Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-01, 09:57   #5761
Anabolismus
Registered User

Anabolismuss avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Jersey Shore går kl 4 på fredag morgon svensk tid, ska kolla när jag kommer hem efter skolan.

Nytt TBBT idag också.
Räknat i amerikansk tid så går det på torsdagskvällen i USA. Det kommer dock alltid upp på morgonen (mellan 5-7).

Edit. Har kommit upp nu, verkar som dem var riktigt sega denna gången...

Senast redigerad av Anabolismus den 2010-10-01 klockan 09:58.
Anabolismus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-01, 18:57   #5762
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Nytt TBBT idag också.
En serie jag helt tappat intresset för, får jag säga. Första säsongen var bra, då det ändå var en hel del "interna" skämtför nördar i allmänhet. Nu har det blivit som Seinfeld och Vänner; skämt om ingenting, och jävligt töntigt överlag.
Gammal 2010-10-01, 18:59   #5763
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3

snejs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Seinfeld äger FFS! Ej att jämföras med vänner
snej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-01, 19:00   #5764
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av snej Visa inlägg
Seinfeld äger FFS! Ej att jämföras med vänner
Jag skrev nog lite otydligt. Jag menar att det blivit som en hybrid av Seinfeld och Vänner. Seinfeld-delen är att skämten handlar om ingenting, och Vänner-delen om att det är töntigt.
Gammal 2010-10-01, 19:05   #5765
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolismus Visa inlägg
Skit att inget Jersey Shore sändes igår, ser alltid fram emot fredagen så mycket för att se det :/
Fullständigt övertygad om att det är det största skräp som någonsin förpestat internationell tv.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-01, 20:42   #5766
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Första säsongen var bra, då det ändå var en hel del "interna" skämtför nördar i allmänhet.
Så har det dock aldrig varit; på den biten är ju serien skitdålig. Nu tror jag knappast du tänker så, men de flesta som kollar på tbbt tänker nog att så där är alla "scientists" (en ytterst homogen grupp i amerikansk tvserieparlans). Jag kollar för att 1) Kaley Cuoco är snygg, 2) jadu...
Gammal 2010-10-01, 20:43   #5767
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Fullständigt övertygad om att det är det största skräp som någonsin förpestat internationell tv.
Dilla inte, Angelinas ASS är anledning nog att kolla. Fattar inte att de kallar henne fet osv, hon är ju hawt. Go Vinny!
Gammal 2010-10-02, 11:52   #5768
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Såg de två första avsnitten av Crime Story igår och som vanligt har min pappa rätt, det är en grym serie. Dennis Farina (den grymma judiska bossen i Snatch http://www.youtube.com/watch?v=aikIr6p9Dtg) är kung. Tänk "The Shield" fast på 60-talet. Var nog riktigt bra för sin tid, för nu kan vissa actionscener kännas smått löjliga.

Kul med en ung David Caruso också. Han var rätt bra i piloten.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2010-10-02 klockan 11:54.
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-02, 12:47   #5769
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
En serie jag helt tappat intresset för, får jag säga. Första säsongen var bra, då det ändå var en hel del "interna" skämtför nördar i allmänhet. Nu har det blivit som Seinfeld och Vänner; skämt om ingenting, och jävligt töntigt överlag.
Va? Det är fortfarande huvudsakligen nerd-humor, numer med inslag av referenser till gamla avsnitt. Visst är Sheldon lite av en Kramer-karaktär, men Kramer var å andra sidan det som var det bästa med Seinfeld, så.
Sista avsnittet var ett av de bättre - blir inte mycket nördigare än med en virtual presence device.
Gammal 2010-10-02, 12:58   #5770
krellik
Registered User

krelliks avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av redbrigade Visa inlägg
Vad har ni att säga om "Rome"?
En kpmpis som precis som mig älskade Rome sammanfattade serien med att det gick från politik till kn-ull till våld och så upprepade man det hela. Låter det bra så är det bra
Gammal 2010-10-02, 14:16   #5771
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Kollar på An Idiot Abroad nu och jag håller på att garva ihjäl mig. Var lite tveksam först när jag såg sneak peaken men efter previewen och avsnitt 1 är jag helsåld. Minen Karl får när han ser en kinesisk gubbe skala ett ägg (oh, första gången dom äter något normalt!) och därefter tar en tugga av vad som är ett halvt utvecklat kycklingfoster är helt priceless. Inte långt ifrån spyan där.

"What sort of egg is that?"

Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2010-10-02 klockan 14:18.
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-02, 14:34   #5772
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Bra att du gillar det Steve! Älskade också ägg-scenen.

Du får börja lyssna på podcastsen också, det är ännu roligare när Ricky och Stephen ifrågasätter hans åsikter och idiotförklarar honom.

Andra avsnittet visades i torsdags förresten, från Indien. Ännu bättre än Kina-avsnittet imo.

Senast redigerad av tp_88 den 2010-10-02 klockan 14:36.
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-02, 14:34   #5773
Librish
Registered User

Librishs avatar

Reg.datum: Mar 2008
Citat:
Så har det dock aldrig varit; på den biten är ju serien skitdålig. Nu tror jag knappast du tänker så, men de flesta som kollar på tbbt tänker nog att så där är alla "scientists" (en ytterst homogen grupp i amerikansk tvserieparlans). Jag kollar för att 1) Kaley Cuoco är snygg, 2) jadu...
Titta om på säsong ett så blir du nog förvånad. Det är en hel del skämt som man bara förstår om man är insatt i nördkultur. Förstår att de plockade bort dem i kommersiellt syfte, men det sänkte ju en serie som hade något nytt till 2½men-nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Va? Det är fortfarande huvudsakligen nerd-humor, numer med inslag av referenser till gamla avsnitt. Visst är Sheldon lite av en Kramer-karaktär, men Kramer var å andra sidan det som var det bästa med Seinfeld, så.
Sista avsnittet var ett av de bättre - blir inte mycket nördigare än med en virtual presence device.
Alltså, i första säsongen så hade du skämt som byggde på en nördkultur, obskyra referensskämt, "word-puns" etc. Det var skämt både om, men framförallt FÖR nördar.

Senare avsnitt så är det bara skämt OM nördar. De blir helt till sig av teknologi, kan inte prata med tjejer, är pretantiösa etc etc. Det är inte alls samma nivå på vare sig serien eller Sheldon.
Librish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-02, 15:02   #5774
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Librish Visa inlägg
Titta om på säsong ett så blir du nog förvånad. Det är en hel del skämt som man bara förstår om man är insatt i nördkultur. Förstår att de plockade bort dem i kommersiellt syfte, men det sänkte ju en serie som hade något nytt till 2½men-nivå.

Alltså, i första säsongen så hade du skämt som byggde på en nördkultur, obskyra referensskämt, "word-puns" etc. Det var skämt både om, men framförallt FÖR nördar.

Senare avsnitt så är det bara skämt OM nördar. De blir helt till sig av teknologi, kan inte prata med tjejer, är pretantiösa etc etc. Det är inte alls samma nivå på vare sig serien eller Sheldon.
Ok, det kanske är färre skämt, men låt oss inte gå överbord - vill du hellre ha en smal serie som sannolikt läggs ner, eller en halvsmal som fortsätter?
Det finns ju också en gräns för hur många tema-skämt man kan dra, alla komediserier lider av problemet att de peakar en eller flera säsonger för att sedan bara bli sämre och sämre.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2010-10-02 klockan 15:04.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-02, 15:05   #5775
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Reg.datum: Sep 2006
House MD, kort sagt briljant.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:48.