Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-02, 21:49   #46
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Reg.datum: Dec 2003
Dagenspass: Bröst

Bänkpress: 120x8 13x4x3x3

Snedbänkpress i smith: 110x9x8x7

Hantelpress: 42,5x10x8x8x7

CC 3 set

Plus några set biceps och mage.

Kommentar: Blev lite av en karatefylla i lördags och jag har mått skit sen dess. Jävligt glad att passet gick så bra som det gjorde trots usla förutsättningar. Köpt en burk esa pro nu så jag hoppas på lite placebo. Har inte tillgång till våg nu men jag gissar att jag nått mina 95 kilo även efter jag fått fylla på mig lite grann. Har skött mina promenader så förhoppningsvis hinner jag träna fyllan ur kroppen på några dagar. Och förhoppningsvis dröjer det ett tag till nästa fylla..
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 21:51   #47
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

L-sami

(Haha lol.. först nu jag fattat att ditt namn uttalas sami och inte saaaami) Jag har funderat på bålatt kanske köra ett bålträningspass eller lägga in det som avslutning på nåt pass. Saknar väl kanske lite motivationen till det/ inte hittat några övningar som jag gillar så det har inte blivit av. Men det känns om lite bålstyrka behövs iaf om jag vill komma nånstans i böj/mark.
Gammal 2008-06-04, 16:37   #48
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Dagenspass: Axlar

Militärpress: 70x5x3

Axelpress: 40x5 37,7x5 35x6

Hantelyft åt sidan: 15x8x3

Plus rotator, lite extra utsida axel samt vader.

Kommentar: Ett hurtigt pass idag ska på studentfirande. Intesivt, ganska bra pass, fint väder och mumsig mat nalkas så det kan inte bli mycket bättre nu. Har lite strul med ett sår underfoten men om jag känner att det funkar blir det lite långdistans samt beach imorgon. Fredagens ryggpass är inom parentes, blir fest imorgon så jag får se hur jag mår på freddag. FYFASN VA FINT, SOMMAREN ÄR VERKLIGEN IGÅNG NU!!

(ignorera sista meningen i inlägg 46)
Gammal 2008-06-07, 15:40   #49
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Gårdagenspass: Rygg

Rakamarklyft: 120x8x8x8x8x6?

Latsdrag: 120x7x6x6x5 100x5 100x5

Smalachins: 20x5x2

Kabelrodd: 100x6x6x6

Plus en ryggövning till, lite underarmar och 3 set biceps.

Kommentar: Rätt nöjd med passet. Kom hem 4 på natten lite halvberusad, dog innan jag hunnit äta upp min mat men återladdning på stranden dagen efter gjorde underverk. Ryggen kändes rätt bra, kändes lite skum i veckan men ingen smärta under passet eller efteråt. Latsdragen var riktgit fina idag, de kändes verkligen att dom tog. Har skippat hantelroddarna nu (byt till sommargym med 40 kilos hantlar) Kanske läggger dom sist i passen i fortsättningen men jag är inte så sugen att bränna halva kvällen på gymmet. Ska hinnas med mycket sol strand och grill och fest nu men trots späckat schema blev det iaf en löprunda istället för morgonpromenad idag. Nu blir det grill, fotboll, fotboll ett bra tag framöver. Lever verkligen sommardörmmen just nu
Gammal 2008-06-08, 23:39   #50
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Dagenspass: Ben

Knäböj: 90x8x3

Frontböj: 60x6x3 lol

Utfall i smith: 70x8x3

Baksidalår i maskin 3 set

Plus 10 set vader

Kommentar: Snabbt och ok pass. Sket i att köra "tungt" i knäböjen, ryggen kändes helt ok. Gillar inte att böja på detta gymmet, på gerda känns böjarna mycket bättre =/ Kort jogging i morse sen strandfotboll hela dagen. Nice.
Gammal 2008-06-10, 00:35   #51
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Dagenspass: Bröst

Bänkpress: 120x8 130x4 130x3 130x4(?)

Smalbänkpress i smith: 110x8x6x6

Hantelpress: 40x8x8x8x6

CC 3 set samt lite biceps och mage.

Kommentar: En promenad imorse och ett efter den ett bra pass på gymmet. Bänken kändes bra idag och hade jag inte felat på rep 2 i set 2 hade det nog blivit 4or hela vägen. Käkat lite mer än vanligt nu så jag har inte stenkoll på vikten men nåt kilo upp är det nog. Ska försöka balansera mellan deff och sommarnjutningar nu så jag vet ärligt inte ifall jag kommer gå ner nåt mer. Fortsätter iaf med konditionen som vanligt och varje dag kör jag promenad om jag inte är superultrabakfull. Imorgon spelar Sverige och förhoppningsvis vinner så det finns risk för en suddig natt men det blir garanterat asball. Ciao..
Gammal 2008-06-12, 16:02   #52
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Gårdagenspass: Axlar

Militärpress: 70x6x5x5x5

Axelpresspress: 40x4 37,5x4 (?) 35x6

Styrkevändninar: 70x6 70x6 80x4 80x4

Hantellyft åt sidan: 15x8x3

Plus några set vader.

kommentar: Kände mig faktist ganska stark idag, vikterna kändes till en bärjan som lyft. Av någon skum anledning blev det ändå inga rekord vikter. Styrkan fanns men armarna kändes okontrollerade på sätt. Massa energi bara gick åt för att hålla dom stabila på npgot knepigt sätt. Gick en vända på morgonen, va ganska bakis så det va skönt me lite luft. Hade bara 5 timmarssömn i kroppen kompentserade det genom att kollapsa runt 8 igår och sova drygt 15 timmar. Har sprungit en vända på morgonen idag och är lite sugen att dra en sväng till gymmet. Puss.
Gammal 2008-06-13, 12:51   #53
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Dagenspass: Rygg

Rakamarklyft: 120x8x7x6x6

Latsdrag: 120x6x6x6x6 100x8x8

Smala chins: 22,5x6x5

Kabelrodd: 100x6x3

Samt lite underarmar.

Kommentar: Promenand i morse och ett tidigt pass på gymmet i stinkande tröja. Helgen kan knappast börjat bättre, lite sol nu så blir jag glad. Rätt bra pass, allt kändes bra, svetten kom, vikterna gick upp osv...och ryggen kändes hel! Nu blir det break en dag och ben på söndag. Möjligt att jag springer imorgon, känns lite lam i benen sprungit en del i veckan. Imorgon kommer det troligvis bli grillat i mängder samt ett överkört spanskt landslag och en säkrad kvartsfinalplats. Ev blir det lika stora mängder öl. Forza Sverige!!!!!!!!!!1
Gammal 2008-06-13, 13:01   #54
Smml
Kylskåp

Smmls avatar

Reg.datum: Sep 2007
Hur djupa är böjarna då? Lite disco att vara mycket starkare i bänk än i böj
Smml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-13, 15:37   #55
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Smml Visa inlägg
Hur djupa är böjarna då? Lite disco att vara mycket starkare i bänk än i böj
Böjarna är djupa, så djupa så att jag skulle godkänna på någon annan. Det är ganska mycket disco att träna på 30 kg mer i bänk än böj men nu har det tyvärr blivit så. Rygg och knä som strulat ganska mycket samt att motivationen att träna ben i början av träningskarriären inte var på topp.
Gammal 2008-06-13, 15:49   #56
rolf
#VilaLagom

rolfs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Det var då rent jävligt vad stark du är i bänk, och i pressövningarna överlag! Galet! Det är ju så man blir äcklad
Gammal 2008-06-15, 14:01   #57
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Dagenspass: Ben

Knäböj: 90x8x3

Frontböj 60x5x3

Utfall i smith: 70x5x3

Samt 8 set vader

Kommentar: Sprang 30 min innan passet och med tanke på omständighterna så ett godkänt pass. Blev rätt kort pass men jag fick ändå med det mesta av nödvändigheterna. Böjarna kändes väldigt bra idag annat än vad man kan säga om mitt fysiska samt psykiska välstånd. Bakfull, dissad, dissad igen, suicidal, förlust mot spaninen, slut på kontot, ja listan kan bli en mil.. Imorgon ska jag försöka bänka 200 genom taket. Jag hatar tjejer.

Rolf: Thx. Jag försöker göra mitt bästa för att matcha dina 2xkroppsvikten i dips
Gammal 2008-06-15, 14:53   #58
rolf
#VilaLagom

rolfs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Ah, dagen efter brukar kännas röv, känner igen det där med humöret. Starkt att träna ändå, och respektabla vikter Fast var har du fått det där 2x kroppsvikten från? Jag har som bäst gjort +60kg x 7, och jag väger 90
Gammal 2008-06-17, 16:16   #59
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Gårdagenspass: Bröst

Bänkpress: 120x8 130x4 130x3 135x3 (lite hjälp)

Snedbänkpress i smith: 110x8 110x8 115x6

Hantelpress: 42,5x8x8x7x6

Samt lite biceps.

Kommentar: Ångestdämpande pass som gick ganska bra. Funderar på att skaffa magnesium eller nåt till bänken för jag svettas som en gris och stången glider lite i händerna när jag pressar. Ganska bra tryck i tutorna efter passet. Körde en promenad på morgonen. Sprang i morse och kört ett lättare pass idag följt av lite beach. Försöker vara lite duktig innan midsommar, deffen går nog bara på halvfart nu ;/

Rofl: Jaja wtf nästan dubblakroppsvikten, dippar man så mycket kan jag bjuda på dom sista kilona
Gammal 2008-06-18, 18:11   #60
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Dagenspass: Axlar

Militärpress: 70x6x5x5x5

Axelpress: 40x4 37,5x5(?) 35x6

Styrkevändningar: 70x5 80x4x4x4 90x1 100x1!!!

Hantellyft åt sidan: 16x8x3

Samt 8 set vader och nåt set rotator.

Kommentar: Löpning imorse och gymmet efter det. Nöjd med passet mest pga. styrkevändningarna. Inget jättetryck i axlarna men iaf fick jag styrkevända 100 kg. Det va inte snyggt och det kanske inte ens kan kallas styrkevändning men upp kom det iaf. 90kg gick dock upp fint och på 80 kg va väl inte tekniken den finaste men ryggen kändes bra så det var bara att köra. Aningens sliten i ena vaden nu, blev iofs en del fotboll i eftermiddag men kvällscardion uteblir nog. Har ändå vavverkat några mil de senaste dagarna. nu bänkar jag mig i Tv-soffan och njuter av Zlatans underhållning och börjar se fram emot kvartfinal. GO SVERIGE

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:41.