Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-04, 15:53   #46
DjiinZ
Registered User

DjiinZs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg

Men att fly det som pesten och tro att allt innehåller en massa socker utan att det ens gör det är ju bara dumt och ger onödigt mycket huvudbry. Dina resultat blir inte bättre av överdriven nojja hit och dit, snarare vore det enbart positivt med en mer avslappnad attityd skulle jag gissa.
Jag flyr inte som pesten från det, jag vill bara avstå godis,glass,kakor och sånt. Det har aldrig nappat på mig eller kankse när ja va yngre men nu vet ja att de finns godare saker man kan mumsa på ^^

Citat:
Ursprungligen postat av Mega_man1000 Visa inlägg
varför man dör ju inte av att äta socker?? bara om man äter ENORMA mängder dag in och ut och sitter och glassar hela dagarna. Men det gäller ju med allt man äter man ska äta balanserat
Som mitt översta svar. Jag har aldrig nappat så mycket på godis,glass, kakor.
Kankse när ja va yngre men nu vet ja att de finns godare saker man kan mumsa på ^^

Du får även större penis av marklyft.
DjiinZ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-04, 16:31   #47
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av DjiinZ Visa inlägg
Jag flyr inte som pesten från det, jag vill bara avstå godis,glass,kakor och sånt.
Jasså?

Så all den här oron över något enstaka gram tillsatt socker i proteinpulvren (vilket inte ens existerar) har bara varit ett skämt eller vaddå?
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-04, 18:58   #48
DjiinZ
Registered User

DjiinZs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Jasså?

Så all den här oron över något enstaka gram tillsatt socker i proteinpulvren (vilket inte ens existerar) har bara varit ett skämt eller vaddå?

Ifall det är laktos så e de ju inget. Men ifall de är vanligt vitt socker så räcker de ju bara att avstå från saken. Jag flyr ju inte från det då jag bara tänker inte på de.

Du får även större penis av marklyft.
DjiinZ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 13:07   #49
xlucasx
Registered User

xlucasxs avatar

Reg.datum: Jan 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Det går att köpa överallt och är rätt dyrt.
I Göteborg så finns Tofu för 16 kr/500g i en asiatisk butik mitt emot Nordstan, väldigt billigt protein per krona i mina ögon. Ville mest bara lyfta fram det ifall det var någon Göteborgare som missat, då tofu i mina ögon är både fantastiskt gott och billigt.
Gammal 2010-09-12, 13:12   #50
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Det blir ju inte direkt jättebilligt.

Det innehåller väl inte mer än 15g proten per 100g och då skulle det bli knappt 5g protein/krona. Det är i princip samma som kvarg/mjölk/ost och det mesta annat.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 13:37   #51
Frumpish
Registered User

Frumpishs avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av xlucasx Visa inlägg
I Göteborg så finns Tofu för 16 kr/500g i en asiatisk butik mitt emot Nordstan, väldigt billigt protein per krona i mina ögon. Ville mest bara lyfta fram det ifall det var någon Göteborgare som missat, då tofu i mina ögon är både fantastiskt gott och billigt.
Mitt emot vilken sida av nordstan It's a square!

På andra sidan hamngatan eller?
Frumpish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 13:38   #52
xlucasx
Registered User

xlucasxs avatar

Reg.datum: Jan 2010
Missade att skriva att det var ur ett veganskt perspektiv. My bad.

Butiken ligger vid samma sida som Löplabbet och det vegetariska caféet Andrum, precis bredvid Andrum. Har riktigt dålig koll på Göteborg då jag är nyinflyttad. Det finns även Vargbär (gojibär) där för 29 kr/200g om man uppskattar det, även om det är lite överhypat. Hur som helst så är det gott att ha i gröten och mycket billigare än någon annanstans. (ursäkta OT)

Senast redigerad av xlucasx den 2010-09-12 klockan 13:42.
xlucasx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 13:48   #53
Frumpish
Registered User

Frumpishs avatar

Reg.datum: Jan 2009
vargbär? ahaahhaa, alla dessa roliga namn på gojibär ska defintivit köpa några såna, även om de säkerligen är brutalt överhypade är de goda

Tack!
Frumpish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 15:31   #54
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av xlucasx Visa inlägg
Missade att skriva att det var ur ett veganskt perspektiv. My bad.

Butiken ligger vid samma sida som Löplabbet och det vegetariska caféet Andrum, precis bredvid Andrum. Har riktigt dålig koll på Göteborg då jag är nyinflyttad. Det finns även Vargbär (gojibär) där för 29 kr/200g om man uppskattar det, även om det är lite överhypat. Hur som helst så är det gott att ha i gröten och mycket billigare än någon annanstans. (ursäkta OT)
Ur veganskt perspektiv är väl snarare allt protein billigt?

Linser, bönor osv. är ju billiga proteinkällor.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 17:09   #55
Luca Brasi
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
för att inte tala om vetemjöl.
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-27, 12:27   #56
xcv
Registered User

xcvs avatar

Reg.datum: Oct 2012
Kör en bump på denna!

Vad är de senaste rönen ang regelbundet intag av tofu och produkter baserade på det? Har gjort lite sökningar och läst på forumet, och det jag hittar är lite tvetydigt, men verkar ändå luta mot att för stort/regelbundet intag kan ha negativ inverkan på hormonnivåerna.

Större delen av informationen är dock uppemot tio år gammal. Har det gjorts några intressanta studier kring detta de senaste åren? Finns det rekommendationer för hur mycket man kan äta utan att påverka hormonnivåerna?
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-27, 13:31   #57
Xead
Registered User

Xeads avatar

Reg.datum: May 2014
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
Kör en bump på denna!

Vad är de senaste rönen ang regelbundet intag av tofu och produkter baserade på det? Har gjort lite sökningar och läst på forumet, och det jag hittar är lite tvetydigt, men verkar ändå luta mot att för stort/regelbundet intag kan ha negativ inverkan på hormonnivåerna.

Större delen av informationen är dock uppemot tio år gammal. Har det gjorts några intressanta studier kring detta de senaste åren? Finns det rekommendationer för hur mycket man kan äta utan att påverka hormonnivåerna?
+1. Nu baserar jag verkligen inte min kost med sojaprodukter men ibland gillar jag att använda t.ex. sojamjölk istället för vanlig eller att köra lite tofu istället för kött. Det bör väl rimligtvis inte ha någon speciell hormonpåverkan?
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:28.