Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Vem vill du se som USA's näste president?
Obama 63 45.65%
Clinton 27 19.57%
Edwards 1 0.72%
Huckabee 4 2.90%
Romney 0 0%
Giuliani 0 0%
McCain 2 1.45%
Paul 11 7.97%
Annan 3 2.17%
Vet ej/Bryr mig inte 27 19.57%
Antal röster: 138. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-08, 18:08   #46
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Reg.datum: Apr 2006
Vietnamveteranen McCain skulle få min röst.
Vi tycks tycka detsamma i alla frågor förutom allmän sjukvård och jag vet inte hur jag skall tolka hans syn på "borgerliga" homo-äktenskap, men om han är positiv till den tanken så är vi bra lika.

Sen tror jag att hans person passar till att vara ledare.

Hur tror ni Obama skulle kunna hävda västvärldens intressen mot ett allt starkare Ryssland och Kina? Obama har bra åsikter inrikespoltiskt sett men han är naiv utrikespolitiskt sett... (Enligt mej)

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 18:20   #47
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Vietnamveteranen McCain skulle få min röst.
Vi tycks tycka detsamma i alla frågor förutom allmän sjukvård och jag vet inte hur jag skall tolka hans syn på "borgerliga" homo-äktenskap, men om han är positiv till den tanken så är vi bra lika.

Sen tror jag att hans person passar till att vara ledare.

Hur tror ni Obama skulle kunna hävda västvärldens intressen mot ett allt starkare Ryssland och Kina? Obama har bra åsikter inrikespoltiskt sett men han är naiv utrikespolitiskt sett... (Enligt mej)
Nu bryr jag mig inte om Obama men anser nog att bästa sättet att hävda västvärldens intressen mot Ryssland är att inte kasta USA i en enorm stadsskuld, flera krig och vara positiv till krig med Iran om det "behövs" samt stöta bort resten av västvärlden och göra landet hatat.

Men det är ju bara jag det.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 18:23   #48
Herr Oberst
Registered User

Herr Obersts avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Vad har det med fetma och lathet att göra?
Inte ett dugg säkert. Men det är rätt kul att det är det enda du reagerade på.
Herr Oberst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 18:24   #49
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Oberst Visa inlägg
Inte ett dugg säkert. Men det är rätt kul att det är det enda du reagerade på.
Antagligen för att det var det enda som var dumt.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 18:26   #50
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Nu bryr jag mig inte om Obama men anser nog att bästa sättet att hävda västvärldens intressen mot Ryssland är att inte kasta USA i en enorm stadsskuld, flera krig och vara positiv till krig med Iran om det "behövs" samt stöta bort resten av västvärlden och göra landet hatat.

Men det är ju bara jag det.
Det ÄR bara du det...
Nu skall vi komma ihåg att McCain är ingalunda så extrem som vad Bush är. Och deras IQ borde skilja ganska mycket till McCains fördel.
Sen att "alla" hatar USA skyller jag på europas vänsterpress(Du vet väl att stora majoriteten journalister är vänster?).
Sen tycker jag i detta läge att man inte borde dra tillbaka sina trupper från Irak, man måste avsluta det man startat.

Sen är det så intressant att se hur folk tar Irans parti. Iran som är islamsk/religiös diktatur och undergräver allt vad vi kallar demokrati och mänskliga rättigheter. Detta kan jag inte förstå.

Men detta är ju bara jag och jag har få åsiktsfränder på kolo så jag bjuder på detta...

Gammal 2008-01-08, 18:33   #51
Trance

Trances avatar

Citat:
Det ÄR bara du det...
Nu skall vi komma ihåg att McCain är ingalunda så extrem som vad Bush är. Och deras IQ borde skilja ganska mycket till McCains fördel.
Sen att "alla" hatar USA skyller jag på europas vänsterpress(Du vet väl att stora majoriteten journalister är vänster?).
Sen tycker jag i detta läge att man inte borde dra tillbaka sina trupper från Irak, man måste avsluta det man startat.

Sen är det så intressant att se hur folk tar Irans parti. Iran som är islamsk/religiös diktatur och undergräver allt vad vi kallar demokrati och mänskliga rättigheter. Detta kan jag inte förstå.

Men detta är ju bara jag och jag har få åsiktsfränder på kolo så jag bjuder på detta...
Vad jag vet så har McCain röstat för allt Bush bett om när det gäller krig. Att USA har sänkt sina aktier rätt rejält hos Europas folk sedan Clinton tror jag få skulle säga emot väl? Kriget i Irak är totalt kasst och USA borde dra sig ut som ockuperande armé och istället stödja en FN-styrka.

Självklart tar man Irans parti när det gäller att landet har rätt att inte bli oprovocerat anfallet som resulterar i ett blodigt krig. Du som nationalist borde väl förstå denna grundläggande rätt en nationalstat har.
Gammal 2008-01-08, 18:45   #52
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Citat:
Vad jag vet så har McCain röstat för allt Bush bett om när det gäller krig. Att USA har sänkt sina aktier rätt rejält hos Europas folk sedan Clinton tror jag få skulle säga emot väl? Kriget i Irak är totalt kasst och USA borde dra sig ut som ockuperande armé och istället stödja en FN-styrka.

Självklart tar man Irans parti när det gäller att landet har rätt att inte bli oprovocerat anfallet som resulterar i ett blodigt krig. Du som nationalist borde väl förstå denna grundläggande rätt en nationalstat har.
McCain har i de debatter jag följt på CNN och Fox varit bra mycket mindre katigoserande och dömmande som Bush varit. Sen kan det vara så som du säger. Men jag vet av egen erfarenhet som politiker är att det är svårt att rösta mot vissa förslag då hjärtat säger JA men hjärnan NEJ. Så som sagt är min bild av McCain är bra mycket bättre än vad min bild av Bush är.

Sen så skulle jag givetvis hellre se en FN-styrka men det vet både du och jag är en utopi. Delvis pga Bush agerande.

Sen vet jag att USAs aktier sänkts sen Clintons dagar. Men tror inte Obama är svaret, tror det skulle bli samma fredsbaksmällafiasko som Jimmy Carter hade om Obama blev vald. Skulle helst ha sett Colin Powell (han är även svart så ni får glömma ras argumentet mot mej ) En kunnig man i militära frågor med även ett hum om hur Europa tänker och känner. Samtidigt skulle han kunnat göra massor för USAs minioriteter. Obama kommer bara att vara en nagel i ögat på högern vilket ger honom en svårt utgångsläge att göra någonting vettigt även på hemmaplan. Eller hur Trance?

Sen är jag en finländsk patriot som främst har historiska orsaker. Jag är inte någon sådan som tänker så mycket på känslor och vad som är rätt och fel. Utan mer en sådan som strävar att vara vänlig mot mina medmänniskor och ställa upp för min familj, grannar, vänner och land om det så behövs. Jag vet även att Finland blev attackerat i ett anfallskrig, men det är för mej stor skillnad om angriparen är en demokrati eller en diktatur. Hur ställer du dej till det?

Gammal 2008-01-08, 18:50   #53
Lallle
Hey Moon

Lallles avatar

Reg.datum: Dec 2004
Vilka av alternativen är demokrater repsektive republikaner? Obama och Clinton har jag koll på.
Lallle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 18:57   #54
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

http://www.expressen.se/nyheter/1.99...avoritkandidat

Artikeln är om McCain och som ni ser är han inte så stockkoneservativ som ni tycks tro.
Att han försvarar Irak-Kriget ännu idag tyder ju på att mannen har lite självaktning inom sig. Man försöker avsuta det man startat.
Sen kan jag förstå att han inte vill kritisera de vapenbröder som strider i Irak. Om du själv Trane skulle gett 7 år i dess uniform varav 5 år i fångläger. Skulle du inte stå stadigt som en av dess försvarare och stödsperson?
(Iaf har jag märkt detta bland våra krigsveteraner i Finland, man kritiserar inte eller sårar sin vapenbroder må han vara nazist eller kommunist, liberal eller sosse. Man tar denne i försvar.
Sen är det ju tragiskt att både Bush och Clinton är vietnam-smitare.)

Sen är det roligt att diskutera med dej Trance, du är en av de få riktigt sakliga debattörerna på kolo. Du känner knappast samma för mej, men man måste ju få säga sin åsikt!

Gammal 2008-01-08, 19:04   #55
Trance

Trances avatar

Citat:
McCain har i de debatter jag följt på CNN och Fox varit bra mycket mindre katigoserande och dömmande som Bush varit. Sen kan det vara så som du säger. Men jag vet av egen erfarenhet som politiker är att det är svårt att rösta mot vissa förslag då hjärtat säger JA men hjärnan NEJ. Så som sagt är min bild av McCain är bra mycket bättre än vad min bild av Bush är.

Sen så skulle jag givetvis hellre se en FN-styrka men det vet både du och jag är en utopi. Delvis pga Bush agerande.
Ser inte varför det skulle vara en utopi med en FN-styrka på sikt. McCain har även kontinueligt stött Patriot Act vilket suger enligt mig.

Citat:
Sen vet jag att USAs aktier sänkts sen Clintons dagar. Men tror inte Obama är svaret, tror det skulle bli samma fredsbaksmällafiasko som Jimmy Carter hade om Obama blev vald. Skulle helst ha sett Colin Powell (han är även svart så ni får glömma ras argumentet mot mej ) En kunnig man i militära frågor med även ett hum om hur Europa tänker och känner. Samtidigt skulle han kunnat göra massor för USAs minioriteter. Obama kommer bara att vara en nagel i ögat på högern vilket ger honom en svårt utgångsläge att göra någonting vettigt även på hemmaplan. Eller hur Trance?
Ser inte hur det skulle vara värre. Nog har demokraterna varit fega as den senaste tiden men ser inte varför republikanerna skulle dels få majoritet och dels vara värre mot just Obama.

Citat:
Sen är jag en finländsk patriot som främst har historiska orsaker. Jag är inte någon sådan som tänker så mycket på känslor och vad som är rätt och fel. Utan mer en sådan som strävar att vara vänlig mot mina medmänniskor och ställa upp för min familj, grannar, vänner och land om det så behövs. Jag vet även att Finland blev attackerat i ett anfallskrig, men det är för mej stor skillnad om angriparen är en demokrati eller en diktatur. Hur ställer du dej till det?
Det som spelar roll är anledningen. Om den blivit fabricerad och upphausad genom skrämselpropaganda från ett gäng hökar som resulterar att demokratin attackerar oprovocerat så ser jag ingen skillnad.
Gammal 2008-01-08, 19:06   #56
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
(Du vet väl att stora majoriteten journalister är vänster?).
Har du några belägg för det? På 70-talet stämde det säkert men idag?

Citat:
Iran? Ja, senast igår försökte de attackera ett amerikanskt fartyg i Hormuz-sundet. Det verkar bra. Bara för att Bush hade fel om deras kärnvapenprogram betyder det inte att de är sjyssta snubbar.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 19:07   #57
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
I övrigt har jag ingen koll på de amerikanska kandidaterna - jag röstar på Huckabee för han är kompis med Chuck Norris.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 19:14   #58
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Citat:
Ser inte varför det skulle vara en utopi med en FN-styrka på sikt. McCain har även kontinueligt stött Patriot Act vilket suger enligt mig.

Ser inte hur det skulle vara värre. Nog har demokraterna varit fega as den senaste tiden men ser inte varför republikanerna skulle dels få majoritet och dels vara värre mot just Obama.

Det som spelar roll är anledningen. Om den blivit fabricerad och upphausad genom skrämselpropaganda från ett gäng hökar som resulterar att demokratin attackerar oprovocerat så ser jag ingen skillnad.
Om Obama vinner valet(vilket han har stor chans att göra) så kommer du att se vad jag menar. Han kommer att möta kompakt motstånd i mäktiga instanser som CIA, näringslivet, Armèn, kristna högern you name it. Powell har bra kontakter med dessa + att han är smart och folklig. Men nu är ju Powell inte med så honom kan vi strunta i. Men som sagt vi kan återkomma med detta, men du lär se att USA kommer vara ett delat land i fortsättningen med Obama vid styret. Clinton,Edwards eller t.o.m McCain vore det bästa för att ena nationen.

Provocerat är väl att ta i. Alla diktaturer som för en aggresiv poltitik som dessutom kan ha kärnvapen är ett hot. Så då kan preventiva attacker vara nödvändiga i VÄRSTA FALL! Sen att Irak-kriget handlade först och främst om olja är en annan beklaglig femma. Men kan fortsättningsvis inte förstå hur man kan ta en diktaturs parti i en fråga. Oavsett vad den skulle handla om.
Men som sagt vi har ju Svenskar,Finnar, Europeer som bejublar utvecklingen i Ryssland också så ingenting är omöjligt...

Gammal 2008-01-08, 19:15   #59
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Har du några belägg för det? På 70-talet stämde det säkert men idag?

Iran? Ja, senast igår försökte de attackera ett amerikanskt fartyg i Hormuz-sundet. Det verkar bra. Bara för att Bush hade fel om deras kärnvapenprogram betyder det inte att de är sjyssta snubbar.
Det var en undersökning att i Sverige var 2/3 av journalisterna miljöpartister eller vänsterpartister. Detta läste jag på kolo. Kunde vara D-85 som sa detta. Om det sen stämmer vet jag inte, eller minns jag helt fel?

Gammal 2008-01-08, 19:17   #60
Trance

Trances avatar

Citat:
De försökate inte attackera, de provocerade.
" They said that as the guided missile destroyer USS Hopper, the guided missile cruiser USS Port Royal and the guided-missile frigate USS Ingraham were entering the Persian Gulf, five Iranian boats approached them at high speed and swarmed them.

The Iranian boats made "threatening" moves toward the U.S. ships and in one case came within 200 yards of one of them, the U.S. officials said."

http://edition.cnn.com/2008/WORLD/me...avy/index.html

Vi snackar även att de provocerade fartyg i en amerikans flotta (långt hemifrån) nära Iran. Ett USA som konstant har hotat med invasion och redan invaderat grannländer. Ett USA som garanterat redan har folk inne i Iran och inte har en bra historia med landet, t.ex.: http://presscue.com/node/37550

Iran styrs av religiösa idioter men det betyder inte att man skall starta ett jäkla krig där massor av människor dör.

Citat:
I övrigt har jag ingen koll på de amerikanska kandidaterna - jag röstar på Huckabee för han är kompis med Chuck Norris.
Mmm, Chuck sänkte sig rätt rejält där när han visade sig vara en gnällig religiös idiot. Han är inte häftig längre.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:54.