2010-04-30, 10:25
|
|
|
Lyfter tunga pixlar
Reg.datum: Oct 2008
|
Vad gäller Jesus så har ju han i filmer ett alldeles för Europeiskt utseende för att komma ifrån den regionen. Jämför följande filmvarianter:
Robert Powell ur ' Jesus ifrån Nasareth'
Jim Caviezel ur ' Passion of the Christ'
Med denna bilen som några forskare sammanställde genom att jämföra Judiska kranium ifrån samma tidsperiod som Jesus skulle verkat i:
|
|
|
2010-04-30, 10:28
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2010-04-30, 10:35
|
|
|
Lyfter tunga pixlar
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
|
Sökte på Black Thor God:
|
|
|
2010-04-30, 10:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Jag tvivlar starkt på att Heimdall(eller någon annan asagud) enligt våra förfäders tro var svart. Tycker inte att en svart asagud är ett bra koncept.
Men han kommer säkert att göra rollen bra.
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
|
Senast redigerad av EkarN den 2010-04-30 klockan 10:39.
|
|
|
2010-04-30, 10:36
|
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Mm, jag tror dock att vi kan unna en icke-arisk ras detta, med tanke på att vi arier paxade Jesus i passion of the christ.
|
|
|
2010-04-30, 10:41
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Mm, jag tror dock att vi kan unna en icke-arisk ras detta, med tanke på att vi arier paxade Jesus i passion of the christ.
|
Andra namn på Heimdall
* Gullintanne ("han med gyllene tänder") eftersom han förknippades med eld, sol och ljus.
* Hallinskide ("den lutande staven"), ett namn som förknippar honom med Världspelaren.
* Den vite asen, ett epitet som Heimdall fick av Snorre Sturlason. Jämför Balder.
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2010-04-30, 10:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
|
Hahahah
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
|
|
|
|
2010-04-30, 11:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
Kan ju tillägga att jag är sådan som inte gillar när regissörer avviker från grundmaterialet. Är fortfarande lite pissed på Peter Jackson för att han gjorde Gimli till någon fyllerolig dvärg som ramlar omkull och måste bli lyft för att se över murar. Det är inte så han framställs i böckerna. Är också besviken över Tim Burton's version av Alice i Underlandet som är något slags hopkok av två böcker och hans egna idéer...
Så för min del kan jag inte förstå detta val, men det är inte direkt så att jag blir upprörd och löser medlemskap i SD för att visa mitt missnöje heller
|
|
|
2010-04-30, 11:12
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
+1 på shakemynuts. Det finns ju trots allt en mikroskopisk chans att regissören väljer skådespelare även på professionell lämplighet/skådespelartalang och inte bara på utseende (även om rätt många filmer får en att tveka). Hellre en bra skådis som inte är porträttlik än en porträttlik träbock. När det gäller asagudarna är det ju dessutom lite magstarkt att prata om att random skådespelare inte ser ut som vi "vet" att ifrågavarande gud såg ut. Men jag förstår att det är roligt att bli upprörd över PK-maffians världsherravälde, om man är lagd åt det hållet.
|
Har inte sett någon här som påstått att det vet hur en asagud ska se ut.
|
2010-04-30, 11:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2004
|
Här är en isländsk staty av Tor från år 1000 e.Kr. Man kan ju själv fundera på om han mer påminner om en islänning/norrman eller neger:
|
2010-04-30, 11:41
|
|
|
stevebc-grov
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
Och ett afro-amerikanskt barn. Filmen heter "I'm Not There" och är helt suverän. Kvinnan du nämner är Cate Blanchett och är bäst av alla. SKRÄMMANDE lik Dylan!
http://www.imdb.com/title/tt0368794/
|
Ja, förjävligt, kan inte titta på Cate Blanchett nu utan att se Bob Dylan.
Ont: Ja, jag är jätteupprörd, snart görs väll den Sista Samurajen av en vit människa dessutom, jag rasar.
|
|
|
|
2010-04-30, 11:57
|
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs
Här är en isländsk staty av Tor från år 1000 e.Kr. Man kan ju själv fundera på om han mer påminner om en islänning/norrman eller neger:

|
Ser ut som om han ska piledriva en småtting...
|
|
|
2010-04-30, 11:58
|
|
|
Jag kan en rolig historia.....
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs

|
Är det där Olafur Olafursòns "Thor på toalett?"
|
|
|
|
2010-04-30, 11:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
Citat:
Ser ut som om han ska piledriva en småtting...
|
Ha ha ha....
|
|
|
2010-04-30, 12:10
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2004
|
A seated bronze statue of Thor (about 6.4 cm) known as the Eyarland statue from about AD 1000 was recovered at a farm near Akureyri, Iceland and is a featured display at the National Museum of Iceland. Thor is holding Mjöllnir, sculpted in the typically Icelandic cross-like shape. It has been suggested that the statue is related to a scene from Þrymskviða where Thor recovers his hammer while seated by grasping it with both hands during the wedding ceremony
http://en.wikipedia.org/wiki/Thor
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:31.
|

|