Dagens MMA träning började med följande:
Uppvärmning några varv runt mattan, med armsving åt alla håll. Klackar i rumpan. Sido hopp.
Efter detta var det dags för "räkan" en övning då du skjuter ifrån dig hela din vikt med höften till andra sidan. Sjukt svårt att förklara!
Efter räkan var det dags för att som jag ser det "krypa" genom att lyfta din vänstra hand samtidigt som du lyfter ditt högra ben högt och vise versa. Och går ner i typ av en armhävning utan nudda marken!
Sen var det kullerbyttor där man skulle ställa sig direkt efter ner och göra armhävning!
Efter uppvärmningen började vi med lite spark och slag övningar. Körde olika sparkar, och olika slag kombos. Sedan körde vi nedtagning med grepp involverade(väldigt krävande då man ska slänga runt den andre).
Efter detta var det dags för lite lätt "grappling" där man bara ligger och kramas och känner efter lite, tar några grepp här och där men inget hårt!
Efter detta var det dags att hitta en ny kompis att köra ganska hårt mot, endast grappling inga slag eller sparkar alltså!
Och efter dessa övningar var det dags för "gubbe" detta går då ut på att man möter en person där man bara kan vinna genom "mounta" den andra alltså sätta sig på honom, eller submission, där man tar ett grep och han klappar ut! Denna övning är väldigt krävande då en börjar som "vinnare" och så är där ca 5 på rad som är "utmanare" och om man då som jag

lyckas med rätt ofta vinna mot minst 3 i rad är detta väldigt jobbigt!
Och inte nog med att jag var på topp idag och vann mot alla i raden, så är tränaren så ful och säger jag förlora en match för att jag inte skulle få för mycket självförtroende hahah! Jag anser det var endast för jag vann

!
Och efter detta när orken var helt slut. Ska man kasta runt en kompis åt vardera håll om höften samtidigt som man kramar om honom liksom! Man har all hans vikt och ska kasta runt med extremt jobbigt!
Överlag är jag nöjd alltid lika roligt med dessa pass, och konditionen bara ökar varje gång!