Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-01, 21:44   #56191
jenni
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av tlk Visa inlägg
70.

Mannen då 85 och kvinnan 15.
För att ärva när han ligger på dödsbädden menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av 4623 Visa inlägg
Beror på ålder
Tjej runt 30 mannen ca 10 år äldre?
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-07-01, 21:52   #56192
loaded
Registered User

Reg.datum: Jun 2015
Handlar nog mer om mentalitet, finner man mycket gemensamt med en ung 60 åring när man är 20 så varför inte..
loaded är inte uppkopplad  
Gammal 2015-07-01, 22:30   #56193
tlk
nattzor

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
För att ärva när han ligger på dödsbädden menar du?
Eller vilken anledning som helst. Ser inte precis att där skulle vara någon maxgräns på åldersskillnad i förhållande förutom den som följer av lagens "sätt inte på folk under 15 år".

En populär formel är annars ålder / 2 + 7. Så för en 40 åring är det då 27 som gäller.

Senast redigerad av tlk den 2015-07-01 klockan 22:35.
tlk är inte uppkopplad  
Gammal 2015-07-01, 22:42   #56194
Action Fighter
Batman

Action Fighters avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Vad tycker ni är maxgränsen på åldersskillnad i ett förhållande där tjejen är den yngre ?
Vad som känns rätt. Tjejen jag är starkt på gång med nu är 6 år yngre än mig till exempel. Tycker det är helt ok. Är du iaf 18 som tjej tycker jag allt upp till 30 är ok faktiskt. Kan dock bli lite konstigt med så stora skillnader men är helt individuellt.
Action Fighter är inte uppkopplad  
Gammal 2015-07-01, 22:43   #56195
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Inget konstigt alls.
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad  
Gammal 2015-07-01, 23:52   #56196
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Vad tycker ni är maxgränsen på åldersskillnad i ett förhållande där tjejen är den yngre ?
Mannens ålder delat på två
+ sju.
G_lund är inte uppkopplad  
Gammal 2015-07-02, 06:12   #56197
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Åldersskillnaden blir ju s.a.s. relativt sett mindre ju äldre paret är. Stor skillnad mellan en femtioåring och en sextioåring (tio års skillnad) respektive en artonåring och en tjugoåttaåring (också tio års skillnad). Social situation spelar också viss roll; det uppfattas ofta mer komplicerad (även av inblandade) om den äldre har barn och den yngre är i samma ålder som barnen (man tar ihop det med någon som skulle kunna vara ens dotters/sons klasskamrat) än om den äldre är lika gammal men barnlös.

Sedan tycker jag inte att tio år är så ofantligt mycket, så länge den yngre passerat barnaåldern; jag skulle säga att det är ganska vanligt med åldersskillnad i den storleken. I den mån jag stör mig så är det när förhållandet väldigt uppenbart består av en vuxen och ett barn (t.ex. de tjugoåringa killarna från regementet som var ihop med högstadietjejer på den ort där jag växte upp). Det finns ju även där den yngre är gammal nog att vara lovlig sexuellt.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2015-07-02, 06:23   #56198
loaded
Registered User

Reg.datum: Jun 2015
Är ganska stor skillnad på idag och för 10-15 år sedan samt var i landet man bor och vad som accepteras ( vem nu som bryr sig om vad andra tycker?) Var inte speciellt konsrigt förr med en kille på 25 och en tjej på 16. Givetvis låg man inte innan äktenskapet. ...eller
loaded är inte uppkopplad  
Gammal 2015-07-02, 07:37   #56199
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Nu tar tydligen datingmarknaden nya steg. För första gången blivit flirtad av en 60-åring på nätet. Senaste året har 50-taggarna kommit, men nu är jag alltså uppe i 60-taggarnas sökningar. Det känns lovande och positivt för framtiden!

24-åringarna har slutat o svara på mail

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2015-07-02, 07:38   #56200
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Skilde 27 år mellan min far och mor och det var inte speciellt optimalt... särskilt inte då man kom till fas i livet vad gällde att vilja ha fler barn osv. Farsgubben var rätt nöjd när jag ploppat ut, medan mor min ville ha en till knoddis. Så jag skulle säga att det går inte bara att titta på åldern i sig, utan också på fas i livet och vad man har för drömmar framåt osv.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2015-07-02, 08:28   #56201
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Skilde 27 år mellan min far och mor och det var inte speciellt optimalt... särskilt inte då man kom till fas i livet vad gällde att vilja ha fler barn osv. Farsgubben var rätt nöjd när jag ploppat ut, medan mor min ville ha en till knoddis. Så jag skulle säga att det går inte bara att titta på åldern i sig, utan också på fas i livet och vad man har för drömmar framåt osv.
25+ skillnad är rätt ovanligt när det handlar om att bilda familj tror jag.

27 år skillnad för min del skulle det innebära en tjej på 7 eller 61, ingendera framstår som speciellt lockande :p
Gammal 2015-07-02, 09:12   #56202
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Inte konstigt alls i de åldrarna. Mannen kan ju tom se yngre ut än kvinnan och mentalt är det ingen större skillnad.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2015-07-02, 09:18   #56203
jenni
Banned User

Tack för era svar
När vi snackade om det i tjejgänget så var alla, alla negativt inställda till kille mer än 5 år äldre, hellre yngre skulle man välja
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-07-02, 09:40   #56204
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Tack för era svar
När vi snackade om det i tjejgänget så var alla, alla negativt inställda till kille mer än 5 år äldre, hellre yngre skulle man välja
Hur gamla är dem i tjejgänget? Har en känsla av att samtliga är kring 30+ och då har de insett att de är skrynkliga och mindre åtråvärda och vill då som oftast kompensera det med att visa att de minsann kan få yngre killar Medan tjejer mellan 20-30 ofta är mer öppna till äldre erfarna män som <---
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2015-07-02, 10:01   #56205
jenni
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Hur gamla är dem i tjejgänget? Har en känsla av att samtliga är kring 30+ och då har de insett att de är skrynkliga och mindre åtråvärda och vill då som oftast kompensera det med att visa att de minsann kan få yngre killar Medan tjejer mellan 20-30 ofta är mer öppna till äldre erfarna män som <---
25-35 och de flesta har killar som är typ jämnåriga, och ja det finns ju en tanke om att när man är yngre så känns det mer ok med äldre av någon anledning, jag själv hade ett förhållande med en kille på 36år när jag var 17.
Men ang att det har med skrynklighet att göra tror jag knappast, dessa damer är lenare än 20 åringar haha
Så det är märkligt att man nu tvekar inför åldersskillnad som i aktuellt fall är 11år ,men inte hade ett enda problem med 19års skillnad förr

Senast redigerad av jenni den 2015-07-02 klockan 10:02.
jenni är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:10.