|
Visa resultat för omröstning: Är det rätt att elda upp 100.000 för att uppmärksamma löneskillnader
|
|
Ja, det är ett bra sätt att uppmärksamma ett problem
|

|
32 |
12.40% |
|
Nej, det finns bättre sätt
|

|
19 |
7.36% |
|
Ren idioti på alla plan
|

|
207 |
80.23% |
2010-07-06, 16:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
Polisyrket är ju mångfacetterat. Men i yttretjänst så kan man ha 100% män i tjänst men inte 100% kvinnor.
|
Jag ser inte hur detta förändrar något. Alla människor passar inte på alla yrken, men de som passar gör det, oavsett kön. Tills jag har sett bevis för det så tror jag inte att okvalificerade kvinnor tilldelas yttre tjänst bara för att de är kvinnor.
Senast redigerad av young_george den 2010-07-06 klockan 16:42.
|
|
|
2010-07-06, 16:43
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Som jag skrev i den andra tråden. Jag förväntar mig att ett partis marknadsstrategi är att vinna röster och marknadsandelar. Deras kärnmålgrupp må tycka detta är ett bra vis att visa skillnaderna men som det är idag är denna målgrupp för smal för de skall gå hela vägen. Om de då skall flörta med sekundärmålgruppen är detta inte rätt väg och gå.
Att få uppmärksamhet - smart drag. Fokus på frågan - tveksamt! Hur många har diskuterat löneskillnaderna idag jämfört med hur korkad man är som bränner pengarna?
Fokus har inte hamnat på löneskillnaderna utan själva kampanjen.
|
|
|
2010-07-06, 16:43
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av young_george
Ja, att man värderar fysisk styrka ganska lågt bland alla kvaliteter som en polis bör ha.
Vad säger det dig?
|
Nej, det säger att kvinnor behöver mindre fysisisk styrka pga att dom är ett underlägset kön jämfört med män.
Citat:
Ursprungligen postat av Dansande Draken
Upp till bevis nu då. Vilka studier visar att män och kvinnor på samma arbetsplats, med samma erfarenhet och med samma arbetsuppgifter, har olika lön?
|
Studier? Say what? Kolla första sidan, säger det inte tillräckligt?
|
|
|
2010-07-06, 16:46
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av young_george
Jag ser inte hur detta förändrar något. Alla människor passar inte på alla yrken, men de som passar gör det, oavsett kön. Tills jag har sett bevis för det så tror jag inte att okvalificerade kvinnor tilldelas yttre tjänst bara för att de är kvinnor.
|
Det tror inte jag heller. Men faktum är att kvinnor är inkvoterade. Är du dessutom invandrad kvinna så är du dessutom inkvoterad jämfört med andra kvinnor. Det är en uttalad målsättning. Det vore ju högst anmärkningsvärt om inte det påverkade kvaliten. Jag är dock övertygad om att många kvinnor är bättre än många män. Överhuvudtaget så borde antagningen till polishögskolan reformeras men det är kanske en annan fråga.
Mao, om kvinnor och män hade "tävlat" om samma platser så hade det varit extremt mycket färre kvinnor på polishögskolan.
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2010-07-06, 16:54
|
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Kan inte Reinfeldt kontra med att bränna upp 9 miljarder som en mottattack mot rödgrönas kreativa statistik i budgeten?
För övrigt är det en bra "mediakupp" men samtidigt går det ju emot vad ett sådant parti rimligtvis borde stå för. Så alla ser det bara som ett billigt mediatrick och då faller ju idén som ett korthus.
|
|
|
2010-07-06, 16:56
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Vet inte vad jag ska rösta på, det var ett effektivt sätt att få publicitet, men det var korkat, och det finns kanske bättre sätt att göra det på med samma budget.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2010-07-06, 16:58
|
|
|
Drop Dead Gorgeous
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
Det tror inte jag heller. Men faktum är att kvinnor är inkvoterade. Är du dessutom invandrad kvinna så är du dessutom inkvoterad jämfört med andra kvinnor. Det är en uttalad målsättning. Det vore ju högst anmärkningsvärt om inte det påverkade kvaliten. Jag är dock övertygad om att många kvinnor är bättre än många män. Överhuvudtaget så borde antagningen till polishögskolan reformeras men det är kanske en annan fråga.
Mao, om kvinnor och män hade "tävlat" om samma platser så hade det varit extremt mycket färre kvinnor på polishögskolan.
|
+1 Mycket bra.
|
|
|
2010-07-06, 17:10
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
Kan inte Reinfeldt kontra med att bränna upp 9 miljarder som en mottattack mot rödgrönas kreativa statistik i budgeten?
För övrigt är det en bra "mediakupp" men samtidigt går det ju emot vad ett sådant parti rimligtvis borde stå för. Så alla ser det bara som ett billigt mediatrick och då faller ju idén som ett korthus.
|
Äger reinfeldt 9 miljarder? I så fall lovar jag att rösta på honom om han bränner dom.
På vilket sätt går det emot vad F! står för? Har du svårt att se symboliken mellan pengar som utan grund hamnar i fel fickor och pengar som brinner? F! synliggjorde plötsligt vilka enorma summor som inte kommer svenska kvinnor till godo, fastän de borde det. Jag tycker F! borde vara tydligare med att använda det i retoriken, för jag tyckte det var jävligt slående.
|
2010-07-06, 17:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Loke
...
Inser du hur pengar fungerar? De gav ju i princip bort pengarna till alla som redan har svenska kronor, de försvann icke. Detta kommer såklart riksbanken ta hänsyn till i nästa räntejustering (som om 100 000 spelar nån roll i sammanhanget, lol) vilket påverkar hur mycekt pengar som trycks och därmed försvann problemet. Ok att man principiellt tycker att detta är dumt, men att säga att detta skadar någon är inte så vettigt.
|
Jag vet inte hur eller vad du läste in i mitt inlägg som fick det hela till att jag säger att det skadar någon?
Finns mycket som inte skadar folk som är bra korkat ändå. Ibland dom sakerna hamnar nog att elda pengar.
|
|
|
2010-07-06, 17:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av xodd
Jag vet inte hur eller vad du läste in i mitt inlägg som fick det hela till att jag säger att det skadar någon?
Finns mycket som inte skadar folk som är bra korkat ändå. Ibland dom sakerna hamnar nog att elda pengar.
|
Men förstår du att det är samma sak att bränna pengar och att ge bort dem, dvs att värdet finns kvar? Hur är det då korkat?
|
2010-07-06, 17:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Hon skulle kastat ut dem i publiken.
"Få se om ni är lika jävla pengakåta som alliansen!!"
När alla sedan slänger sig på marken efter sedlarna bryter hon ihop och går av scenen.
|
|
|
2010-07-06, 17:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Nästa steg efter vaska?
|
|
|
2010-07-06, 17:41
|
|
|
DC disciple
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Men förstår du att det är samma sak att bränna pengar och att ge bort dem, dvs att värdet finns kvar? Hur är det då korkat?
|
hur kan man spendera uppeldade pengar? specifikt de 100 000 kronorna..
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
|
|
|
2010-07-06, 17:42
|
|
|
DC disciple
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyJoeDavola
Nästa steg efter vaska?
|
aska?
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
|
|
|
2010-07-06, 17:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
|
Jag förstår vad du menar och hur det fungerar, ja. I det sammanhanget är 100000kr så gott som obefintliga pengar. Men jag kan inte riktigt hålla med dig om att bränna pengarna är samma sak som att ge bort dom.
För någon som där emot saknar 1000kr varje månad eller att donera det till en hjälporganisation, då är helt plötsligt 100000kr väldigt mycket, och det är det jag tycker är respektlöst.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:14.
|

|