Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-08-23, 08:55   #541
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Honn:

1. Jag klämmer så långt det bara går! Tycker det är mycket roligare än att bara gör singlar!

2. Jag har fått för mig att jag behöver en del uppvärmning i händerna innan jag kommer igång ordentligt

3. Mnjae. Den är ju lite halvtung Jag inkluderade ju den i mitt arbetsset så Tja... vet inte vad jag ska säga

Jense: Vad är det för skitsnack? :P
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-08-23, 08:57   #542
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n
Honn:

1. Jag klämmer så långt det bara går! Tycker det är mycket roligare än att bara gör singlar!

2. Jag har fått för mig att jag behöver en del uppvärmning i händerna innan jag kommer igång ordentligt

3. Mnjae. Den är ju lite halvtung Jag inkluderade ju den i mitt arbetsset så Tja... vet inte vad jag ska säga

Jense: Vad är det för skitsnack? :P

ja du ser ju själv på dina uppvärmningar!
Jense är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-08-23, 08:59   #543
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Det är väl inget speciellt med uppvärmningen? Ska ju bara bli varm o mjuka upp leder, muskler o.sv.? KRRRRT GRRT GNRRG
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Gammal 2004-08-23, 09:01   #544
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Citat:
Det är väl inget speciellt med uppvärmningen? Ska ju bara bli varm o mjuka upp leder, muskler o.sv.? KRRRRT GRRT GNRRG

jo.. men det tar längre tid och fler set för dig att bli varm än för mig, t.ex det va det jag menade
Gammal 2004-08-23, 09:04   #545
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Mmmm.... sant. Du kanske vill hålla om mig så att jag blir varm?
Gammal 2004-08-23, 09:09   #546
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Citat:
Mmmm.... sant. Du kanske vill hålla om mig så att jag blir varm?

varm! och god, varm och god. smakar finsk bastukorv

ska vi äta korv snart
Gammal 2004-08-23, 09:11   #547
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Hehe, kan vi nog göra :P Nu ska jag ut o gå!
Gammal 2004-08-23, 09:13   #548
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Citat:
Hehe, kan vi nog göra :P Nu ska jag ut o gå!

jag vill med
var ska vi ses
Gammal 2004-08-23, 12:01   #549
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

För sent :P
Gammal 2004-08-23, 12:21   #550
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Citat:
För sent :P

hehe du får skriva ditt träningspass..

stenlyft

sen kast med liten golfbollnärattkrossaenrutaistudsen
Gammal 2004-08-23, 19:01   #551
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

23/8 - Måndag

Knäböj:

2x10 @ stången
1x5 @ 70 kg
1x5 @ 120 kg Bälte
1x2 @ 160 kg Bälte
1x1 @ 190 kg Bälte (Denna blev grund av nån konstig anledning )
1x1 @ 190 kg Bälte (Denna kan man inte klaga på)

Arbetsset:

1x0 @ 220 kg Dräkt + Bälte + Lindor (Gick åt helvete! Gick ju bra förra veckan )
1x1 @ 240 kg Dräkt + Bälte + Lindor (Blev godkänt, sökte djup på denna, varför vet jag inte... Stannade ju nästan i botten...)
1x1 @ 260 kg Dräkt + Bälte + Lindor PB! (Denna såg bäst ut, men blev inte alls nöjd med den då jag tappade lite kontroll på vägen upp)

Hmm... Vad ska man säga om detta passet då? Blev ju personbästa med 10 kg. Men resten gick ju kasst, även böjen på 260 kg... Ska köra ett pass till. Blir väl på fredag tror jag. Det kanske beror på bristen av viktvana på så pass tunga vikter...

Tränade lite mage med.
Gammal 2004-08-23, 21:31   #552
stahlberg
Registered User

Reg.datum: May 2003
Jag vet inte om frågan angående komplementövningar i bänkpress var riktad till mig, Lillgrabben, mig & Lillgrabben, eller ställd rent i allmänhet. I varje fall är det (som ofta när det gäller träning) inte någon entydig fråga om man ska träna bara styrkelyftsmomenten eller komplementövningar och i så fall vilka komplementövningar man ska ha med.

Komplementövningar kör man om man har nytta av dem. Nyttan kan vara följande :
1. Man bygger "grundstyrka" och använder dem för att kroppen ska tränas mångsidigare. (Dit hör också sådana övningar som är bra att ta periodvis för att undvika vissa belastningsskador)
2. Man försöker "komma bort från" en sticking-point genom att stärka den muskelgrupp/de muskelgrupper som är mest aktiva i läget för sticking-pointen genom att a) stärka musklerna med basövningar, b) isolera musklerna med isolerande övningar eller c) stärka musklerna med partiella rörelser.
3. Man försöker förbättra sin lyftteknik med hjälp av somliga komplementövningar.
4. Man kan overloada för maxstyrka.
5. Man kan ha komplementövningar av psykiska orsaker (för att det är roligt/ger omväxling eller för att man tror man tränar för litet om man inte kör dem.

Jag tror personligen att du gott kan ha en del komplementövningar i programmet. Däremot kunde det vara skäl att fundera på VILKA komplementövningar och VARFÖR just dessa.
Gammal 2004-08-23, 21:50   #553
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Citat:
23/8 - Måndag

Knäböj:

2x10 @ stången
1x5 @ 70 kg
1x5 @ 120 kg Bälte
1x2 @ 160 kg Bälte
1x1 @ 190 kg Bälte (Denna blev grund av nån konstig anledning )
1x1 @ 190 kg Bälte (Denna kan man inte klaga på)

Arbetsset:

1x0 @ 220 kg Dräkt + Bälte + Lindor (Gick åt helvete! Gick ju bra förra veckan )
1x1 @ 240 kg Dräkt + Bälte + Lindor (Blev godkänt, sökte djup på denna, varför vet jag inte... Stannade ju nästan i botten...)
1x1 @ 260 kg Dräkt + Bälte + Lindor PB! (Denna såg bäst ut, men blev inte alls nöjd med den då jag tappade lite kontroll på vägen upp)

Hmm... Vad ska man säga om detta passet då? Blev ju personbästa med 10 kg. Men resten gick ju kasst, även böjen på 260 kg... Ska köra ett pass till. Blir väl på fredag tror jag. Det kanske beror på bristen av viktvana på så pass tunga vikter...

Tränade lite mage med.

fantastiska vikter martin.. 272,5 på tävling.. har du den vikten i dig tror du?
Gammal 2004-08-24, 08:05   #554
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stahlberg
Jag vet inte om frågan angående komplementövningar i bänkpress var riktad till mig, Lillgrabben, mig & Lillgrabben, eller ställd rent i allmänhet. I varje fall är det (som ofta när det gäller träning) inte någon entydig fråga om man ska träna bara styrkelyftsmomenten eller komplementövningar och i så fall vilka komplementövningar man ska ha med.

Komplementövningar kör man om man har nytta av dem. Nyttan kan vara följande :
1. Man bygger "grundstyrka" och använder dem för att kroppen ska tränas mångsidigare. (Dit hör också sådana övningar som är bra att ta periodvis för att undvika vissa belastningsskador)
2. Man försöker "komma bort från" en sticking-point genom att stärka den muskelgrupp/de muskelgrupper som är mest aktiva i läget för sticking-pointen genom att a) stärka musklerna med basövningar, b) isolera musklerna med isolerande övningar eller c) stärka musklerna med partiella rörelser.
3. Man försöker förbättra sin lyftteknik med hjälp av somliga komplementövningar.
4. Man kan overloada för maxstyrka.
5. Man kan ha komplementövningar av psykiska orsaker (för att det är roligt/ger omväxling eller för att man tror man tränar för litet om man inte kör dem.

Jag tror personligen att du gott kan ha en del komplementövningar i programmet. Däremot kunde det vara skäl att fundera på VILKA komplementövningar och VARFÖR just dessa.
Frågan var nog riktad till alla Jag verkar ju ha en stickingpoint... Första 10 centimetrarna är det om jag inte har fel... Och jag tycker ju det är roligare att träna med komplement än att bara hoppa över det...
Gammal 2004-08-24, 08:06   #555
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jense
fantastiska vikter martin.. 272,5 på tävling.. har du den vikten i dig tror du?
Hmm... Jag borde ha det Det är 280,5 kg+ som gäller till sista SL tävlingen. Måste börja med utrustning tidigare till nästa tävling...

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:34.