Gjorde ett riktigt bra pass igår med lite alternativa övningar.
Bl.a hantelpress 10x 50kg, 4x 60kg, 8x 50kg.
Stångcurl 10x 70kg, 6x 80kg, 4x 90kg (ca min kroppsvikt ).
Dips 8x 50kg+kroppsvikt, 3x 80kg+kroppsvikt (PB där faktiskt), 30x kroppsvikt.
Ska nog försöka mig på dips med en påhängd vikt som motsvarar min kroppsvikt någon gång snart.
Med mera... Jäkligt stark igår.
Blev ett par spontana bilder igår också, jämfört med de förra bilderna ser man knappt någon skillnad, lite smalare midja kanske, men i verkligheten ser det mycket bättre ut än vid tillfället jag tog bilder sist.
Typ 1,5 månad kvar på dieten, kommer nog bli bra.
Härligt med fler som jobbar för att vända denna envisa "spink-trend" som verkar slagit rot i huvudstaden, mer sånt!
__________________ "Arbeta som om du inte behövde pengar, älska som om du aldrig blivit sårad... och dansa som om ingen såg dig!"
otrolig fysik... med de klubborna så förstår jag att +80kg i dipsen fonkar.
Ser du ut såhär nu så vågar jag inte ens ana mig till hur du kommer se ut till 40-årskrisen
Förjävla nice fysik langster.
Ser riktigt bra ut! Är nog ännu bättre när 30-årsdagen kommer.
Hur har du lagt upp din diet? Såg förvisso att du skrev att det var en relativt kolhydratsfattig kost men är detta ett av skälen till att det inte blev några helkroppspass?
Hubba!
Jag har totalt missat dig på Balance! Jag hade annars börjat "vänja" mig vid att det inte fanns några välbyggda killar (läs människor öh!) där, förutom deras egen PT Janne förstås
Härligt med fler som jobbar för att vända denna envisa "spink-trend" som verkar slagit rot i huvudstaden, mer sånt!
Vi kan inte ha tränat samma tider någon gång tror jag!
Jag börjar tröttna lite på Balance faktiskt, det är lite trist med alla brats som kollar snett på en och knappt vet vad de har där att göra, speciellt så här års när det faktiskt är lite folk där. Var väldigt skönt i somras annars tycker jag, när jag började träna där, svalt, bra luft och nästan folktomt.
Citat:
Ursprungligen postat av PepzAdept
Är dipsen med fullt djup är det ju galet starkt. Men det verkar du ju iofs vara så tvivlar jag inte på. Grymt bra jobbat i alla fall!
Jorå, Jörgen här på forumet har bedömt mina dips en gång så jag vet iaf hur de ska utföras enligt tävlingsregler. Men jag får väl ta och filma det någon gång. Dips är nog den pressövning jag är starkast i och får bättre tryck i dem om jag går djupt faktiskt.
Jag vet inte om du känner igen mig på bilderna men vi har träffats ett par gånger faktiskt, på Flex t.ex.
Citat:
Ursprungligen postat av kelk
Ser riktigt bra ut! Är nog ännu bättre när 30-årsdagen kommer.
Hur har du lagt upp din diet? Såg förvisso att du skrev att det var en relativt kolhydratsfattig kost men är detta ett av skälen till att det inte blev några helkroppspass?
Kör hårt!
Jag kör periodisk fasta, vilket passar mig utmärkt. De flesta mål är baserade på broccoli och kyckling, eller hamburgare. Under 2000 kcal på vilodagar, ca 2500 kcal på träningsdagar. Ca 1,5 timme promenad på vilodagar. Ingen cardio, än så länge iaf.
Jo, jag hade ingen lust att chansa på helkroppspass nu när jag började med dieten.
Tack till alla andra som lämnat så positiva kommentarer, det motiverar mig verkligen till att fortsätta köra hårt!
Nja, det är svårt att mäta resultat eftersom det går så långsamt hur man än gör. Jag tycker inte att jag får sämre resultat iaf och samtidigt får jag mer tid över till annat vilket är bra.
Alla muskler tränas ju lika ofta som om man delar upp dem i mindre grupper ändå. Det är därför jag är lite intresserad av att testa helkroppspass 2-3 ggr i veckan för då skulle det verkligen bli skillnad i frekvensen varje muskel blir tränad.
Jag tränade typ 5 ggr i veckan några av de första åren, för det mesta har det varit 4 ggr i veckan. Nu kör jag som sagt 3 ggr i veckan och den enda skillnaden jag är säker på är att det är skönare att kunna vila mer och jag är mer motiverad när jag väl går till gymmet än när man är där nästan varje dag.