Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Vad jag vet så har McCain röstat för allt Bush bett om när det gäller krig. Att USA har sänkt sina aktier rätt rejält hos Europas folk sedan Clinton tror jag få skulle säga emot väl? Kriget i Irak är totalt kasst och USA borde dra sig ut som ockuperande armé och istället stödja en FN-styrka.
Självklart tar man Irans parti när det gäller att landet har rätt att inte bli oprovocerat anfallet som resulterar i ett blodigt krig. Du som nationalist borde väl förstå denna grundläggande rätt en nationalstat har.
|
McCain har i de debatter jag följt på CNN och Fox varit bra mycket mindre katigoserande och dömmande som Bush varit. Sen kan det vara så som du säger. Men jag vet av egen erfarenhet som politiker är att det är svårt att rösta mot vissa förslag då hjärtat säger JA men hjärnan NEJ. Så som sagt är min bild av McCain är bra mycket bättre än vad min bild av Bush är.
Sen så skulle jag givetvis hellre se en FN-styrka men det vet både du och jag är en utopi. Delvis pga Bush agerande.
Sen vet jag att USAs aktier sänkts sen Clintons dagar. Men tror inte Obama är svaret, tror det skulle bli samma fredsbaksmällafiasko som Jimmy Carter hade om Obama blev vald. Skulle helst ha sett Colin Powell (han är även svart så ni får glömma ras argumentet mot mej

) En kunnig man i militära frågor med även ett hum om hur Europa tänker och känner. Samtidigt skulle han kunnat göra massor för USAs minioriteter. Obama kommer bara att vara en nagel i ögat på högern vilket ger honom en svårt utgångsläge att göra någonting vettigt även på hemmaplan. Eller hur Trance?
Sen är jag en finländsk patriot som främst har historiska orsaker. Jag är inte någon sådan som tänker så mycket på känslor och vad som är rätt och fel. Utan mer en sådan som strävar att vara vänlig mot mina medmänniskor och ställa upp för min familj, grannar, vänner och land om det så behövs. Jag vet även att Finland blev attackerat i ett anfallskrig, men det är för mej stor skillnad om angriparen är en demokrati eller en diktatur. Hur ställer du dej till det?