Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-01, 15:40   #46
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Skulle vi se på hur medlemmar med finskt påbrå ser ut så kan jag glädja er med att jag inte drar ned statistiken skevt för något land. (50% svenskt och 50% finskt ursprung).

✮✮I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it. ✮✮⠀⠀
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 15:55   #47
ManuelIT
clean & sober

ManuelITs avatar

Reg.datum: Feb 2006
Min personliga åsikt, efter att ha rest en hel del, är att svenskar är bland de mest utseendefixerade folk jag stött på, detta gäller både killar och tjejer. På gott och ont.

Med det sagt så kan man inte undgå faktumet att svenska tjejer ÄR förbaskat snygga jämfört med många länder. Sedan om det beror på deras förmåga att sminka sig otroligt mkt och konstant lyckas springa runt i snygga kläder eller om det är genetik låter jag diskussionen reda ut. Kanske en kombination?
ManuelIT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 16:11   #48
henk4n
Registered User

henk4ns avatar

Reg.datum: Dec 2007
har Finland någon känd modell? finns det någon finsk tidning som slitz, moore? Har bara varit i Finland en gång och de var i Helsingfors men såg inget snygg brud där, dock var det svinkallt och var bara där typ 5 timmar så alla kanske satt inomhus :P Men det finns ju alltid ris och ros inom alla folkslag! Så självklart finns de snygga finskor dock i ett mindre utbud än här i Sverige
henk4n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 16:13   #49
ryss
Banned User

rysss avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Jag är 50% finsk, 50% svensk. Men mormor växte upp i Karelen, och det tillhör ju Ryssland nu, så ungefär som dig då

Lite snygghet ifrån svensk sidan, lite sisu ifrån finsk-delen och sjukt bra vodka-gener. Heltklart en opti-mix.
Haha, precis kan nog inte bli mycket bättre!
ryss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 16:34   #50
Ironbabe
Preciousss Posterior

Ironbabes avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Skulle vi se på hur medlemmar med finskt påbrå ser ut så kan jag glädja er med att jag inte drar ned statistiken skevt för något land. (50% svenskt och 50% finskt ursprung).
En till blandras här (mamma finlandssvensk, pappa Ölännning)

Det är oftast utsidan som tänder en låga,
men det är insidan som håller den brinnande.
Ironbabe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 16:49   #51
Three pigs
Banned User

Three pigss avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ManuelIT Visa inlägg
Min personliga åsikt, efter att ha rest en hel del, är att svenskar är bland de mest utseendefixerade folk jag stött på, detta gäller både killar och tjejer. På gott och ont.

Med det sagt så kan man inte undgå faktumet att svenska tjejer ÄR förbaskat snygga jämfört med många länder. Sedan om det beror på deras förmåga att sminka sig otroligt mkt och konstant lyckas springa runt i snygga kläder eller om det är genetik låter jag diskussionen reda ut. Kanske en kombination?
Three pigs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 18:07   #52
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Klädseln är helt klart något som kan påverka uppfattningen om folks utseende. Bara man åker över gänsen till Torneå så blir man ju förvånad över hur luffaraktigt en del finnar klär sig(främst medelålders män kanske). Minns att jag kommenterade detta redan som barn åt mamma.

Men detta kan ju självklart inte stämma för ungdommar som söker partners. Där bör väl klädseln påverkas lika mycket av omvärlden/media som sverige, finns väl exakt samma klädkedjor i Finland som i Sverige?

Edit: Är väl själv 50/50 svensk/finne, verkar inte vara en helt ovanlig kombination här på forumet
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 18:13   #53
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Klädseln är helt klart något som kan påverka uppfattningen om folks utseende. Bara man åker över gänsen till Torneå så blir man ju förvånad över hur luffaraktigt en del finnar klär sig(främst medelålders män kanske). Minns att jag kommenterade detta redan som barn åt mamma.
Vet inte hur det är numera, men när jag var i Finland senast(10+ år sen) så var det iaf på modet med gräsligt fula och färgglada träningsbyxor. 90% av den manliga befolkningen gick runt i det. Visserligen var detta också i de mer ociviliserade trakterna.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 20:11   #54
The_RobRoy
Living the good life

The_RobRoys avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Vet inte hur det är numera, men när jag var i Finland senast(10+ år sen) så var det iaf på modet med gräsligt fula och färgglada träningsbyxor. 90% av den manliga befolkningen gick runt i det. Visserligen var detta också i de mer ociviliserade trakterna.
Det är finlands nationaldräkt nu mera. En accessoar till dräkten är ofta ett par vandringsstavar
Gammal 2009-02-01, 20:15   #55
Agoge
Registered User

Agoges avatar

Reg.datum: Jun 2008
Kan inte hålla med där, har en flickvän som är halv finne, hon har lite finska drag, det är bara snyggare
Agoge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 20:27   #56
Archos
Banned User

Archoss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ironbabe Visa inlägg
En till blandras här (mamma finlandssvensk, pappa Ölännning)
+1

Det här måste ju vara den ultimata blandningen. Två folkslag i en och samma person! Ja, jag e snygg!
Archos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 21:28   #57
gaah
Registered User

gaahs avatar

Reg.datum: Jan 2008
Jag har hört av ett antal sydsvenskar att norrländska tjejer är fulare än sydsvenskar också, och du sökte kring Umeå va?
gaah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 22:07   #58
pragmatist
Registered User

pragmatists avatar

Reg.datum: Dec 2005
Även invandrartjejer är mycket snyggare i Sverige än de är i sina ursprungsländer, vilket får mig att tro att det till stor del är den relativt sunda livsstilen och utseendefixeringen som gör att svenskar ser bra ut i jämförelse med andra. Svenskar är till exempel slående välklädda, dock ganska fantasilöst och konformistiskt - nästan komiskt när man varit utomlands ett tag och kommer hem till Stockholm och ser hur alla har identiska jackor, byxor etc.
pragmatist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 22:11   #59
lectris
Registered User

lectriss avatar

Reg.datum: Jun 2006
HAHA

Var i Helsingfors en eftermiddag för ett par veckor sen, kryssning. Jag och min sambo satt på ett café och diskuterade precis detta ämne.. många finnar har ett, hrmmm... särskilt karaktärisktiskt utseende
Gammal 2009-02-02, 01:24   #60
grisbil3n
nöff nöff, tut tut!

grisbil3ns avatar

Reg.datum: Dec 2004
Jag tycker finnars hy har en härligt nordisk lyster.
grisbil3n är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:07.