Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-15, 11:36   #46
von huff
Banned User

Reg.datum: Aug 2006
Najs, vi ligger rätt lika till i vikter.Hur mycket väger du?
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 20:07   #47
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Najs, vi ligger rätt lika till i vikter.Hur mycket väger du?
Yo! Tack för att du tittade in! Sist jag vägde mig så vägde jag 76 ungefär men det var på kvällen, tror jag väger kring 75 snåret.

Idag körde jag lite disco träning:

sittande rodd 3x8 105
Riktigt lätt nu faktiskt och det är hela magasinet. Får hitta någon annan övning som tränar lats bra där man kan öka vikterna lite.

Bicepscurl med stång 3x3 47.5. Ganska lätt! Och strikt nog för att kallas strikt tycker jag. Snart blir det 15 kilos vikter på sidorna. Då har man äntligen blivit lite coolare

Hann inte mer sedan för jag skulle iväg.

Bye(s)
<Mike> är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-19, 11:39   #48
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

träning igår lördag:

Knäböj
5x115
gick relativt enkelt. Kommer nog kunna klara iaf 3 femmor på 120 tror jag om 117.5 går bra.

Bänkpress
5x90
4x95
3x100
5x97.5
2(!)x102.5
1x107.5

Skulle ha gjort en trea på 102.5 och dom första två repsen gick väldigt bra men sen fuckade jag upp tekniken och fick stången för långt mot halsen och bommade hela skiten... Lite synd men vad gör man. Allt annat gick väldigt bra. Tror jag kommer klara nästa veckas pass också utan att bomma något.
Planen är: klara 110 efter wave loading nästa vecka vilket var mitt förra max och sedan börja om på 95 och börja göra femmor så långt det går och arbeta mig upp mot mitt nya max vilket förhoppningsvis kommer vara 115-120.

D e naaz!
Gammal 2009-04-23, 15:41   #49
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

I tisdags så var jag väldigt förkyld och kunde därför inte träna. Såg fram emot att träna idag, tänkte köra marklyft idag, men så stukar jag handen! stör mig enormt mycket.
Jag åkte lite longboard och skulle över ett övergångsställ, så kom det någon totalidiot från höger och ville gasa förbi mig innan jag åkte över vilket gjorde att jag var tvungen att tvärstanna (vilket inte är så lätt med longboard... speciellt när man bara åkt nån dag) men när jag satte ner ena foten i marken så tappade jag balansen, for bakåt och tog tag i marken med vänster hand. Som tur var så lyckades jag hålla kvar longboarden med ena foten. Hade den åkt ut i trafiken och blivit påkörd så hade jag varit galen nu. Köpte den igår liksom.
Iaf, idiotföraren gasade iväg och nu sitter jag här med en vänsterhand som jag inte ens kan vicka på... och är sjukt irriterad. Om den inte är läkt tills på lördag så... Jag vill kunna köra bänkpress, Timme säger att jag kanske kan tävla i bänk SM i höst. Så det här är riktigt jobbigt...

Någon som vet hur lång tid det brukar ta för en stukning att gå över?

Ska hålla journalen uppdaterad iaf... Hoppas det går över snart.

Hädan efter så kommer jag att GÅ över alla övergångsställ. Man kan inte lita på bilister.
Gammal 2009-04-23, 16:33   #50
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Nu när jag känner mig förlamad så tänkte jag gå igenom tiden sedan jag började träna och analysera/fundera lite.

Jag började träna september -08 och tränade då smått oseriöst utan vidare planeringar i ca. en månader tills jag opererade blindtarmen i oktober och inte fick träna på en månad. Hade sen en ny start i mitten av november och har sedan dess tränat seriöst.
Har kollat min handskrivna journal från den tiden och har analyserat min utveckling inom de tre stora övningarna jag fokuserat min övning kring: marklyft, knäböj och bänkpress. (jag körde hacksquat ist för marklyft tills nyligen) Jag har alltså idag tränat i ca. 8 månader eller 6 månader om man räknar bort tiden innan jag opererade min blindtarm eftersom jag ungefär hade gått tillbaka till ruta ett styrkemässigt när jag tog upp min träning igen.

I mitten av november när jag började med träning igen så gjorde jag femmor på 55 kilo i bänkpress och hade jag försökt mig på något slags max så hade jag klarat iaf 75 (har jag skrivit) Jag ökade på varje vecka och nådde mitt max i mitten av december -08 då jag klarade 87.5 kilo. Började sedan om och fortsatte att öka till 1 mars -09 då jag klarade 110 kilo. Nu är det nästan två månader sedan jag tog 110 och jag tror mitt max ligger kring 115 kilo så min ökning har börjat avta. Fast 40 kilo ökning på 6 månader är inte helt illa pinkat tycker jag.

November -08 så gjorde jag femmor på 75 kilo i knäböj och ökade fem kilo varje vecka tills jag nådde en trea på 90 tre veckor senare. Kunde väl ha maxat 95. Tyckte att det kändes obekvämt så jag började med wave loading istället där jag slutade med en etta på 80 och arbetade mig uppåt därifrån och slutade inte höja förrens 1 mars -09 då jag hade gjort en etta på 127.5 efter wave loading. Hade sedan en veckas paus och började om. I nuläget så tror jag att jag skulle kunna maxa 135-140 i knäböj. Så ökningen i knäböj sedan jag började om i november är alltså ganska lik bänkpressen på 40-45 kilo.

När det gäller marklyft så tog det ett tag innan jag kom på att jag ville göra hacksquats. Jag blev rädd för vanliga marklyft för att jag tyckte det tärde så mycket på psyket. Gjorde femmor på 120 i november och när jag kom till 140 så började jag om med wave loading på hacksquat ist och det kändes mycket bättre. Sedan ökade jag på till den 25 februari då jag gjorde en tung etta på 185 efter wave loading. Om mitt max var ungefär 150 i november -08 så tror jag att jag hade kunnat få upp iaf 195 om jag hade maxat efter 25 feb -09. Men det gjorde jag inte och började om med vanliga marklyft ist. Nu tror jag att jag kanske kan maxa 190 i vanliga marklyft och iaf 200 i hacksquat men antagligen mer vilket stör mig... Gillar inte att vara så mycket svagare i vanliga marklyft. Så i marklyft har jag ökat ca 40 kilo sedan november -08 och i hacksquat ca 50-60.

All in all så är jag rätt nöjd. Jag har gått från att vara WoW killen till helt ok strandfysik killen Det är roligt att träna och jag hoppas att jag kommer kunna fortsätta träna länge. Timme här på kolozzeum som även är den som säger åt mig hur jag ska träna har sagt att jag kanske kan tävla i bänk sm ifall jag lyckas få upp 130 i bänk tills slutet av sommaren. Då kanske jag kan ha medaljchans (i 75an) så jag får se vad som kommer hända med det.

Hoppas min hand läker också så jag kan bänka och böja på lördag.

Herrå
Gammal 2009-04-25, 21:53   #51
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Greetings earthlings.

Bänk och böj funkade inte idag men min hand börjar bli bättre. Jag kan nu röra på fingrarna och greppa tag i saker men det gör fortfarande för ont för att vicka på handen. Jag gick ändå och tränade idag och försökte skona min hand så mycket som möjligt så det blev: benpress, sittande rodd och någon konstig bröstmaskin där man satt på en stol och tryckte ihop två stänger... orkar inte förklara men den var skitfattig iaf. Fast det kändes i bröstet så jag antar att det var bättre än ingenting. Så jag kunde iaf träna lite idag vilket har gjort mig lite gladare :P På tisdag kommer jag iaf kunna köra marklyft men vi får se hur det blir med lätt bänk.

Ciao
Gammal 2009-04-25, 22:00   #52
JoeyP
Banned User

Reg.datum: Apr 2008
Nice bra fysik! Styrkan i benen är bra!! Kö hårt!
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-26, 00:47   #53
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP Visa inlägg
Nice bra fysik! Styrkan i benen är bra!! Kö hårt!
Tack så mycket! Bilderna i tråden är lite gamla, jag ska strax ta nya som kommer se lite bättre ut. Lite mer massa har jag nog lagt på mig iaf
Gammal 2009-04-28, 21:37   #54
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Idag tränade jag igen. Jag kunde köra marklyft ganska bra men pressövningar gick inte.

Eftersom jag inte kört marklyft på två veckor så började jag om med wave loading men ändå ganska högt så att jag maxar inom 6 veckor or so.
6x130
4x140
2x150
5x140
3x150
1x160

Det var visserligen pisslätt men det var rätt skönt att inte slita ut sig helt. Känner mig inte direkt i topp form.

Sedan lekte jag lite med den väldigt fattiga bröstmaskinen och körde lite tricepsextensioner runt huvudet med ca 40 kilo. Fick rätt så ont i handen av triceps övningen vilket resulterade i att jag inte kunde köra särskilt höga vikter men jag fick lite triceps iaf.

känner mig opepp.

Bye(s)
Gammal 2009-05-03, 16:04   #55
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Hellu!

Idag är jag pepp Kunde inte köra bänkpress för det gör fortfarande ont när jag trycker handen bakåt men jag kunde iaf köra knäböj och det kändes riktigt fint.

knäböj:
5x5 110

Körde utan bälte och knäböjskor som jag fått av timme så jag kunde inte köra vidare på min planering. Nästa vecka blir det dock 5x5 på 117.5 och då fortsätter jag på vad jag planerat. Känns riktigt skönt att vara igång igen med böjen.
110 utan bälte var för övrigt lätt och very naaz.

Sedan körde jag den fattiga bröstmaskinen. Har fått in tekniken lite bättre på den nu så kunde köra på 70, femmor. Men den är fortfarande helt värdelös. Vill kunna bänka!
Sedan gjorde jag också:

dips kv+20 kilo
5x2

Det var inte så överdrivet tungt men till slut gjorde det alldeles för ont i handen.

Känns bra idag iaf! När man inte kan träna så känns det som om man säckar ihop, riktigt jobbig känsla.
Gammal 2009-05-05, 12:24   #56
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Idag har jag bestämt mig för att bli sjukt bitig. Så är det bara. Första gången jag har haft denna inställningen. Jag vet att jag har någon sorts talang för det här och därför tänker jag nu kötta sönder med min nya inställning.

Närmaste mål är 160 i knäböj sept. 09. 210 i marklyft och 230 i hacksquat sept. 09. Sedan 130 i bänkpress sept. 09.
Jag kan fortfarande inte köra bänkpress eftersom min hand är fuckad, men den kommer läka.

Hädan efter tänker jag skriva lite snyggare i journalen och hålla den bättre uppdaterad.

Nya bilder kommer 1 juni.
Gammal 2009-05-06, 21:10   #57
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Halvdant pass idag :P

Marklyft
6x135
4x145
2x155
5x145
3x155
1x165

Jättelätt.

Tricepsextensioner runt huvudet med stång:
3x5 45

Var ganska så lätt men ovant. Fick också lite ont i handen.

Kunde alltså inte köra bänk idag heller eftersom det gör ont i min hand men jag har hopp och tror att jag kommer kunna köra på lördag... !

Körde bröstmaskinen idag med men fick ont i axlarna så sket i det.

Gjorde också en femma i hantelcurl med 26kilo hantlarna, förvånade mig själv.

All in all var det ett sådär pass.
Gammal 2009-05-07, 17:10   #58
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Lite discoträning idag

Stångrodd
3x5 90

Den övningen känns lite konstig tycker jag. Jag är rätt säker på att jag gör rätt men även fast man gör det så känns det som om man kanske missar något. Inte som i bänk där man går ner till bröstet och upp igen och vet att man har klarat ett rep, här känner jag mig bara osäker hela tiden.
Plus så känner jag ingenting i ryggen, övningen känns mest bara seg Men ska ändå fortsätta och se om jag kan bli starkare i den.

Sittande rodd
2x5 113.5
1x8 105

Gick rätt segt. Brukar börja med att köra sittande rodd och inte kört stångrodd innan så nästa gång blir det sittande rodd först igen.

bicepscurl med stång
1x5 47.5

Gjorde det strikt tycker jag och det var rätt så enkelt, kan nog klara en femma på 50 nu Men det gjorde ont i handen så jag körde med hantlar istället.

hantelcurl

2x5 26kilos hantlar

BEZEP!

Hantellyft åt sidan (heter det så?)

3x8 16kilos hantlar

Gick bra och så men fick ont i vänsterarmen av denna övningen. Tycker om militärpress bättre för axlar, längtar lite tills min hand har läkt

Det var allt för denna discodagen
Gammal 2009-05-07, 20:49   #59
14K
Registered User

14Ks avatar

Reg.datum: Dec 2008
Fan vilken nice rygg du ligger inne med
14K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-08, 11:16   #60
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 14K Visa inlägg
Fan vilken nice rygg du ligger inne med
Haha tack så mycket! Bilden var dock tagen för ett tag sedan, jag tror att jag har ökat på ganska så bra nu, speciellt i nedre ryggen ser man skillnad.

Aregato

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:03.