2006-06-17, 14:55
|
|
|
Starkast i Lomma.
Reg.datum: Oct 2004
|
Bra jobbat! Synd att ni inte har en dipsställning på gymmet, hade varit kul att se hur du gjort ifrån dig där. Dessutom är det en bra övning...
Kul med årdror som letar sig fram, och härligt med PUUUMMPPP!
|
|
|
2006-06-19, 19:51
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Kvällens träningspass:
Mål: Mest bara ta mig till gymet
Muskelgrupp: Bröst + lätt tricepssmisk
Motivation: Botten. Slö, seg och allmänt omotiverad. Inte så motiverad o hänga på kolo heller.
BRÖST:
Rotatorcuffar:
1 set [10 x 7kg] uppvärmning som vanligt...
Plan bänkpress i smith:
1 set [6 x 70kg]
2 set [6 x 75kg] inge bra här idag
Hantelpress i lutande bänk:
1 set [1 x 30kg] failure?!
1 set [1 x 28kg] failure?!! ... FFSSSSS!
3 set [6 x 25kg] jävla skitdag!!
Sittande flyes i maskin, raka armar:
1 set [6 x 65kg]
2 set [6 x 70kg]
Cable cross over i smith, vikt totalt (½ per arm):
3 set [6 x 50kg]
LÄTT TRICEPS-SMISK:
Repdrag över huvudet i crossen:
3 set [12 x 40kg]
Pushdown med stång i crossen:
3 set [10 x 40kg]
SUMMERING:
Är i en riktig svacka just nu överlag.
Slarvar med kosten, känner mig hängig, slö, deppig o allmänt grinig. Märktes i helgen då jag fick i mig tequila (hatar skiten) dessutom. Sprit är gott o kul som social dryck, men är man ur balans mentalt redan innan så har skiten inga roliga effekter.
Är lite trött på kolo med av flera anledningar/incidenter på sistone, så får se hur pass aktiv jag blir här. Kommer fortsätta uppdatera journalen iaf.
Kommentarer på detta pass är iaf överflödiga. Peace.
/Peter
|
|
|
2006-06-19, 19:59
|
|
|
elans adept
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av shadowfire
SUMMERING:
Är i en riktig svacka just nu överlag.
Slarvar med kosten, känner mig hängig, slö, deppig o allmänt grinig. Märktes i helgen då jag fick i mig tequila (hatar skiten) dessutom. Sprit är gott o kul som social dryck, men är man ur balans mentalt redan innan så har skiten inga roliga effekter.
Är lite trött på kolo med av flera anledningar/incidenter på sistone, så får se hur pass aktiv jag blir här. Kommer fortsätta uppdatera journalen iaf.
/Peter
|
Kan trösta dig med att du inte är ensamen. Orkar ingenting på gymmet, det som var lätt för en månad sen orkar jag knappt lyfta nu. Är bara trött och slö, orkar inte göra nånting.
Får hoppas att det blir bättre snart.
Tycker det var bra jobbat med tanke på förutsättningarna.
|
|
|
2006-06-19, 20:18
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Jag tror det är lite säsongen just nu som gör att det inte går så bra. Jag känner ungefär som du gör. Det är för mycket som pågår för att det ska funka ordentligt med träningen också. Sen är kolo som livet, det är inte alltid perfekt. Man måste också hålla distans till vad som händer här för det är trots allt bara internet.
Hur går det med ditt dejtande föresten?
Jag saknar uppdateringar där.
|
|
2006-06-19, 20:19
|
|
|
Starkast i Lomma.
Reg.datum: Oct 2004
|
Trist att höra, Shadow!
Nåt man kan hjälpa till med för att öka din motivation?
|
|
|
2006-06-19, 20:30
|
|
|
Hottie!
|
Känner också lite som du! Jag tänkte att "fan nu när jag är ledig, då ska jag fan gymma 5 dar i veckan och köra sjukt mycket flås, äta perfekt och vara sjukt ambitiös" men tji fick jag.
Jag tror det är lite så att kroppen faktiskt tar semester när man blir ledig och vill vila lite då. Du har kanske inte semester nu, men för mig tror jag det är lite så. Plus att man blir lite däst av värmen såklart.
Känns lite bättre nu iallafall. Jag unnade mig nästan en vecka aktiv vila förra veckan och det känns faktiskt mycket bättre nu. Gymmet ska ju inte vara ett straff liksom, men sen kommer det ju till en gräns där man bara får ta sig samman, sådär som man fick göra i början. Tror jag. Men fan unna dig lite vila, även från kolo tycker jag.
|
|
|
2006-06-19, 20:33
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Bartman: Vet inte om det är mkt till tröst, men tack iaf. Jag tror också värmen, sommar, fotbolls-VM o allt vad det är påverkar folk rätt allmänt just nu, även om många säkert tränar på obehindrat med.
Stumpis: Tack ändå, men jag är nog snart på fötter igen. Är väl en hel del som händer i livet med förutom träningen o klart man påverkas av det.
Cilia: Sant det, just nu påverkas jag en hel del av saker som inte rör träning osv. Bara som fotbolls-VM för att nämna en bagatell, men också lite seriösare saker. Något date'ande har det inte blivit av, just nu är det lika öken som det brukar vara.
|
|
|
2006-06-19, 20:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Som jag ser det har du två alternativ.
1. Ta en paus och skit i allt vad tränande heter. Känner du för att ligga hemma på soffan och käka kanelbullar så ska du göra det. Kom sedan tillbaka med nya friska tag när du har tröttnat på det. Hitta på något annat ett tag, res bort över helgen, träffa annat folk än de du träffar annars.
2. Kämpa dig iväg och träna fastän det känns motigt och tyck ändå att det känns väldigt skönt när du väl har tränat. Så småningom kommer du nog ur svackan. Detta alternativ funkar ju bara om det verkligen känns skönt efteråt, annars återstår bara alternativ nummer 1.
Angående Kolo så tycker jag inte att du ska behöva se det som ett tvång att skriva här. Det kan verka lite märkligt men det finns faktiskt en värld utan för Kolozzeum, ut och återupptäck den istället för att sitta här och känna dig tvungen att svara på alla klämkäcka hejjarop.
Det är sommar, njut av livet! (Och tänkt inte på oss stackare som sitter kvar här och trycker frenetiskt på New Posts.)
|
|
|
2006-06-19, 20:43
|
|
|
Hottie!
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av elan
Som jag ser det har du två alternativ.
1. Ta en paus och skit i allt vad tränande heter. Känner du för att ligga hemma på soffan och käka kanelbullar så ska du göra det. Kom sedan tillbaka med nya friska tag när du har tröttnat på det. Hitta på något annat ett tag, res bort över helgen, träffa annat folk än de du träffar annars.
2. Kämpa dig iväg och träna fastän det känns motigt och tyck ändå att det känns väldigt skönt när du väl har tränat. Så småningom kommer du nog ur svackan. Detta alternativ funkar ju bara om det verkligen känns skönt efteråt, annars återstår bara alternativ nummer 1.
Angående Kolo så tycker jag inte att du ska behöva se det som ett tvång att skriva här. Det kan verka lite märkligt men det finns faktiskt en värld utan för Kolozzeum, ut och återupptäck den istället för att sitta här och känna dig tvungen att svara på alla klämkäcka hejjarop.
Det är sommar, njut av livet! (Och tänkt inte på oss stackare som sitter kvar här och trycker frenetiskt på New Posts.)
|
Jag håller (som kanske redan klartgjort iof, men vafan inget fel att säga saker igen) att du bör göra kombo av de båda altvernativen. Om jag ser till mig själv skulle det vara farligt att släppa mig lös på soffan med kanelbullar på obegränsad tid, då skulle jag nog ligga kvar där till jag gått upp tretti kg eller nåt. Jag tror på begränsad paus tex en v och sen på det oavsett om du är motiverad eller icke.
|
|
|
2006-06-19, 20:52
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
oii, här bara haglar det in tips o råd, jag hade inte förväntat mig några svar på sista passet egentligen..
Fed Up o elan: är lite för feg för att ta en break från träningen, är för rädd för att det ska bli svårt o komma igång igen... däremot är jag mer inne på att bryta vardagen lite allmänt, typ hitta på något tok.
Träffa lite nytt folk eller bara resa iväg någonstans.
Att ta en break från kolo helt känns inte heller helt ok eftersom ingen av mina vänner IRL och ingen på jobbet styrketränar, så det känns som detta är en faktor som kan sparka mig i röven så jag faktiskt tränar i huvudtaget.
Nej, får se vad som händer, hoppas jag får bilen såld i veckan så börjar det hända lite. Saken är den att jag bor i en ökenhåla där det inte finns annat o göra än o träna och jag antar att livet har blivit lite för slentrian nu bara (jobb, träning, jobb, träning, jobb, träning)... så misstänker att det är det som har dräpt min motivation o inspiration. Att sälja bilen är första steget nu mot en flytt någonstans, kommer välja o pendla 7-15 mil till jobbet i höst istället, o då blir det troligen nytt gym m.m. med.
|
|
|
2006-06-19, 23:14
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Men hallå!
Vad har hänt med din avatar.
Citat:
|
Kvällens träningspass:
Plan bänkpress i smith:
1 set [6 x 70kg]
2 set [6 x 75kg] inge bra här idag
/Peter
|
De där skulle jag vara nöjd med i alla fall.
Men jag vet - är inte humöret på topp så är det inte.
|
|
|
2006-06-19, 23:31
|
|
|
Banned User
|
Förresten - bra att du rapporterar dina små romanser, det behövs.
|
|
|
2006-06-20, 18:01
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Chaan
Förresten - bra att du rapporterar dina små romanser, det behövs.
|
lol, var du ironisk nu eller?
avataren är förressten ett kontribut från nina lätt, tycker avataren säger rätt mkt om min motivation just nu dessutom.
|
|
|
2006-06-20, 18:52
|
|
|
Banned User
|
Citat:
|
lol, var du ironisk nu eller?
|
Nä. Det är det som är det värsta.
|
|
|
2006-06-25, 13:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Inte så konstigt att förr eller senare hamna i en svacka, så intensiv och fokuserad som du varit ett tag så är det helt naturligt att kroppen och psyket säger ifrån. Förstår att du inte vill lägga ned träningen helt, det skulle inte jag heller göra. Underhållsträning och någon form av variation av tillvaron ett tag brukar göra susen  Vet dessutom hur det är att bo i en håla, blir mest att traska mellan jobbet, gymmet och mataffären...
Jag rasade ju ihop för några veckor sedan pga ett ekorrhjul av slentrianmässig stress, men lyckades bryta rutiner och tankebanor (ok, positiv feedback och en fast anställning hjälpte ju till också) så nu är jag på g igen. Tror att du snart kommer vara på banan igen också
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:30.
|

|