2013-12-12, 10:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia
Jag anser att man ska väga sig en gång i veckan under samma förutsättningar varje gång. T.ex. varje söndag morgon efter toabesök. Det är bäst för psyket, enligt mig. Det är också då man ser större viktnedgång och får motivation.
|
Jag anser att man ska väga sig varje morgon efter ett toa besök sen t.ex. varje söndag adderar man varje dags vikt och dividerar med 7 för att få fram ett snittvärde, tycker det ger ett mer korrekt "värde" en om man bara väger sig en gång i veckan, för då kan du ha otur o käkat lite mer kolhydrater dom 2 senaste dagarna och så ligger du fortfarande på samma vikt för att dina 0.5kg har du lagt på dig som vätska.
|
|
|
2013-12-12, 11:21
|
|
Dardania
Reg.datum: Nov 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av nippman
Jag anser att man ska väga sig varje morgon efter ett toa besök sen t.ex. varje söndag adderar man varje dags vikt och dividerar med 7 för att få fram ett snittvärde, tycker det ger ett mer korrekt "värde" en om man bara väger sig en gång i veckan, för då kan du ha otur o käkat lite mer kolhydrater dom 2 senaste dagarna och så ligger du fortfarande på samma vikt för att dina 0.5kg har du lagt på dig som vätska.
|
Veckovis ger dock en motivationsboost. Sedan så spelar det inte någon roll hur det ligger till varje dag då man oftast deffar i flera veckor/månader och det är slutresultatet som räknas.
|
|
|
2013-12-12, 11:52
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
skönt för dig! ligger också på en liten platå här nu, utan att jag har förändrat någonting dom senaste 2 veckorna, hur gick du till väga för att få igång allt igen så att säga?
|
Jag gjorde lite tillfälliga ändringar, gick emot vad som brukar rekommenderas och sänkte intaget lite till, lite mindre fett och lite mindre kolhydrater. Drog ner på cardio under en vecka. Sen höjde jag kalorierna lite igen och ökade på kolhydraterna. Kör cardio igen men inte lika mycket.
Vet inte om det är det som hjälpte, men ibland känns det som att man måste göra någon liten ändring om än tillfälligt för att kroppen ska kicka igång igen. Sen tror jag det hjälpte att jag blev bra i ryggen igen, att gå runt och ha ont som fan lär väl skicka ut en hel del stresshormoner i kroppen.
|
|
|
2013-12-13, 19:44
|
|
Groggluder
Reg.datum: Mar 2011
|
Tycker jag förtjänar 30g polkagris idag
|
|
|
|
2013-12-13, 19:55
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Veckovis ger dock en motivationsboost. Sedan så spelar det inte någon roll hur det ligger till varje dag då man oftast deffar i flera veckor/månader och det är slutresultatet som räknas.
|
Man väger sig varje dag för att veckans vikt ska bli representativ. Man använder ett utfallsmått för veckans sju vägningar, förslagsvis medianen ("normalvärdet"). Medianen för en vecka jämförs sen med medianen för en annan vecka. Då har man ett väldigt bra grepp om hur vikten förändrats under veckan. Det har man INTE om man jämför lördagens vikt ena veckan med lördagens vikt nästa vecka. Enstaka dagar är mycket känsliga för förändringar i vätska, tarminnehåll osv.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
Senast redigerad av Sheogorath den 2013-12-13 klockan 19:57.
|
|
|
2013-12-13, 23:28
|
|
Groggluder
|
Midjan har i alla fall gått ner 4 cm efter snart en månad av deff, är väl mest vätska dock. Har blivit sjukt jävla trött på mat och funderar på att trösta mig imorgon genom att köpa lite godis så man har något att se fram emot när man vaknar imorgon. Ångest kommer man få men jag har sånt jävla sötsug likt nikotinberoende.
|
|
|
|
2013-12-14, 02:27
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo
Midjan har i alla fall gått ner 4 cm efter snart en månad av deff, är väl mest vätska dock. Har blivit sjukt jävla trött på mat och funderar på att trösta mig imorgon genom att köpa lite godis så man har något att se fram emot när man vaknar imorgon. Ångest kommer man få men jag har sånt jävla sötsug likt nikotinberoende.
|
Don't do it brah!! It's not worth it!! Ta dej lite lättglass (GB)!
|
|
|
2013-12-14, 04:16
|
|
Registered User
|
överlägset bästa deff snackset!
Wild chips! tycker iaf att det är riktigt gott
100g wild chips ger
54g P
1g K
9.9g F
300kcal
|
|
|
2013-12-14, 09:14
|
|
Groggluder
|
Citat:
Ursprungligen postat av LeBron
Don't do it brah!! It's not worth it!! Ta dej lite lättglass (GB)!
|
Hmm är inte så förtjust i glass :/ Ne jag tror jag skiter i det då jag inte är lika sugen idag som igår  Lite svårt runt jul att hålla sig då vem man än är hemma hos så stor det juleskum och julmust framme
Dom där chipsen köpte jag en gång men vågade inte smaka då det luktade så konstigt haha
|
|
|
|
2013-12-14, 11:54
|
|
Dardania
Reg.datum: Nov 2013
|
Citat:
överlägset bästa deff snackset!
Wild chips! tycker iaf att det är riktigt gott
100g wild chips ger
54g P
1g K
9.9g F
300kcal
|
Kan man hitta de i butik?
|
|
|
2013-12-14, 13:26
|
|
Do you even PB?
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Kan man hitta de i butik?
|
Ja, brukar finnas på Coop, ICA osv. Inte sett på Willys men bör finnas där med tror jag. Rätt dyrt för mängden kött du får. Dock goda. Köp lövbiff och gör själv.
|
|
|
2013-12-14, 13:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2009
|
Sex veckor, -4 kg. Stabil nedgång. Går ner till 82 kg på mina 182 cm och kollar läget sen får det bli viktökning i 6 månader igen.
Tar bara bort frukosten och tillsätter extra protein, käkar som vanligt med alla andra måltider och tänker inte på cardio etc. Riktigt behagligt.
|
|
|
2013-12-14, 15:28
|
|
Groggluder
|
Vägde mig idag. 84 kg, wtf. 6 kilo har jag lyckats tappa på snart en månad. Mestadels på magen skulle jag gissa då armarna och benen nästan är oförändrade och styrkan har inte försämrats, snarare tvärtom.
|
|
|
|
2013-12-15, 06:21
|
|
Registered User
|
6 kg på mindre än en månad, och ingen styrkeförlust öht...
kan nästa svära på att det är åtminstone 3kg vätska?
om inte? så ge mig ditt deffschema genast
|
|
|
2013-12-15, 10:46
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
6 kg på mindre än en månad, och ingen styrkeförlust öht...
kan nästa svära på att det är åtminstone 3kg vätska?
om inte? så ge mig ditt deffschema genast
|
Ingen styrkeförlust innebär inte "ingen muskelförlust" och dessutom är olika snabb viktnedgång olika OK för olika mängder kroppsfett.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:31.
|

|