Jag förutsätter nästan att folk som är modellen lite större borde ha för mycket fördelar för att hon ska kunna vinna lätt.
Jag inbillar mig själv att jag borde kunna vinna över henne. Men troligen så är tävlingsstart något så brutalt mycket mer än bara vara hyfsat stark. Men förväntar mig att man ska klara av att hålla emot när man är så mycket "större" och starkare överlag.
Men ja, hon är 13x world champion enligt underlaget så innerst inne så vet jag någonstans där att skulle man få chansen så ligger handen nere i paden innan man hinner reagera. Men, meen det är fan svårt att släppa att det skulle gå så bra för henne mot folk som är större och starkare överlag.
Utöver det ser hon bra ut, har på sig stringunderdel på bikinin, ni är på en strand, hon ler mot dig och är trevlig. Gör det rätt svårt att tagga till och ta i.
Hon har inga problem med det för hon är ett proffs. Hon kan säkert bryta bra i vilket sinnestillstånd som helst. Hon kan nog tom vara djupt deprimerad eller sprudlande glad och ändå prestera. Men det kan kanske inte du. Man måste vara taggad, arg och lite skraj för att prestera optimalt.
Jag förutsätter nästan att folk som är modellen lite större borde ha för mycket fördelar för att hon ska kunna vinna lätt.
Jag inbillar mig själv att jag borde kunna vinna över henne. Men troligen så är tävlingsstart något så brutalt mycket mer än bara vara hyfsat stark. Men förväntar mig att man ska klara av att hålla emot när man är så mycket "större" och starkare överlag.
Men ja, hon är 13x world champion enligt underlaget så innerst inne så vet jag någonstans där att skulle man få chansen så ligger handen nere i paden innan man hinner reagera. Men, meen det är fan svårt att släppa att det skulle gå så bra för henne mot folk som är större och starkare överlag.
Det finns ju en del svenskor som är i ungefärlig klass med Irina. Det är bara att söka upp en armbrytarklubb där de tränar eller dyka upp på någon storträning och fråga om att få bryta med dem.
Det finns ju en del svenskor som är i ungefärlig klass med Irina. Det är bara att söka upp en armbrytarklubb där de tränar eller dyka upp på någon storträning och fråga om att få bryta med dem.
Irina som är 13x world champion och det finns samma klass i sverige på valfria klubbar? Låter för bra för att vara sant.
Jag vet ju innerst inne att man inte har någon stor chans. Det är bara det att man förväntar sig att ha övertaget på grund av styrkan och size.
Är ju bara titta på när Sarah bryter mot män hela tiden så inser man hur snabbt man skulle åka ner i padden
Thor ser mycket bättre ut än Eddie nu för tiden. Eddie kommer vara helt chanslös
Det senaste jag såg av Eddie var det där skämtet till punching power mätare han slog på.
Tycker Thor fortfarande ser dålig ut, men får känslan att han tränar lite mer seriöst än Eddie i alla fall.
Bägge två skulle nog däremot må bra av att besöka en boxningsklubb och få träna med och sparra mot boxare med varierande skicklighetsgrad.
Av det man sett verkar dom mest bara köra med en personlig tränare, slå på pads osv. Det duger inte om man vill känna sig bekväm i en ring.
Irina som är 13x world champion och det finns samma klass i sverige på valfria klubbar? Låter för bra för att vara sant.
Jag vet ju innerst inne att man inte har någon stor chans. Det är bara det att man förväntar sig att ha övertaget på grund av styrkan och size.
Är ju bara titta på när Sarah bryter mot män hela tiden så inser man hur snabbt man skulle åka ner i padden
Irina är flerfaldig världsmästare i sin viktklass. Det finns massor av svenskor som är flerfaldiga världsmästare i sin egen viktklass. Sen finns det en hel drös av dem som inte riktigt kan konkurrera med världseliten men som fortfarande är jävligt bra. Armbryterskor i världsklass växer fan på träd i Sverige. Visst, de finns inte i varenda klubb. Men om man är villig att åka en bit så är det inte svårt att hitta åtminstone ett par av dem.
Irina är flerfaldig världsmästare i sin viktklass. Det finns massor av svenskor som är flerfaldiga världsmästare i sin egen viktklass. Sen finns det en hel drös av dem som inte riktigt kan konkurrera med världseliten men som fortfarande är jävligt bra. Armbryterskor i världsklass växer fan på träd i Sverige. Visst, de finns inte i varenda klubb. Men om man är villig att åka en bit så är det inte svårt att hitta åtminstone ett par av dem.
Hur många viktklasser finns det egentligen?
Eller är det väldigt många olika förbund där alla hävdar att deras champ är världsmästare?
Lite så är det. Det är dock inte i närheten så illa som det är i styrkelyft. Den enda federationen som egentligen räknas för damerna är World Armwrestling Federation (WAF) och det är där som svenskorna har presterat bra. Det är allmänt accepterat att de svenska dambrytarna tillhör de vassare i världen. Men det finns förstås många ryssar, kazaker, bulgarer osv som konkurrerar med svenskorna. Jag vet inte vilket land som har flest medaljer i WAF men det känns som det borde stå mellan Sverige och någon öststat.
Det tråkiga för damerna är att Sverige nyligen gått ut ur WAF och tillhör numera IFA, där konkurrensen är betydligt sämre. Förra VM i IFA såg ut som ett SM med en överväldigande majoritet av svenskar på pallen i nästan varenda viktklass och kategori.
Vad anses idag om den i Sverige avsevärt mest kända armbryterskan, Heidi? Var hon överhypad? Eller precis så bra som det verkade? Hade hon stått sig i dagens konkurrens?
Thor börjar se liten ut, relativt sett. Såg lite av hans boxning i någon video också och är bara mer och mer övertygad om att han kommer mer eller mindre dominera Eddie i fighten. Eddie kör fortfarande blandning av tung styrketräning och boxning på grund av hans big boy-syndrom så han kommer inte palla mer än 1-2 ronder.