|
2010-12-21, 17:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2010
|
Drogtestad
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
Drogkontroller vid tex jobbansökan på random större företag då, kan det ge utslag? Eftersom det förmodligen testat för amfetamin då så kanske detta åxå kan ge utslag? Vore ju taskigt om någon här åkte dit på en sån miss. Känns lite komplicerat att förklara för en blivande arbetsgivare att "jag har bara tagit kosttillskott i samband med träning".
|
Jag har just idag blivit drogtestad på jobbet. Har tidigare använt Jack3d men kör just nu bara med AmiNOX Pump. Känns obehagligt att sitta och vänta på resultatet.. Du/någon som vet om drogtesterna på jobbet kan ge något utslag på detta? Jag menar att det kan ju inte vara olagligt eller hur fan klassas det i ett drogtest?
|
|
|
2010-12-21, 17:10
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av smalbensulf
Jag har just idag blivit drogtestad på jobbet. Har tidigare använt Jack3d men kör just nu bara med AmiNOX Pump. Känns obehagligt att sitta och vänta på resultatet.. Du/någon som vet om drogtesterna på jobbet kan ge något utslag på detta? Jag menar att det kan ju inte vara olagligt eller hur fan klassas det i ett drogtest?
|
Aa jo, brukar finnas spår av amfetamin i jack3d.
Du har inget att oroa dig över om du inte använt dig av något olagligt. :P
|
|
|
2010-12-21, 17:27
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av bb X
Aa jo, brukar finnas spår av amfetamin i jack3d.
Du har inget att oroa dig över om du inte använt dig av något olagligt. :P
|
Det kommer ändå bli ett jävla liv för han innan han lyckas förklara varför, och för att dom ska tro han så måste dom skicka in provet på analys. Sen kommer vell din chef tycka det är konstigt att du använder grejer som gör dig pigg som visar på amfetamin....låter inte bra i hans öron antar jag.
|
|
|
2010-12-21, 17:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av hoog
Det kommer ändå bli ett jävla liv för han innan han lyckas förklara varför, och för att dom ska tro han så måste dom skicka in provet på analys. Sen kommer vell din chef tycka det är konstigt att du använder grejer som gör dig pigg som visar på amfetamin....låter inte bra i hans öron antar jag.
|
Men hur länge är spårtiden för Jack3d då? Ja de känns ju jävligt tungt om de visar sig spår av skiten....
|
|
|
2010-12-21, 17:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av hoog
|
Iom att det handlar om en jobbansökning så finner jag det otroligt att han ens skulle få förklara för chefen. Med största sannolikhet skulle bara jobbet ge till någon av de andra sökande.
Drogkontroller utförs ju inte främst på headhuntade chefer om man säger så.
|
|
|
2010-12-21, 18:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Jack3d innehåller inte amfetamin.
Det enda jag har hört ger falska utslag på traditionella drogtester är Effedrin, vilket inte ens är lagligt det heller, slår ut som meta.
|
|
|
2010-12-21, 18:29
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av blondyz
Jack3d innehåller inte amfetamin.
Det enda jag har hört ger falska utslag på traditionella drogtester är Effedrin, vilket inte ens är lagligt det heller, slår ut som meta.
|
Nej jag vet att jack3d inte innehåller amfetamin....Dock visar den det på stickan.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:46.
|

|