2014-10-23, 21:26
|
|
|
Hårdrockare
Reg.datum: Mar 2006
|
Boo.
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
|
|
|
|
2014-10-24, 07:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2012
|
Läste kommentaren när RobRoy påpekade att han lagt upp hur hans portfölj ser ut. Vore intressant om fler ville visa sina investeringar. Jag börjar själv:
Josab: 74 %
Mavshack: 13 %
AOI: 7 %
Phase Holographic: 6 %
Gå igenom varför portföljen ser ut som den gör:
Josab = Köpte dessa för runt 3 kr från början, sedan fyllt på allt eftersom. Tror på case:t. Väldigt lite handel i aktien, och en positiv nyhet kan driva aktien många % väldigt snabbt (senast för någon månad sedan gick den upp 60 % på en dag, men föll tillbaka då det visade sig vara ett rykte, och det inte fanns någon stororder klar). Det visar att det finns en enorm potential till uppgång i aktien, så snart det kommer orders.
Mavshack: De ökar antalet användare, och omsättningen i väldigt god takt. Dessutom visar de vinst för första gången. Ser ingen anledning att trade:a denna post.
AOI: Var med även i Africa från början, köpte hype:n som bla Buzzpilot drog igång (RIP), tyvärr har jag fastnat med ett mindre innehav, som ligger rejält minus. Fyllde på lite när de gick ned. Kommer inte göra något med detta innehavet i dagsläget.
Phase: Jag skrev om denna aktien i tråden för ett par veckor sedan. Då låg den under 4 kr. Jag köpte då, tyvärr missade jag att sälja vid toppen (7kr), och nu har aktien fallit tillbaka stort. Funderar på att sälja detta innehavet, och köpa ex CDON istället.
Totalt är portföljen värd ca 110 000 SEK, och är en mindre del av mitt totala sparande. Därför har jag mest "chansaktier".
mvh
|
|
|
2014-10-24, 08:26
|
|
|
Nambla-SYD
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas W
Sålde av mina Tele2 idag efter en bra rapport, haft de under en lång stund och i princip alltid legat lite på minus på de så har egentligen tröttnat på de. Hade bara en liten post så passade på nu när de gick upp lite. Runt 10% avkastning så nöjd med det. Fått en del bra utdelningar genom åren med, nu ska bara Volvo komma upp.
|
|
|
|
2014-10-24, 08:33
|
|
|
Mr.KlopFis
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas W
|
Passa på och sälj, faller säkert ner igen om några dagar
|
|
|
|
2014-10-24, 08:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Dat timing.
Sålde av FPC tidigare i veckan efter den stora uppgången på Zwipe/MC-nyheten. Köpte tillbaks vid 17:2x igår. Helvete vad jag borde ha väntat till i morse.
|
Senast redigerad av tp_88 den 2014-10-24 klockan 08:49.
|
|
|
2014-10-24, 09:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88
Dat timing.
Sålde av FPC tidigare i veckan efter den stora uppgången på Zwipe/MC-nyheten. Köpte tillbaks vid 17:2x igår. Helvete vad jag borde ha väntat till i morse. 
|
Ja, där kunde du tjänat en hacka  Var dock glad att kursen återhämtade så pass snabbt som den gjorde, så du slipper ligga mycket minus.
Vad är dina tankar om framtiden för Fingers kursutveckling?
|
|
|
2014-10-24, 09:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av dluddeckens
Läste kommentaren när RobRoy påpekade att han lagt upp hur hans portfölj ser ut. Vore intressant om fler ville visa sina investeringar. Jag börjar själv:
Josab: 74 %
Mavshack: 13 %
AOI: 7 %
Phase Holographic: 6 %
|
Så här ser min portfölj ut:
Elekta: 17%
HM: 13%
Vardia: 40%
Tesla: 30%
Elekta: har jag som en swing position då jag tycker de sjunkit omotiverat mycket.
HM: Stabilt företag som växer fint behöver jag säga mer?
Vardia: Bra koncept, växer snabbt och väntas snart vända till vinst.
Tesla: Tror på det dem gör och att det är Musk som ligger bakom det gör det inte sämre. Var lite tveksam men fick köra en Tesla för ett tag sedan och jäklar vad sköna de var att köra. väldigt mjukt och fint när det inte finns några växlar.
Får se vad mitt nästa bolag blir. Funderar på ett investment bolag för att få lite bättre risk spridning. sitter och funderar mellan Investor och Industrivärden. Någon som har någon åsikt om dessa?
|
|
|
|
2014-10-24, 09:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2012
|
Min portfölj, som är uppenbart inspirerad av diverse bloggare:
Betsson 5%
Castellum 6%
Deere 5%
Elekta 2%
Handelsbanken 13%
Hexagon 4%
Industrivärden 21%
Lundbergföretagen 4%
Platzer 2%
Protector Forsikring 21%
Starbucks 11%
Wal-Mart 4%
Senaste tillskottet var Elekta för dryg månad sedan och jag kommer sannolikt köpa lite mer snart.
Har knappt 30% i kassa och diverse obligationer. Sålde lite grann av det och köpte mer aktier under nedgången.
|
|
|
2014-10-24, 09:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Jag är lite inne på spåret att köpa 1000 st aktier av alla företag vars aktie kostar typ 0.02:- styck.
Vissa av dessa antar jag är konkursbolag, men om man läser om typ Nordic Mines ( https://www.avanza.se/aktier/om-akti...8/nordic-mines) eller vad det nu heter så verkar det som att de planerar att öppna en gruva igen under våren 2015 eller hösten. Någon som provat denna metod med gott resultat? Jag menar, går skiten i konkurs så förlorar man 20:- vilket inte är något att snacka om medan om de återupptar sin verksamhet och får en boost så att aktien går upp till 5:- styck så har man ju enkla 5000:- bara sådär.
Senast redigerad av Patriarch K den 2014-10-24 klockan 09:44.
|
|
|
2014-10-24, 10:01
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K
Jag är lite inne på spåret att köpa 1000 st aktier av alla företag vars aktie kostar typ 0.02:- styck.
Vissa av dessa antar jag är konkursbolag, men om man läser om typ Nordic Mines ( https://www.avanza.se/aktier/om-akti...8/nordic-mines) eller vad det nu heter så verkar det som att de planerar att öppna en gruva igen under våren 2015 eller hösten. Någon som provat denna metod med gott resultat? Jag menar, går skiten i konkurs så förlorar man 20:- vilket inte är något att snacka om medan om de återupptar sin verksamhet och får en boost så att aktien går upp till 5:- styck så har man ju enkla 5000:- bara sådär.
|
Känns som en jättetokig strategi men visst kan du väl göra det med några tjugor för skojs skulle men då är du inne på gambling. Inte så vanligt att ett bolag går upp 25 000% även om det säkert kan hända nått enstaka av småbolagen.
|
|
|
2014-10-24, 10:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av sp123ltd1
Får se vad mitt nästa bolag blir. Funderar på ett investment bolag för att få lite bättre risk spridning. sitter och funderar mellan Investor och Industrivärden. Någon som har någon åsikt om dessa?
|
Jag har båda och tycker att båda är bra alternativ. Jag har lite större innehav i Industrivärden och det är även högre direktavkastning där. Sen får du själv avgöra vilken företagsmix du gillar bästa. Men jag har läst på flera ställen att Investor rankas som en av de bästa investmentbolagen i Sverige, går säkert att googla fram vilken finanstidning som gjorde den undersökning samt vad det baserade sitt resultat på. Har du svårt att bestämma dig så kör 50/50.
|
|
|
2014-10-24, 10:07
|
|
|
No brain, no gain
Reg.datum: Feb 2005
|
Min portfölj är inte så stor efter lägenhetsköpet förra året men det tar sig ganska bra (inte pga. avkastning utan insättningar)
Fonder 67 % utspritt över hela världen men mest förhoppningsmarknader och alldeles för mycket Ryssland då jag trodde Putin skulle bli snäll.
Likvid 20 % just nu.
Aktier 13 %
Cybaero: Jag tror på marknaden som sådan med obemannade flygfarkoster men det behöver inte bli just dom som blir ledande.
Oriflame: utdelning och lågt P/E, gick in aningen för tidigt.
Volvo: gick även här in för tidigt men det ser ju bra ut idag.
|
|
|
2014-10-24, 10:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Ja nu när jag kollat runt känns ju vissa bolag lite sisådär. Men faen, Nordic Mines känns ju på något vis succé. Om verksamheten ligger nere just nu och de återupptar den 2015 så är det väl bara en tidsfråga kan man tycka. Det kan ju gå åt helvete och då förlorar man sin hundring eller tjugolapp. Det spelar absoluuut ingen roll om de konkar. Men om de bara drar igång verksamheten och får minsta lilla inkomst så borde ju aktien gå plus. Det räcker ju att skiten går upp till 50 öre så har man gått vinst och kan sälja. Kollar man på tidigare kurva så har de ju varit uppe i 30-50:- och det är ju en grov ökning om de återgår till det stadiet. Satsar man 10.000:- just nu så tar det ju emot om de går i förlust, men om de går upp några kronor så snackar vi ju rätt stora pengar. Fan, ska nog bränna 2000:- på nordic mines ändå. De pengarna kan jag gambla bort och skita i några krogbesök framöver.
|
|
|
2014-10-24, 10:18
|
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Mitt innehav:
AVANZA ZERO
Spiltan Räntefond Sverige
AMF Aktiefond Europa
AVANZA ZERO
SPP Aktiefond USA
Atlant Stability
DNB Global Indeks
Spiltan Högräntefond
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:37.
|

|