2009-11-23, 13:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Bröst och mage
Måndag 23/11
Träningstid: kl 10:00 (ingen frukost)
Tid: 40 min (rekordlågt)
Betyg: 5/10
Liggande hantelpress
12 x 20 kg
8 x 25 kg
3 x 30 kg PB
3 x 30 kg
4 x 27,5 kg
7 x 25 kg
Kändes väldigt segt idag men ville ändå försöka mig på 30 kg hantlarna för första gången, det gick.. precis, men det kändes för tungt egentligen
Supersetat med
Crunches (ben på bänk)
15 st
15 st
14 st
+
Benlyft
10 st
10 st
Kändes som en rätt värdelös övning som tog mest på höftböjaren..
Magmaskin
10 x 30 kg
6 x 35 kg
7 x 35 kg
Funkar alltid, men letandet efter någon bättre/roligare magövning fortsätter..
Supersetat med
Hantelflyes
10 x 8 kg
0 x 10 kg
Första gången jag provade med hantlar, kändes ok men ena armbågen fortsatte bråka så jag la ner och gick hem istället
Kommentarer
Armbågen kändes bra imorse så jag tänkte att jag går till gymmet och provar. Det var inga akuta smärtor precis (långt ifrån) men armbågen kändes av hela tiden mer eller mindre + att jag kände mig seg i kroppen så motivationen blev rätt låg och passet kändes inte speciellt värt efteråt. Jag tror inte armbågen blivit värre eftersom jag inte känner något alls nu efteråt men jag ska nog vila några dagar nu, ev. att jag kör axlar lätt på onsdag.
Hantelpress känns mer och mer som en övning som jag sätter i andra hand efter bänkpress men jag hade tyvärr ingen passare idag så det blev som det blev. Känns verkligen inte som jag satte PB på hantelpressen med tanke på hur tungt det var och hur segt passet kändes idag, men det är iaf kanske något att vara "glad" över.
|
|
|
2009-11-25, 23:09
|
|
Registered User
|
Dåligt med sömn och motivation gjorde att jag skippade gymmet idag, tänkte köra greppträning istället men högerhanden kändes inte 100
Ska jobba både torsdag och fredag men kanske hinner med ett pass imorgon kväll i bästa fall..
F.ö. ingen träningsvärk alls i bröst/axlar från passet i måndags, vilket kändes väntat då det passet sög. Ben har jag däremot fortfarande träningsvärk i (från i söndags)
|
|
|
2009-11-27, 20:58
|
|
Registered User
|
Greppträning
fredag 27/11
CoC #1
V: 5 reps
H: 5 reps
CoC #2 attempt to full close
V: 1 full close!
H: 1 full close!
YES YES YES!! Äntligen satt den jäveln, och på båda händerna dessutom!!
Jag kan inte fatta det!  
CoC #2 attempt #2
V: 1
H: 1
är inte 100% säker på om den gick igen HELT, kändes onekligen så men kan ha fattats någon enstaka millimeter på någon hand.
CoC #2 Attempt #3
V: 1 (ej close)
H: 1 (ej close)
CoC #1
V: 10 reps
H: 8 reps
Kommentarer
Fan va skönt att sätta den jäveln på plats :>
Skillnaden nu motför när jag klarade 1an är att jag inte blickar frammåt lika fort mot nästa gripper (CoC #2,5) utan nu tänker jag lära mig behärska 2an ordentligt, köra många singlar och köra 1an så lite som möjligt, så kanske man klarar några reps om ett tag
|
|
|
2009-11-28, 14:52
|
|
Registered User
|
Rygg (lats+trapz) & Axlar
Träningstid: kl 10:40, EAA före/efter
Tid: 90 minuter (!)
Betyg: 7/10
Latsdrag
12 x 50 kg
8 x 60 kg
4 x 70 kg
5 x 65 kg
Typ exakt likadant som förra gången, och gången innan det, and so on..
Supersetat med
Sittande hantelpress
12 x 15 kg
6 x 20 kg
5 x 20 kg
6 x 17,5 kg
Kändes lite segt men gick helt okej, orkade inte lika många set på 20 kg hantlarna som förra gången, men jag är nöjd
Stångrodd
12 x 35 kg
10 x 45 kg
8 x 45 kg
Aldrig kört tidigare och det gick väl sådär, korsryggen kändes förvisso väldigt bra idag men kändes inte som att jag hade rätt teknik här..
Supersetat med
Stående militärpress
5 x 40 kg
5 x 40 kg
4 x 40 kg
Tungt efter hantelpressarna men en grymt bra övning för överkroppen (speciellt bålen) som jag måste köra oftare!
Liggande dubbel hantelrodd
5 x 20 kg
5 x 20 kg
Något jag bara ville prova, ungefär som hantelrodd fast man ligger på mage på en bänk som är upphöjd en bit och kör med båda hantlar samtidigt.
Inte speciellt kul övning, bänken begränsade rörelselängden in mot kroppen.
supersetat med
Sidolyft i cc
8 x 10 kg
8 x 10 kg
6 x 10 kg
Kabelrodd V-handtag
7 x 60 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg
Liggande chins
4 x kv
4 x kv
Mycket jobbigare än man tror! Tänk bänkdips fast tvärtom, har benen på en bänk och hänger med armarna i en smithstång som man drar kroppen mot, fett tungt!
Supersetat med
Baksida axelmaskin
7 x 25 kg
6 x 30 kg
5 x 30 kg
Stångshrugs
10 x 75 kg
8 x 85 kg
10 x 75 kg
Bättre ROM än förut, kändes heller ingenting i ryggen som det gjorde förra gången.
Kommentarer
Jag hade inte tränat sen i måndags pga. jobb och skola så jag var jävligt taggad! Tyvärr hade jag inte lika mycket kraft som jag ville ha men det gick rätt bra ändå. Massor med övningar blev det bara för att jag testade nya ryggövningar pga. dålig tillväxt i ryggen (och även biceps). De flesta kändes bara konstiga men stångrodd måste jag få in tekniken på och köra oftare.
Imorgon vette tusan om det blir någon träning, triceps, biceps eller bröst känns inte aktuellt pga. dagens axelpressar, andra axelövningar samt ryggövningar och ben vet jag inte heller då korsryggen tog emot en hel del stryk idag. Men får se vad man känner!
|
|
|
2009-11-28, 19:05
|
|
Jag har klamydia
Reg.datum: Jan 2008
|
Många övningar som sagt, något speciellt som kändes bra?
|
|
|
2009-11-28, 19:37
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris
Många övningar som sagt, något speciellt som kändes bra?
|
Hmm, stångrodden kändes ok trots att den var rätt tung för nedre delen av ryggen, men ska man böja ryggen 45 grader (horisontellt), dvs mer än vad jag gjorde så vette tusan hur bra det är för min korsrygg när man börjar komma på högre vikter.. vad tror du?
Den är ju dock bra om man vill träna korsryggen lite extra under ryggpasset utan att köra marklyft..
Hantelrodden var rätt värdelös men efter att ha kollat upp sälrodd så kanske det vore något då man får bättre ROM och kommer närmare kroppen än med hantlar.
Latsdragen känns rätt trista just nu men tror inte jag vill ta bort dom helt heller, men kanske byter handtag framöver..
Var ju mest för ryggen som det blev många övningar, för axlarna blev det ju "bara" 4 st.
Vilken ryggövning vill du slå ett slag för?
|
|
|
2009-11-28, 21:30
|
|
Jag har klamydia
|
Tja, jag har haft problem med korsryggen länge, så jag har alltid fått leta efter sätt att jobba runt det. Skulle jag få välja fritt skulle det bli chins och dubbel hantelrodd. Hantelrodden utförs som vanlig stångrodd, men man får lite mer rörelseomfång eftersom man kan dra förbi magen.
Brukar ha en planka eller ett par viktplattor under tårna, av någon anledning finner jag det lättare att kontrollera svanken då. Sen jobbar jag alltid dynamiskt med ryggen, dvs. jag gungar med vikten upp och ner. Brukar kännas bättre än att låsa ryggen i ett läge.
|
|
|
2009-11-28, 21:36
|
|
Registered User
|
Citat:
Tja, jag har haft problem med korsryggen länge, så jag har alltid fått leta efter sätt att jobba runt det. Skulle jag få välja fritt skulle det bli chins och dubbel hantelrodd. Hantelrodden utförs som vanlig stångrodd, men man får lite mer rörelseomfång eftersom man kan dra förbi magen.
Brukar ha en planka eller ett par viktplattor under tårna, av någon anledning finner jag det lättare att kontrollera svanken då. Sen jobbar jag alltid dynamiskt med ryggen, dvs. jag gungar med vikten upp och ner. Brukar kännas bättre än att låsa ryggen i ett läge.
|
Hm, låter jobbigt, det var nog så tungt med vanlig stångrodd 
men jag kan ju prova den nästa gång ändå.
Chins är jag nästan för svag i en så länge men jag antar att latsdrag går precis lika bra.
Vadå, så du har bara den lilla "upphöjningen" längst fram på foten, vid tårna?
Gungningen är ett bra tips, tror det var det som jag gjorde fel idag + att jag inte böjde benen speciellt mycket, tack för tipsen!
|
|
|
2009-11-30, 22:34
|
|
Registered User
|
Greppträning
måndag 30/11
CoC #1
V: 6 reps
H: 6 reps
CoC #2
singlar, (full close)
V: check
H: check
V: check
H: check
CoC #1
V: 8 reps
H: 10 reps
Kommentarer
Ett kort pass men bra pass! Full close igen och denna gången utan tvekan! 
För er som undrar om jag "fuskar" på bilden genom att hålla andra handens tumme mot grippern så är det bara för att den glider iväg i handen annars, jag hjälper inte till att trycka ihop den!
1an känns verkligen sjukt lätt i högerhanden numera, spciellt om man jämför med hur det var i början vilket glädjer!
Filmer finns men vet inte var man laddar upp 62 MB stora klipp
Man blir lite småstolt ändå :>
|
|
|
2009-12-04, 15:45
|
|
Jag har klamydia
|
Grattis. Blev sugen på lite greppträning nu när jag såg det där. Tror kompisen supit bort minn gripper.
|
|
|
2009-12-04, 16:00
|
|
Registered User
|
Citat:
Grattis. Blev sugen på lite greppträning nu när jag såg det där. Tror kompisen supit bort minn gripper. 
|
Tack så mycket! Haha, jag förstår det, det är ju något visst med greppträning som får en att bli lite besatt 
Men vad gör ni med grippers på fyllan?
Skönt också att man kan hålla till godo med lite greppträning när halsen bråkar och man inte vågar gå iväg till gymmet. Hade ju som mål att klara 2an före jul, så det känns ju extra kul
Nästa steg är f.ö. fler reps och på lite längre sikt försöka sätta en credic card close vilket för mig är ganska jobbigt då jag har väldigt små händer och korta fingrar.
Om handen inte bråkar lika mycket så ska jag prova ett nytt upplägg som går ut på lågvolymträning. Jag funderar på något av dessa:
1: Träna med grippers nästan varannan dag, tung träning (mest CoC #2) men med få set (<5 set)
eller
2: Vartannat pass tungt, mest med CoC #2 och vartannat pass lättare där jag kör bara med 1an och ej till failure. Samtliga pass med ganska låg volym och 2-3 dagar emellan.
Får se vad det blir..
Imorgon ska jag iaf försöka ta mig till gymmet trots halsen..kan ju knappast vara allvarligt om man går och har halsont en vecka utan att något bryter ut.
|
|
|
2009-12-04, 16:29
|
|
Jag har klamydia
|
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k
Tack så mycket! Haha, jag förstår det, det är ju något visst med greppträning som får en att bli lite besatt 
Men vad gör ni med grippers på fyllan? 
|
Nja, alltså jag lånade ut den och har inte sett den sen dess. Ingen större förlust då jag ändå behöver en tyngre.
|
|
|
2009-12-04, 16:31
|
|
Registered User
|
Citat:
Nja, alltså jag lånade ut den och har inte sett den sen dess. Ingen större förlust då jag ändå behöver en tyngre.
|
Aha, makes more sense!
Vilken/vilka ska du köpa då tror du? RB, CoC? Styrka?
|
|
|
2009-12-04, 17:05
|
|
Jag har klamydia
|
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k
Aha, makes more sense!
Vilken/vilka ska du köpa då tror du? RB, CoC? Styrka?
|
RB är lättast, eftersom man kan testa i Budo Fitness butiker. Styrka vet jag inte, gjorde 21 reps som bäst på 160:n. Jag får väl pröva mig fram till den som jag inte klarar. Eller har du några förslag?
|
|
|
2009-12-04, 17:24
|
|
Registered User
|
Citat:
RB är lättast, eftersom man kan testa i Budo Fitness butiker. Styrka vet jag inte, gjorde 21 reps som bäst på 160:n. Jag får väl pröva mig fram till den som jag inte klarar. Eller har du några förslag?
|
Jäklar, inte illa! Beror väl lite på hur många du tänkt köpa, hur mycket pengar du har att spendera osv..
Jag skulle köpa 3 st så du har en du klarar lätt och kan värma upp på, en du tycker är lite småtung men klarar minst 5 reps med och en du har en bit kvar till att klara. Är ju svårt eftersom RB och Iron Mind verkar mäta så olika..har för mig Arne sa att en RB 180 är ganska mycket tyngre än en CoC #2 (kan minnas fel).. så du kanske t.o.m. kan införskaffa en CoC #3 (!) eller en RB 240/260, men minst 240 om du klarar 21 reps på 160 känner jag rent spontant.
Kanske skulle du kunna köpa en CoC #1, #2 och #3 (ifall du väljer CoC) men det enda vettiga är nog som du säger att prova på Budo, annars blir det ju mest spekulationer (som det här inlägget blev)
Har dom ens fått in RB grippers än? Höll på och bråkade med dom i somras och deras leveranser var bara försenade hela tiden..
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:06.
|

|