2009-02-01, 15:40
|
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Skulle vi se på hur medlemmar med finskt påbrå ser ut så kan jag glädja er med att jag inte drar ned statistiken skevt för något land. (50% svenskt och 50% finskt ursprung).
|
|
2009-02-01, 15:55
|
|
|
clean & sober
Reg.datum: Feb 2006
|
Min personliga åsikt, efter att ha rest en hel del, är att svenskar är bland de mest utseendefixerade folk jag stött på, detta gäller både killar och tjejer. På gott och ont.
Med det sagt så kan man inte undgå faktumet att svenska tjejer ÄR förbaskat snygga jämfört med många länder. Sedan om det beror på deras förmåga att sminka sig otroligt mkt och konstant lyckas springa runt i snygga kläder eller om det är genetik låter jag diskussionen reda ut. Kanske en kombination?
|
|
|
2009-02-01, 16:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
har Finland någon känd modell? finns det någon finsk tidning som slitz, moore? Har bara varit i Finland en gång och de var i Helsingfors men såg inget snygg brud där, dock var det svinkallt och var bara där typ 5 timmar så alla kanske satt inomhus :P Men det finns ju alltid ris och ros inom alla folkslag! Så självklart finns de snygga finskor dock i ett mindre utbud än här i Sverige
|
|
|
2009-02-01, 16:13
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy
Jag är 50% finsk, 50% svensk. Men mormor växte upp i Karelen, och det tillhör ju Ryssland nu, så ungefär som dig då
Lite snygghet ifrån svensk sidan, lite sisu ifrån finsk-delen och sjukt bra vodka-gener. Heltklart en opti-mix.
|
Haha, precis kan nog inte bli mycket bättre!
|
|
|
2009-02-01, 16:34
|
|
|
Preciousss Posterior
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av stridis
Skulle vi se på hur medlemmar med finskt påbrå ser ut så kan jag glädja er med att jag inte drar ned statistiken skevt för något land. (50% svenskt och 50% finskt ursprung). 
|
En till blandras här  (mamma finlandssvensk, pappa Ölännning)
|
|
|
2009-02-01, 16:49
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av ManuelIT
Min personliga åsikt, efter att ha rest en hel del, är att svenskar är bland de mest utseendefixerade folk jag stött på, detta gäller både killar och tjejer. På gott och ont.
Med det sagt så kan man inte undgå faktumet att svenska tjejer ÄR förbaskat snygga jämfört med många länder. Sedan om det beror på deras förmåga att sminka sig otroligt mkt och konstant lyckas springa runt i snygga kläder eller om det är genetik låter jag diskussionen reda ut. Kanske en kombination? 
|

|
|
|
2009-02-01, 18:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
Klädseln är helt klart något som kan påverka uppfattningen om folks utseende. Bara man åker över gänsen till Torneå så blir man ju förvånad över hur luffaraktigt en del finnar klär sig(främst medelålders män kanske). Minns att jag kommenterade detta redan som barn åt mamma.
Men detta kan ju självklart inte stämma för ungdommar som söker partners. Där bör väl klädseln påverkas lika mycket av omvärlden/media som sverige, finns väl exakt samma klädkedjor i Finland som i Sverige?
Edit: Är väl själv 50/50 svensk/finne, verkar inte vara en helt ovanlig kombination här på forumet
|
|
|
2009-02-01, 18:13
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av tano
Klädseln är helt klart något som kan påverka uppfattningen om folks utseende. Bara man åker över gänsen till Torneå så blir man ju förvånad över hur luffaraktigt en del finnar klär sig(främst medelålders män kanske). Minns att jag kommenterade detta redan som barn åt mamma.
|
Vet inte hur det är numera, men när jag var i Finland senast(10+ år sen) så var det iaf på modet med gräsligt fula och färgglada träningsbyxor. 90% av den manliga befolkningen gick runt i det. Visserligen var detta också i de mer ociviliserade trakterna.
|
|
|
2009-02-01, 20:11
|
|
|
Living the good life
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Vet inte hur det är numera, men när jag var i Finland senast(10+ år sen) så var det iaf på modet med gräsligt fula och färgglada träningsbyxor. 90% av den manliga befolkningen gick runt i det. Visserligen var detta också i de mer ociviliserade trakterna.
|
Det är finlands nationaldräkt nu mera. En accessoar till dräkten är ofta ett par vandringsstavar
|
2009-02-01, 20:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Kan inte hålla med där, har en flickvän som är halv finne, hon har lite finska drag, det är bara snyggare
|
|
|
2009-02-01, 20:27
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ironbabe
En till blandras här  (mamma finlandssvensk, pappa Ölännning)
|
+1
Det här måste ju vara den ultimata blandningen. Två folkslag i en och samma person! Ja, jag e snygg!
|
|
|
2009-02-01, 21:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Jag har hört av ett antal sydsvenskar att norrländska tjejer är fulare än sydsvenskar också, och du sökte kring Umeå va?
|
|
|
2009-02-01, 22:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Även invandrartjejer är mycket snyggare i Sverige än de är i sina ursprungsländer, vilket får mig att tro att det till stor del är den relativt sunda livsstilen och utseendefixeringen som gör att svenskar ser bra ut i jämförelse med andra. Svenskar är till exempel slående välklädda, dock ganska fantasilöst och konformistiskt - nästan komiskt när man varit utomlands ett tag och kommer hem till Stockholm och ser hur alla har identiska jackor, byxor etc.
|
|
|
2009-02-01, 22:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
HAHA
Var i Helsingfors en eftermiddag för ett par veckor sen, kryssning. Jag och min sambo satt på ett café och diskuterade precis detta ämne.. många finnar har ett, hrmmm... särskilt karaktärisktiskt utseende
|
2009-02-02, 01:24
|
|
|
nöff nöff, tut tut!
Reg.datum: Dec 2004
|
Jag tycker finnars hy har en härligt nordisk lyster.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:07.
|

|